Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jakie opony do XC/CC 21' i 18' ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:21, 05 Sie 2016    Temat postu:

henio12323 napisał:
reszte opon co testowałem to ef-07 - dla mnie mega oponka, szkoda że troche zbyt delikatna. dla mnie w praktycznie kazde warunki spoko ( no moze poza piachem i szybkimi przelotami chociaz na piachu tez tragedii nie ma )


A jaką twardość ef07 miałeś? Może ta z czerwonym paskiem nie leciała by tak szybko? Powiem szczerze, że propozycja dunlopa d952 narazie najbardziej za mną przemawia, ze względu na cenę i przeznaczenie. Mimo iż to 120 a nie 140.

Co do różnic, opony cross/mx często gęsto nie mają homologacji. Różnią się też profilem, tzn według mnie są sporo niższe, przez co dają lepsze czucie w szybkich winklach i nie wychylają tak motoru, ale za to gorzej amortyzują nierówności.

Edit:
Właśnie obczaiłem, że najtwardsza mieszanka w ef07 to chyba zółty pasek :/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kamiloz dnia Pią 22:25, 05 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 22:35, 05 Sie 2016    Temat postu:

[quote="kamiloz"]
henio12323 napisał:


Edit:
Właśnie obczaiłem, że najtwardsza mieszanka w ef07 to chyba zółty pasek :/


z czerwonym mają zrobić w tym roku, podobno testują już


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:43, 05 Sie 2016    Temat postu:

hehehe
Chciałbym zobaczyć EF07 po 50 kilometrach na asfalcie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Sob 8:48, 06 Sie 2016    Temat postu:

Mitas EF07 zielony pasek - nawet podwójny - wg mnie wcale nie schodzi tak szybko na asfalcie. Kiedyś dawno temu, kupiłem używaną na próbę, styraną w górach do 6mm wysokości i jeszcze ze 30h jeździłem, praktycznie bez oznak zużycia. Gumowanie na asfalcie gdzie tylko się dało.
Ta opona ma taką zaletę, że pomimo zużycia i zaokrąglenia kostek nadal robi robotę. Mam nawet wrażenie, że im mniej kostek tym lepiej ciągnie Smile Wszyscy się ze mnie śmiali, że na sliku jeżdżę a ja wjeżdżałem gdzie chciałem Smile
To bardzo dobra opona na jesień /zimę.
Kumpel ma teraz zielony pasek i nalatane 70h po Mazowszu - tereny dokładnie jak Twoje, trochę asfaltów itp. i gdzieś połowa kostek.
Ja znowu kupiłem dwa zielone paski, chociaż nasz teren na to nie wskazuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 9:14, 06 Sie 2016    Temat postu:

grubo sie bawicie na tych ef-07 Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 9:20, 06 Sie 2016    Temat postu:

U mnie w górach ef07 podwójny zielony pasek wytrzymuje 4 wyjazdy... Ale klei niesamowicie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:17, 06 Sie 2016    Temat postu:

ciernik napisał:
Mitas EF07 zielony pasek - nawet podwójny - wg mnie wcale nie schodzi tak szybko na asfalcie. Kiedyś dawno temu, kupiłem używaną na próbę, styraną w górach do 6mm wysokości i jeszcze ze 30h jeździłem, praktycznie bez oznak zużycia. Gumowanie na asfalcie gdzie tylko się dało.
Ta opona ma taką zaletę, że pomimo zużycia i zaokrąglenia kostek nadal robi robotę. Mam nawet wrażenie, że im mniej kostek tym lepiej ciągnie Smile Wszyscy się ze mnie śmiali, że na sliku jeżdżę a ja wjeżdżałem gdzie chciałem Smile
To bardzo dobra opona na jesień /zimę.
Kumpel ma teraz zielony pasek i nalatane 70h po Mazowszu - tereny dokładnie jak Twoje, trochę asfaltów itp. i gdzieś połowa kostek.
Ja znowu kupiłem dwa zielone paski, chociaż nasz teren na to nie wskazuje.


Może nie szła tak szybko, bo już była podstarzała i przez to twardsza? No nie wiem. Ja obecnie mam 6D na tyle, kupiłem używkę w bdb stanie i poleciała ona bardzo szybko, raz byliśmy zmuszeni wrócić drogą bo zastała nas noc jakies 15km i kostki poleciały w oczach.

A ef07 z czerwonym paskiem to będzie fajna sprawa. Jak narazie moim faworytem s12xc i d952.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:51, 06 Sie 2016    Temat postu:

ciernik napisał:

Kumpel ma teraz zielony pasek i nalatane 70h po Mazowszu - tereny dokładnie jak Twoje, trochę asfaltów itp. i gdzieś połowa kostek.
Ja znowu kupiłem dwa zielone paski, chociaż nasz teren na to nie wskazuje.

70 godzin na jednej oponie ? Nigdy o czymś takim nie słyszałem...
70 godzin to przeciez jakieś 2400 km.
U mnie, w 450, zielony EF07, przetrwał jakieś 3 wyjazdy (góry, brak asfaltu, tubliss 0,3)... Oczywiście zużył się do momentu w którym "gubił trakcje" bieżnika dalej było mnogo. Ale przecież nie o wysokość bieżnika tutaj chodzi...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Sob 13:53, 06 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 15:23, 06 Sie 2016    Temat postu:

ja tam smigam mieszanke, czasem wąwóz grubo nawalone liści, czasem poskakac po belkach, czasem jazda szutry, piach, troche asfaltu. dla mnie sensownie jeszcze ef-07 z 50 godzin wytrzymuje. oczywiscie wiadomo... mozna zmieniac co wyjazd i róznica jest..... ale da sie jeździc i na lekko zjechanej, wciąz całkiem fajnie trzyma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:15, 06 Sie 2016    Temat postu:

No tak, dużo też zalezy od tego, kto uznaje kiedy opona juz jest zuzyta. Dla jednego po 2 wyjazdach, bo czuje ze juz stracila parametry, inny jezdzi do momentu gdy opona przypomina slika. Dla mnie opona jest juz zuzyta kiedy gubi trakcje podczas przyspieszania np na gruntowej drodze, albo gdy mnie rzuca po trawie.Czyli oostki jeszcze spore ale juz zaokraglone.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 17:45, 06 Sie 2016    Temat postu:

to tez zalezy od opony. przejechałem sie nową huską jakies micheliny siedziały to myslałem że na asfalcie sie sprzegło slizga Very Happy ale za mną tylko czarne slady ;P ale na trawie fajnie gryzła. gorzej na lekko sypkim podjeździe.

wiadomo w góry np i podjazdy to inaczej sie czuje trakcje, niz latanie po płaskim - w górach trawy nie ma ;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Nie 9:18, 07 Sie 2016    Temat postu:

Mój jeden kolega z grupy ma sensowne podsumowanie na temat opon i innych podobnych właściwości motocykli i ogólnie sprzętu.
Pozamieniajcie się w grupie motorami, oponami, goglami, butami i czym tam jeszcze, a i tak "klasyfikacja generalna" w Waszej grupie nie wiele się zmieni.
Więc, nie tak do końca sprzęt, lecz technika czyni zawodnika itd. Smile
Ale fakt - opony się różnią i przy swoich wyborach korzystam z opinii innych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ciernik dnia Nie 9:18, 07 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:08, 07 Sie 2016    Temat postu:

ciernik napisał:
Mój jeden kolega z grupy ma sensowne podsumowanie na temat opon i innych podobnych właściwości motocykli i ogólnie sprzętu.
Pozamieniajcie się w grupie motorami, oponami, goglami, butami i czym tam jeszcze, a i tak "klasyfikacja generalna" w Waszej grupie nie wiele się zmieni.
Więc, nie tak do końca sprzęt, lecz technika czyni zawodnika itd. Smile
Ale fakt - opony się różnią i przy swoich wyborach korzystam z opinii innych.


Najlepsza inwestyvja to opony i paliwo. Do tego oczywsicie utrzymywanie sprzetu we wlasciwym stanie. Wybor opony to wazna sprawa bo faktycznie ma duzy wplyw na jazde, a juz nie porownujac tego do gadzetow typu klamki nielamki, handbary czy podnozki. Dlatego uwazam, ze bardzo cennym jest zrobienie rozeznania w tej kwedtii i posluchania oponi osob doswiadczonych, ktore testowaly juz wiele modeli w roznych warunkach i maja rozne odczucia. Oczywicie metoda empiryczna jest najskuteczniejsza, ale w przypadki braku doswiadczenia po prostu warto posluchac innych oraz swojej i intuicji i wybrac cos dobrego. Bo moim zdaniem jazda na niewlasciwej oponie psuje cala radosc z jazdy i dlstego to tak wazne. Ostatnio jezdzilismy po duzych deszczach, wielkie bloto, w lasach pelno kaluz, zostawalem w tyle bo rzucalo mna straszliwie.Poza tym uwazam, ze istnieja opony obiektywnie dobre i slabe, niezaleznie od opinii.

Ktos ma jeszcze jakies typy opon? Czy ktos mial d952 F na przodzie?

Edit:
poprzedni post do usuniecia, sorki


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kamiloz dnia Nie 19:09, 07 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:51, 07 Sie 2016    Temat postu:

Wybaczcie, ze post pod postem, ale chciałem, żeby temat był widoczny. A co sądzicie o Mitasie c18 country cross na takie tereny? Będzie ona w miarę żywotna, czy szybko się zużywa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 20:56, 07 Sie 2016    Temat postu:

kamiloz napisał:
Wybaczcie, ze post pod postem, ale chciałem, żeby temat był widoczny. A co sądzicie o Mitasie c18 country cross na takie tereny? Będzie ona w miarę żywotna, czy szybko się zużywa?

c-18 żółty pasek u mnie jechał do 50mth (WOW Wink ) fajna opona, ją też polecam


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin