Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jak opona najlepsza na enduro?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszrr




Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:59, 01 Lip 2016    Temat postu:

KNKS napisał:
AC10 jest bardzo dobra. Co prawda od jakiegoś czasu przesiadłem się na Metzeler Six Days Extreme, ale zjeżdziłem kilka kompletów AC10 i uważam że to bardzo dobra opona do endurowania na miękkim i średnim. Na twardsze lepiej nadaje się Enduro Competition III.

KNKS jak tył Six Days Ci się sprawuje i w jakim rozmiarze ją masz?Mam przód taki to jest rewelacja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 13:11, 01 Lip 2016    Temat postu:

testowałem w tym sezonie dwa six days extreme
'zwykły' (twardsza mieszanka) na błocie/miękkim jechał bardzo dobrze, czuć było że na korzeniach i kamieniach trochę traci ale ogólnie fajnie jechała do przebiegu ok 15mth, później przestaje porządnie jechać
teraz właśnie skończyłem six days extreme soft - ogólnie jechało mi się lepiej niż na zwykłej, po 15mth dalej jedzie bardzo dobrze,
aktualnie zakładam EF07 zielona, zobaczymy jak będzie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 13:18, 01 Lip 2016    Temat postu:

Panowie jako kompletnie zielony w temacie doboru oponek mam pytanko odnośnie opony na przód i tyl do EXC 400. Jazda typowo armatorska posiadam moto dopiero od 3mcy, takie pyrkanie po lesie, łące polu.... Zero hardcorowych podjazdów, taplania się w błocie, kamieni itp. Dość czeto jazda po asfalcie żeby gdzieś dojechać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 22:45, 01 Lip 2016    Temat postu:

pirelli mx eXtra X obczaj, dosyc stabilne na asfalcie, i nie idą w oczach. albo michelin AC 10. dla amatora spoko. dobra cena zakupu, dobre parametry na asfalcie, i póki swieza w terenie kazdym da rade, gorzej jak sie zaokrągli. chociaz miałem ac-10 i dla mnie długo wystarczała i dawała sporo trakcji ;D chociaz teraz pewnie na nową bym narzekał

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:10, 02 Lip 2016    Temat postu:

lukaszrr napisał:
KNKS napisał:
AC10 jest bardzo dobra. Co prawda od jakiegoś czasu przesiadłem się na Metzeler Six Days Extreme, ale zjeżdziłem kilka kompletów AC10 i uważam że to bardzo dobra opona do endurowania na miękkim i średnim. Na twardsze lepiej nadaje się Enduro Competition III.

KNKS jak tył Six Days Ci się sprawuje i w jakim rozmiarze ją masz?Mam przód taki to jest rewelacja.


Używam standardowe 140/80/18. Ciśnienie 0,2-0,3 (tubliss).
6Days jest odporny na przebicia i przyszczypania, w przeciwieństwie do "zielonego" EF07, który dziurawi się na potęgę. Przy mousse może nie ma to znaczenia, ale przy Tubliss ma ogromne.
Wspomniany wyżej Mitas ma jednak jedną, zasadnicza przewagę nad 6Days. Zapewnia przyzwoita trakcję przy ruszaniu na stromych trawersach. 6Days w takich wypadkach nie "trzyma" prawie wcale.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 18:44, 02 Lip 2016    Temat postu:

@KNKS
a próbowałeś EF07 zieloną na trochę wyższym ciśnieniu?
bo ja mam właśnie taki plan, dać tak ok 0.5 -0. 6


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 9:27, 03 Lip 2016    Temat postu:

KristofSX napisał:
@KNKS
a próbowałeś EF07 zieloną na trochę wyższym ciśnieniu?
bo ja mam właśnie taki plan, dać tak ok 0.5 -0. 6


To wydaje mi się sprzeczne z ideą jazdy na niskim ciśnieniu.
EF07 pięknie klei dopiero na niskim ciśnieniu, oczywiście w terenie hard, bo jeśli ktoś lata po szutrach i polach, to może pompować 1,0 Wink
Ostatnio spotkałem się na szlaku w Beskidach z kolegą z Łodzi, który podczas jednego wyjazdu kołkował "zielonego" 8 razy (słownie: osiem).
Zielony EF jest przeznaczony do współpracy z mousse i w takim przypadku żadne przebicie mu nie straszne.

A Ty, Kristof, testowałeś już tego miękkiego 6Days ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luksw




Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 9:50, 03 Lip 2016    Temat postu:

Używał ktoś oponki michelin starcross?
Wygląda bojowo ale jestem ciekawy jak się sprawuje w rzeczywistości Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewertas




Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 158
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła

PostWysłany: Nie 11:32, 03 Lip 2016    Temat postu:

Panowie a jak spisuje się opona Mitas XT-754 w amatorskim hard enduro? Jakie są różnice w jeździe na tej oponie z zielonym i czerwonym paskiem? Ktoś kiedys na forum wspominał o tej oponie, ale nie padły żadne konkrety.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 11:37, 03 Lip 2016    Temat postu:

luksw - miałem taka styczna ze starcross - że to opona "crossowa" czyli póki ostra gryzie pięknie, po zaogkąrleniu drastycznie spada trakcja.

ewertas - 754 to potęzna kostka Very Happy pod słowem amatorskie enduro kryje sie duzo mozliwosci. i raczej kazdy z nas lata amatorsko Wink albo przynajmniej sie nie chwali że jest zawodnikiem.
generalnie opona jest super na błoto, liście, wąwozy, słabiej w górach np na potokach. generalnie najlepiej sobie radzi tam gdzie teren jest raczej sypki/kopny. tragiczna na szybkich przelotach, z zakrętu wylatuje sie mooocno bo opona " myszkuje" tutaj mam doswiadczenia z jednym zielonym paskiem - zapewne twardsze bedą troche stabilniejsze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 12:24, 03 Lip 2016    Temat postu:

KNKS napisał:
KristofSX napisał:
@KNKS
a próbowałeś EF07 zieloną na trochę wyższym ciśnieniu?
bo ja mam właśnie taki plan, dać tak ok 0.5 -0. 6


To wydaje mi się sprzeczne z ideą jazdy na niskim ciśnieniu.
EF07 pięknie klei dopiero na niskim ciśnieniu, oczywiście w terenie hard, bo jeśli ktoś lata po szutrach i polach, to może pompować 1,0 Wink
Ostatnio spotkałem się na szlaku w Beskidach z kolegą z Łodzi, który podczas jednego wyjazdu kołkował "zielonego" 8 razy (słownie: osiem).
Zielony EF jest przeznaczony do współpracy z mousse i w takim przypadku żadne przebicie mu nie straszne.

A Ty, Kristof, testowałeś już tego miękkiego 6Days ?


właśnie go zdjąłem - wrażenia bardzo dobre, na mój teren lepsza niż standardowa 6days, na miękkie - ściólkowie podjazdy lepsza niż EF07 żólta, na korzeniach i strumykach przyczepnośc podobna jak EF07żółta, czuć że opona jest sztywniejsza niż mitas.
zrobiłem 15godzin -trakcja była dalej dobra, bez przebić (mimo że na boku dosyć mocne rozcięcie to trzyma dalej), tubliss na 0.2 -0.3,
założyłem EF07 zieloną - zobaczymy ile wytrzyma bez przebicia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:03, 03 Lip 2016    Temat postu:

Jaki masz teren ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 13:46, 03 Lip 2016    Temat postu:

endurowe ścieżki po lasach- dużo korzeni kamieni belek, do tego strumyki z kamieniami, podjazdy po korzeniach, trochę gliny też i 'zwykłej ziemi', zero piachu, jak po ściółce to pod spodem podłoże twardsze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:40, 03 Lip 2016    Temat postu:

Zamówiłem. Jak zjeżdżę standardowego 6Days to założę i przetestuje.

ewertas napisał:
Panowie a jak spisuje się opona Mitas XT-754 w amatorskim hard enduro?

W zeszłym roku, w Rumunii, widziałem sporo zawodników na tej oponie.
Czyli można domniemywać że "daję radę".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Nie 21:50, 03 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fat




Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 7:26, 08 Lip 2016    Temat postu:

Miałem chwilę (ok. 5 godzin - zanim sprzedałem moto) XT-754 z zielonym pasem i byłem zachwycony, ale u nas jest miękko i wysoka kostka ogólnie robi robotę.

A ja trochę odbiegnę od tematu i zapytam o naprawę Tubliss w terenie. Czy tylko kołkujecie wtedy sznurem, czy jeszcze dodatkowo uzupełniacie powietrze? Wozicie ze sobą jakieś mini-pompki, naboje itp.? Zastanawiam się po prostu, jak się zabezpieczyć w razie Wu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 6 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin