Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

exc 250 2t czy exc-f 350 wybór niemożliwy
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bart1001
Gość






PostWysłany: Śro 11:30, 16 Lis 2011    Temat postu: exc 250 2t czy exc-f 350 wybór niemożliwy

Witam wszystkich. Za chwilę(kilka chwil;) kupuję nowe moto. Wybór padł na KTM ,nowy ,z salonu. Wybór to exc 250 2t lub exc-f 350.
-Coś o mnie: 90kg, 182cm, 20 lat po liceum;)
-doświadczenie: 2 lata na ktm lc2 125 (30KM 120kg) ogarniany b.dobrze
ale to było 10 lat temu.
- preferencje: tor 60% las 40%
Jeździłem chwilkę obydwoma modelami, dużo czytałem ale wybór dalej jest ciężki. Moje odczucia po jazdach:
250 plusy: lekkość prowadzenia, zakręty nawroty, nie szarpie jeźdźcem do przodu przy odpuszczaniu gazu, dźwięk, zaskakująco dobry dół
250 obawy: paliwożerność, moc w górnym zakresie może zbyt duża( nie odwijałem do końca z braku świeżego doświadczenia(ze strachu;) nieobliczalność(?)
350 plusy: liniowe oddawanie mocy( to także minus bo mocno męczy), b.mocny dół czasami ma się wrażenie że moto nie ciągnie i za chwilę zgaśnie ,ale nie jedzie dalej, mniejszy apetyt na paliwo.
350 minusy: skomplikowany silnik (im więcej części tym więcej do popsucia), męczące hamowanie silnikiem, tylne koło dość szybko zrywa przyczepność, dźwięk.
Oczywiście oba moto są świetne a moja lista to tak naprawdę pierdoły.
Sercem skłaniam się do 250 być może dlatego że znam już 2t a 4t to teren nieznany. W wielu testach, artykułach 350 jest mocno chwalona i polecana dla amatorów. 250 również chwalona za okiełznanie narowistości, ale czy dla amatora to wystarczy by ją pokochać? Podzielcie się doświadczeniami.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 17:00, 16 Lis 2011    Temat postu:

zdecydowanie 350! jest to chyba najlepsza konstrukcja KTM , chwalą ją totalnie wszyscy, nawet Błażusiak, zapalony fan 2t w końcu przesiadł sie na 350- i bije wszystkich że az miło. Co do awaryjności - silnik nie jest całkowicie nowy - to juz sprawdzona konstrukcja z SX-Fa więc nie powinno byc z nią problemów , w sumie 2t tez nie jest tak całkiem bezobsługowy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sobek1985




Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 10:08, 17 Lis 2011    Temat postu:

mam 350 exc i przelatane juz 50 mth nic sie nie dzieje ale trzeba uwazac na wtrysk zwlaszcza przy myciu moto:).jak chcesz kupic nowke to daj znac zalatwimy duzo taniej Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 10:42, 17 Lis 2011    Temat postu:

sobek1985 napisał:
mam 350 exc i przelatane juz 50 mth nic sie nie dzieje ale trzeba uwazac na wtrysk zwlaszcza przy myciu moto:).jak chcesz kupic nowke to daj znac zalatwimy duzo taniej Smile

Hej sobek1985. My już chyba przegadaliśmy parę godzin w salonie na Lubelskiej Very Happy
Widzę że chwalicie 350, jednak ja trochę bardziej skłaniam się ku 250. Szukam argumentów które może "zniechęciłyby" mnie do tego wyboru.
Jak wcześniej napisałem 2t trochę bardziej mi pasuje, mam jednak obawy czy to nie jest zbyt hard core'owy wybór. Czy nowym 250 da się jeździć nie zero-jedynkowo, czyli bez nieustannego oporu na gazie?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sobek1985




Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 10:59, 17 Lis 2011    Temat postu:

aaaa Bartku Smile powiem tak latalem w weekend exc 250 2t 2012 i tak skrzynia 6, czerwona sprezynka, dobrze ustawiony zawias i calkiem inny motor.ja mam jak wiesz 250 exc 2t 2008 tylko ze skrzynia 5. 2012 juz inaczej jezdzi nawet powiedzialbym ze fajniej niz moim.ja zdecydowanie 350 bym wybral.mocny zwrotny motor i pierwsze wrazenie jest takie ze to mocna fura:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bart1001
Gość






PostWysłany: Czw 11:40, 17 Lis 2011    Temat postu:

sobek1985 napisał:
aaaa Bartku Smile powiem tak latalem w weekend exc 250 2t 2012 i tak skrzynia 6, czerwona sprezynka, dobrze ustawiony zawias i calkiem inny motor.ja mam jak wiesz 250 exc 2t 2008 tylko ze skrzynia 5. 2012 juz inaczej jezdzi nawet powiedzialbym ze fajniej niz moim.ja zdecydowanie 350 bym wybral.mocny zwrotny motor i pierwsze wrazenie jest takie ze to mocna fura:)

Cześć. Twoje zamiłowanie do 4t jest mi dobrze znane Smile Czy przyznasz że nowy 250 jest dobrze ułożony, czy "potarga" mną dużo bardziej niż 350?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sobek1985




Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 13:48, 17 Lis 2011    Temat postu:

powiem tak 250 2t 6biegow jezdzi sie troche agresywniej niz moim 5 biegowym a wszystko przez krotsze przelozenia (6bieg) wydaje mi sie ze najlepszym yborem bedzie 350. tak jak pisalem zreszta o moich pierwszych odczuciach na slowacji. siadlem na 350 i jejku ale potwor tak bylo hehe.ale wystarczyl jeden weekend na ktorym mialem motor Szustera i szczere powiem ze ze nie jest to taki diabel.a jesli mowimy o 250 2t i 350 4t zdecydowanie polecam 350 a jeszcze ty jako amator to kupujac nowa maszyne zapominasz o wysztkim poza filtrem powietrza i olejem w silniku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 14:38, 17 Lis 2011    Temat postu:

jak bym mial wybierac bral bym 4T. duzo przyjemniejszy, mozna wszedzie pojechac, 2|T sie meczy na trasach dluzszych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bart1001
Gość






PostWysłany: Czw 16:22, 17 Lis 2011    Temat postu:

Wszyscy Panowie za 4t, coś w tym jednak musi być. Ale czy naprawdę nie ma żadnego wyznawcy 2t? A prostota silnika przy którym przy odrobinie wiedzy samemu można sobie podłubać, zwinność i lekkość (zawracając 250 zawracałem jak rowerem, 350 już nie tak dobrze) nic nie znaczą?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sobek1985




Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 17:38, 17 Lis 2011    Temat postu:

Bartku nie boj sie 4t Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 19:33, 17 Lis 2011    Temat postu:

kiedys 2T było lepsze, teraz 4T niestety pokonało (juz chyba) 2T. są mniej kapryśne, nie wymagaja czestych wiekszych remontów. 2T lubią byc remontowane, są kapryśne własnie mi w 2T swieca padała jak chciała Very Happy w 4T wrzucam irydówke za 50 zl i ganiam w zasadzie kilka sezonów bez dotykania ( profilaktycznie zmieniam co sezon ) 4T prawda że są nieco cięzsze, ale nowoczesne czteropaki są niewiele ciezsze. co do samej jazdy, 4T jest bardziej przewidywalny, bardziej liniowo oddaje moc i zawsze wiesz co kryje sie pod dodaniem manetki Very Happy w 2T róznie bywa, raz dodajesz i ma muła, a zaraz wystrzeli jak pocisk. to byma troche złudne Razz 4T mniej pali Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw 19:56, 17 Lis 2011    Temat postu:

henio, myślę, że nie ogarniałeś swojego dwupaka, bez obrazy.
Wiadomo, że 4t się jeździ łatwiej bo jest bardziej przewidywalne, tu się zgodzę,
ale ten tekst, że nie wiadomo co się w 2t stanie czy zamuli czy pójdzie jak pocisk to totalna głupota, jak ktoś pojeździ swoim 2t trochę a nie 2 razy i trochę opanuje ten motor to będzie wiedział kiedy wystrzeli a kiedy zamuli...
poza tym, jezdze dwupakami od zawsze nie liczac jednej przygody z 4t i jakos mi nigdy swiece nie padały, miałeś coś zepsute.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 20:05, 17 Lis 2011    Temat postu:

Ja 1 raz jeździłem swoim 2t i czasem ma muła ale to przez źle wyregulowany gaźnik tak to jak wyczujesz 2t to nie bd miał problemów
Moje moto to nie jest dobry przypadek niezawodnego 2t ale jeździ i już mi jedna świeca padła przez to że palił olej z silnika


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Asteros2012 dnia Czw 20:14, 17 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bart1001
Gość






PostWysłany: Czw 20:20, 17 Lis 2011    Temat postu:

sobek1985 napisał:
Bartku nie boj sie 4t Smile

Ha,ha... bardzo śmieszne. To nie strach przed motorem ale przed tym że mnie z Oskarem oskubiecie z forsy przy serwisie Wink
A tak serio to nie będąc zawodnikiem nie liczę skuteczności moto w dziesiątych sekundy. 2t brałbym w ciemno gdyby nie obawy o nieokiełznanie, zbytnią narowistość. W/g prasowych "znawców" model 2012 jest bardziej ugładzony niż kiedyś dlatego tak mnie do niego "popycha".
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:24, 17 Lis 2011    Temat postu:

ja bym wzial tą 250tke
lżejsza jak mówisz, zwrotniejsza i jak dla mnie ten strzał to jest to a nie traktor 4t z remontami da sie znieść i też nei jest tak że nie wiadomo co mu odbije bo pojeżdzisz chwile i będziesz wiedzial co i jak
ja bym postawil na 250:)
pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin