Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 200 2005r szybkie kupno/awaria/remont prośba o pomoc
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stachurski12




Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Wto 22:15, 08 Sie 2017    Temat postu: EXC 200 2005r szybkie kupno/awaria/remont prośba o pomoc

Witam wszystkich jestem nowy Smile

2 miesiące temu przyszedł czas na pierwszego enduraka - kolega dał na 1h exc 300 2010 rok i już wiedziałem że ma być to exc. Padło na 2t żeby większość rzeczy remontować samemu Smile

Szybko poszukałem w okolicy co do kupienia, ponieważ dwóch znajomych już kupiło ( exc 200 , yz 125 )

Moj wybór padł na zmęczonego życiem KTMa EXC 200 2005 rok. Właściciel nie wiedział nic o remontach itp

Ktm miał b. mocno rozszczelniony wydech, do wymiany tarcza klocki łożyska przód, wymieniłem filtry oleje itp - wszystko zrobiłem na dniach i jazda w teren.

Ktmem zrobiłem całe 9 mth
- w silniku zaczeło coś głośno stukać Sad
Stukanie na wolnych obrotach, w połowie obrotów ustawało, na górnych obrotach silnik jakby miał wybuchnąc.
Po konsultacji z mechanikiem i poczytaniu paru postów na forum stwierdzam, że zdejme górę silnika, obczaje tłok cylinder i korbowód ( moim zdaniem on huczy )

Zdejmuję dziś głowicę - lekki nagar i UWAGA brak uszczelki pod głowicą !
Zdejmuję cylek i moim oczom ukazuje sie okopcony tłok.
Zdejmuję tłok i łapie za korbowód, lewo/prawo wyczuwalny luz, góra/dół brak ! ( myślałem że będzie mocno telepotał )

Mam zamiar zrobić generalkę tzn tłok/korbowód/łożyska i ew zrobić sprzęgło bo mam wrażenie że delikatnie slizga.

Proszę serdecznie o podpowiedz :

Czy tłok napewno jest do wymiany ?

Czy cylinder ma nicasil ? ( próbowałem dojrzeć tuleje ale nie udało mi się to )

I najważniejsze, czy zostawić korbowód w spokoju skoro nie ma żadnego luzu góra/dół ? Dodam że stuki z silnika naprawdę wskazywały na korbę.

Ktmem mam zamiar polatać 1/2 pełne sezony aby nauczyć się endurowania Smile

Dziękuję za cierpliwość i liczę na podpowiedzi
przepraszam za linki - nie umiałem inaczej wstawić

Niestety muszę zrobić 3 posty aby opublikować zdjęcia Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5662
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 22:22, 08 Sie 2017    Temat postu:

hej, nie jestem expertem od 2T ale się wypowiem Wink
jak masz polatać 1-2 sezony to zrób silnik porządnie (korba,tłok - cylek do sprawdzenia/zmierzenia, do tego sprawdzenie stanu skrzyni + sprzęgła)
zrobisz raz i będziesz się cieszył bezproblemową jazdą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stachurski12




Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Wto 22:28, 08 Sie 2017    Temat postu:

Dzięki za odpowiedz, - czy masz jakiś dobry serwis gdzie zawiozę wał do wymiany korby i łożysk ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Wto 22:29, 08 Sie 2017    Temat postu:

Dokładnie, jak już takie cyrki przy cylindrze to ciekawe co w środku się dzieję, wyciągaj silnik i na stół. Nowe łożyska, uszczelki, simeringi i lecisz z tematem. Cylinder daj do pomierzenia do kogoś ogarniętego, on ci powie wszystko na ten temat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przym




Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin (Mazowieckie)

PostWysłany: Wto 22:31, 08 Sie 2017    Temat postu:

Witaj kolego z Garwolina. Jak masz zamiar trochę pojeździć to lepiej taki remont zrobić, przynajmniej profilaktycznie tłok wymienić. Mam identycznego exc i o kosztach mogę Ci trochę powiedzieć jak jesteś zainteresowany, u mnie była generalka.
Dobry serwis masz w Celestynowie - Lobo Moto.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Przym dnia Wto 22:32, 08 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13652
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 266 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 6:33, 09 Sie 2017    Temat postu:

czy masz nicasil - kto to wie Very Happy oddaj do kogos kto sie zna i tak do pomiarów musisz dać to Ci powie.

czy to że korbą poruszałeś swiadczy ze jest dobra - nie mamy pojęcia, ja tego nie widze to wróżył nie bede. ale tak jak koledzy pisali - chcesz pewne moto na dłużej to od razu wymien

nie ma uszczelki pod głowica - dziwne jakby była Very Happy tam idą oringi

co do okopconego tłoka - norma, jak ktoś róznym stylem jeździł ( raz wolniej raz szybciej ) albo/i miał kiepsko wyregulowany gaźnik to taki tłok bedzie słabo wygląda od góry po kilkunastu godzinach ;D

najwazniejsze to ustalic stuki - ciezko strzelać co to moze byc, moze jakies łozysko, moze jednak korba. moze cos w zaworze wydechowym


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stachurski12




Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Śro 7:53, 09 Sie 2017    Temat postu:

Dziękuje Wam za odpowiedzi. Wczoraj kolega dał na 30min pojeździć exc 200 rok starszy od mojego i poprostu inne moto, wszystko chodzi cacy. Okazuje się ze kupiłem za 7! Tys minę do remontu ehh...jaki to człowiek głupi jest. Czy polecacie oddać dół silnika do lobo moto Celestynów na generalny serwis ?? Dołu silnika niestety sam nie zrobię. Pozdawiam !Wink

Edit : moto kosztowało 7tys, wsadziłem 1tys na łożyska kół przód tył, tarcze,klocki, filtr powietrza, manetki i klamki i wszelkie smary/oleje. Także mam już 8 tys i remont 3tys wyjdzie napewno, jeden z najdroższych exc 200 2005 i to bez papierów jeszcze Sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez stachurski12 dnia Śro 8:15, 09 Sie 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przym




Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin (Mazowieckie)

PostWysłany: Śro 10:32, 09 Sie 2017    Temat postu:

To nie jest źle bo u mnie moto 10k a remont 5k Razz
Dostałeś odpowiedź na priv...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13652
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 266 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 11:01, 09 Sie 2017    Temat postu:

jak chcesz taniej czesci pisz na PW cos moge pozałatwiac z rabatami

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Śro 16:31, 09 Sie 2017    Temat postu:

Co ty wiesz o wydatkach Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stachurski12




Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Śro 17:19, 09 Sie 2017    Temat postu:

Zdaje sobie sprawę o co chodzi ze te moje 5k na remont to pikus, No ale zaznaczam ze to moj pierwszy endurak gdzie będę jeździł raz na tydzień wiec nie są to byle jakie pieniądze Smile zdecydowałem się na remont w lobo moto mam do nich bardzo blisko i myśle ze zrobią mi to dobrze. Robił ktoś u nich moto ?Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13652
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 266 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 17:52, 09 Sie 2017    Temat postu:

niektórzy to by chcieli tak często jeździc Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przym




Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin (Mazowieckie)

PostWysłany: Śro 20:14, 09 Sie 2017    Temat postu:

W lobo nasi sie serwisuja, ja zawieszenie u nich robiłem całe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yahoo




Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PO

PostWysłany: Pią 8:31, 11 Sie 2017    Temat postu:

Robiłem dopiero co kapitalkę takiego 200exc, z roku 2004. Od góry do dołu. Wjechały wszystkie nowe łożyska, wszystkie nowe uszczelniacze, nowy tłok i korba, uszczelki itd. Częściowo OEMy, częściowo zamienniki. Wyszło - za części i usługi z nimi związane - w okolicach 2 tys pln na gotowo, z tym, że robiłem sam. To nie jest trudne, o ile masz serwisówkę, cierpliwość, porządne narzędzia i potrafisz się nimi posługiwać. Oczywiście takie rzeczy jak zmiana korby (140pln) i przehonowanie cylindra (120 pln) zlecałem, ale całą resztę możesz zrobić sam. Wykaz potrzebnych części mogę udostępnić Smile

Resztę koledzy powiedzieli.

Po pierwsze: jedyny obiektywny sposób na ustalenie czy cokolwiek jest do wymiany - to przeprowadzenie pomiarów. Inaczej to szklana kula i wróżenie z fusów. Ale na moje jak stuka w funkcji obrotów silnika, niezależnie od biegu i prędkości, to układ wał-cylinder-tłok.

Po drugie - uszczelki pod głowicą w tym silniku to oringi. Innej nie ma.

Po trzecie: cylinder powinien być - fabrycznie - na nikasilu. Czy ten nikasil nadal tam jest to inna sprawa. Ale jak ktoś wstawił tuleję, to powinno być widać.

Reasumując, ja bym robił kapitalkę, dla świętego spokoju.

pozdrówki
yahoo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stachurski12




Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Pią 8:50, 11 Sie 2017    Temat postu:

Dzięki za rzeczową odpowiedz Smile
Wymiana korby, rozpołowienie i ponowne złożenie i wycentrowanie wału kosztuje tylko 140 zł ?

Za chwilę wstawie zdjęcia mojego cylindra, może ktoś dojrzy tam jakieś ostatki nicasilu Smile

Zdecydowałem się na full remont, na szczęście w kacie zawieszenie jest luksus, więc czeka mnie tylko zrobienie silnika góra/dół i pojeżdze nim 2 sezony. - mam nadzieję że po dużym remoncie ominie mnie pozniej podczas jazdy kilka niespodzianek większych.

Remont dołu będzie robiony w lobo moto celestynów - ja sam niestety tego nie zrobię.
A w tym czasie rozbiorę cały pds, koła, piasty i wszystko wyczyszczę.

Wstawiam foty, widać nicasil czy to tuleja ? ( przepraszam za linki )
Pozdrawiam ! Smile

[link widoczny dla zalogowanych] tłok
[link widoczny dla zalogowanych] sciana cylindra
[link widoczny dla zalogowanych] sciana cylindra 2
[link widoczny dla zalogowanych] całość


edit :

Przeglądam allegro i dochodze do wniosku że grubo przepłaciłem za moto, 7,5k + full remont 4-5k w zależności czy nowy nicasil będzie, a można kupić 250 2t w cenie 11-12k ...masakra Smile [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez stachurski12 dnia Pią 12:49, 11 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin