Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 200 2005r szybkie kupno/awaria/remont prośba o pomoc
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yahoo




Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PO

PostWysłany: Pią 9:22, 11 Sie 2017    Temat postu:

No w Poznaniu tyle kosztuje. U Marka Olachowskiego, firma Dor-Mar. Korzystam z ich usług odkąd pamiętam, conajmniej od połowy lat 90tych.

Cylinder wydaje się być na nikasilu, ale jednocześnie wydaje się być podjechany, sądząc po stanie gładzi. Ale - jak pisałem wyżej - bez pomiaru to szklana kula.

Co do tłoka - akurat najważniejszą cyferkę na denku masz zasłonietą nagarem. 63,9x - to średnica tłoka jest, ostatnia cyferka mówi o tym jaką selekcję masz założoną, co będzie wskazówką odnośnie stanu cylindra. Poza tym najważniejsze w tłoku nie jest denko, a płaszcz, a najbardziej część prowadząca, która odpowiada za prawidłowe ułożenie tłoka w cylindrze podczas pracy. Jak masz zbyt duży luz w części prowadzącej, to tłok 'lata' na boki, 'kantuje', co powoduje przyspieszone zużycie cylindra.

pozdrówki
yahoo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stachurski12




Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Pią 17:26, 11 Sie 2017    Temat postu:

Ostatnia cyferka to 4 - rozumiem Ze to 4 selekcja, D tak ??

Koszty remontu mniej więcej ~

Tłok - 450
Korbowód - 550
lozyska dołu silnika 300-400
Nicasil - 1200
Świeca - 80
Kpl uszczelek - 120
Dyfuzor - 700 używka
Końcówka wydechu - 500 używka
Napęd - 400
Opona tył - 250
Robocizna - pewnie 1000 nie mniej
Nowe płyny chłodnicze, silnikowe - 250

Całościowo conajmniej 5.500 pln...


Znacie takie przypadki cenowe w tak starym moto ? Nie jest to opłacalne prawda ? Proszę o rzeczowe opinie...Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez stachurski12 dnia Pią 17:52, 11 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yahoo




Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PO

PostWysłany: Pią 18:06, 11 Sie 2017    Temat postu:

63,94 to selekcja A, inaczej rozmiar standardowy. Nominalna średnica cylindra to 64.00, z luzem montażowym 0,06mm. Czyli jest nadzieja, że cylinder będzie do dalszego używania. Ale znowu - zmierzyć trzeba Smile

Świeca 80 pln?! Chyba całe pudełko... Wink

Płyny silnikowe zmieścisz w 50 pln - olej do skrzyni + chłodziwo, nic tam więcej nie ma. A przepraszam, Magura Blood, no to powiedzmy wyjdzie 100 pln.

Opona i napęd - to w enduro materiały eksploatacyjne, nie patrzyłbym na to, bo i tak zajeździsz i i tak będziesz wymieniaćWink

Robocizna w poznaniu i okolicach to mniej więcej połowa z tego tysiączka o którym piszesz Smile

Co do cen części, to już Ci mówię jak to wyszło w silniku który robiłem ostatnio.

Tłok - 390 (Vertex),
korba 370 (wossner)
łożyska 384 (dwa OEM, reszta z hurtowni łożysk)
uszczelniacze (uszczelki i simmeringi): 250 (wszystko OEM, oprócz uszczelek dekla sprzęgła, które są z Larssona)
robota przy wale: 140, jak pisałem
robota cylindra: 120.

Do tego doszły jakieś pierdoły typu nowe zabezpieczenie nakrętki kosza sprzęgłowego (OEM - jakieś 11 pln) i inne takie pierdołki.

pozdrówki
yahoo


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez yahoo dnia Pią 18:12, 11 Sie 2017, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stachurski12




Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Pią 18:33, 11 Sie 2017    Temat postu:

Ceny świecy i płynów podawałem z mx24 :p a co do larssona mam konto i rabaty tylko czy mogę sobie od tak kupić wszystkie uszczelki oleje itp na własna rękę i serwisowi zostawić tylko dobór i wymianę tłok/korby/łożysk ? Smile ciekawe co by powiedzieli ale wolałbym sam sobie te rzeczy kupić.
A co do selekcji skoro mam założona selekcje A to raczej nie możliwe jest aby cylek się tak wytarł żeby ominąć B C D i ze trzeba ponownie nicasilowac ? Podniosłeś mnie na duchu swoim postem trochę ...Smile jeżeli serwis lobo moto będzie krzyczał jakieś kosmiczne ceny typu sama robocizna przy cylindrze 400 zł to nie skorzystam z ich usług - powiedzieli ze tłok + wał i łożyska (oem) oni załatwia. Jeszcze 3 tyg jak zawiozę im moto, także okaże się z czasem ( a i tak dopiero czekam na ich wycenę robocizny bo chyba strasznie dużo roboty maja)

dzieki za odpowiedz i pozdrawiam Wink

Rsit : gdzie ja dostanę tłok vertexa za 390 ? Smile na mx24 kosztuje 500-550 pln


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez stachurski12 dnia Pią 18:35, 11 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yahoo




Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PO

PostWysłany: Pią 18:51, 11 Sie 2017    Temat postu:

stachurski12 napisał:

Rsit : gdzie ja dostanę tłok vertexa za 390 ? Smile na mx24 kosztuje 500-550 pln


No ja kupiłem na Allegro. 24MX jest, szukam właściwego określenia... delikatnie mówiąc nie najtańsze Wink

pozdrówki
yahoo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 18:53, 11 Sie 2017    Temat postu:

chcesz to pisz na PW doradze co i jak kupic, wiekszosci rzeczy nie opłaca sie brać z zamiennika - albo są kiepskie, albo w cenie pdoobnej co oryginał.

24mx to chyba najdrozszy sklep Smile

co do opłacalnosci - powiedz mi co w tym sporcie jest opłacalne Very Happy wydatki ? kontuzje? brak czasu na jazde ? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yahoo




Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PO

PostWysłany: Pią 18:57, 11 Sie 2017    Temat postu:

yahoo napisał:
stachurski12 napisał:

Rsit : gdzie ja dostanę tłok vertexa za 390 ? Smile na mx24 kosztuje 500-550 pln


No ja kupiłem na Allegro. 24MX jest, szukam właściwego określenia... delikatnie mówiąc nie najtańsze Wink


Aha, i chciałem Wossnera (bo jest kuty, w przeciwieństwie do odlewanego Vertexa), a dostałem Vertexa (bo niestety Wossner miał jakieś długie terminy oczekiwania i sprzedawca przysłał mi to co miał (ale w cenie Wossnera;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stachurski12




Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Pią 18:59, 11 Sie 2017    Temat postu:

Yahoo zobaczę jaka cenę mi zaproponuje lobomoto za poszczególne części Smile

Henioo zamienniki - masz na myśli vertex wossner itp ? Z tego co mówił Kuba z lobomoto to tłok będzie prawdopodobnie vertex - to złe ? Lepiej żeby był oem ?
Da się zauważyć ze nie jest to opłacalne, kiedyś za małolata jeździłem tuningowanymi dtkami wheelie stoppie itp nawet rękę złamałem, i teraz wróciła zajawka jak odkręcalem exc 300 przez 1h to coś pięknego Smile No i jak swoją padaka zrobiłem z 8mth to tez jeździło się miło Smile podejrzewam ze jak wyjadę na docieranie itp w październiku to będzie dobrze Smile dzięki Panowie za podpowiedzi nie spodziewałem się miłego przyjęcia na forum Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13676
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 19:05, 11 Sie 2017    Temat postu:

róznie - akurat tłoki sie czasem opłaca z zamiennika - a czasami są zestawy tłokowe ( tłok sworzen ŁOZYSKO ( ktorego raczej nie ma w zamiennikach ) komplet uszczelek - pod dekielki z 7 czy ile tam jest uszczelek pod cylinder i to kosztuje z 600 zł - wiec sie opłaca. czasem z oryginału. vertex robi tez OEMowe tłoki także jako tako bedzie okej, tutaj to akurat jak chodzi o tłoki nie robił problemu. ale np uszczelki to tylko oryginał, zamiennik fakt tanszy ale tutaj kupujesz na sztuki to co potrzebujesz, i pewnosc ze nic nie bedzie ciekło - a z zamienikami róznie bywa. a czasem są tak źle spasowane że zakrywaja otwory.. np łozyska wału mozna próbowac dorwac z zamiennika ale jak ktos ma dostep to i oryginał mozna wyrwać w dobrej kasie,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yahoo




Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PO

PostWysłany: Pią 19:13, 11 Sie 2017    Temat postu:

henio12323 napisał:
róznie - akurat tłoki sie czasem opłaca z zamiennika - a czasami są zestawy tłokowe ( tłok sworzen ŁOZYSKO ( ktorego raczej nie ma w zamiennikach ) komplet uszczelek - pod dekielki z 7 czy ile tam jest uszczelek pod cylinder i to kosztuje z 600 zł - wiec sie opłaca. czasem z oryginału. vertex robi tez OEMowe tłoki także jako tako bedzie okej, tutaj to akurat jak chodzi o tłoki nie robił problemu. ale np uszczelki to tylko oryginał, zamiennik fakt tanszy ale tutaj kupujesz na sztuki to co potrzebujesz, i pewnosc ze nic nie bedzie ciekło - a z zamienikami róznie bywa. a czasem są tak źle spasowane że zakrywaja otwory.. np łozyska wału mozna próbowac dorwac z zamiennika ale jak ktos ma dostep to i oryginał mozna wyrwać w dobrej kasie,


Jak chodzi o łozysko główki, to u Vertexa OIDP było, a u Wossnera nie.

Co do uszczelek - Larssonowskie są bardzo OK. Nie wiem kto dla nich robi, ale pasują jak ulał, inna rzecz, że akurat uszczelki OEM w KTM są cenowo zbliżone do Larssona, a nawet czasami tańsze. Za to uszczelniacze - simmeringi - tylko OEM moim zdaniem.

Łożyska wału... no te takie słynne NJ206 czy jakoś tak to da się wyrwać w Albeco ok stówkę taniej na sztuce niż w OEM po moim rabacie Smile

pozdrówki
yahoo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Nie 12:15, 13 Sie 2017    Temat postu:

Szkoda, że kupiłeś bez papieru, nie lubię takich exc, bo to zawsze wałkiem śmierdzi.

Swoje 09 sprzedałem w tym roku za 12k. Kto znał maszynę, to wiedział, że utrzymana bardzo dobrze, a kupującemu i tak dałem listę rzeczy które zrobiłbym w tym roku, która opiewała na ok 3k zł. Te motocykle się zużywają i nawet w nowy z salonu będziesz inwestował, a kilkuletni to już skarbonka i co roku trzeba 3-5 k zł włożyć, żeby to w dobrej kondycji utrzymać, a jak chcesz doprowadzić do stanu jeżdżącego zaniedbane moto, to trzeba wrzucić jeszcze więcej. Nie łąm się


Fajnie, że chcesz zrobić kapitalkę, ale widzę, że zapomniałeś o łożyskach w skrzyni. To jest bardzo ważny aspekt remontu i zapewni Ci bezawaryjną eksploatację przez długi czas. Koszt ok 50zł. Bardzo szybko padają te małe kulkowe łożyska od zaworu wydechowego - je wymień koniecznie, a kosztują grosze.

Z tego co piszesz, to nie masz zielonego pojęcia o remontach, na cylindrze widać oryginalne o-ringi i tak ma być, zanim zaczniesz grzebać po swojemu przeczytaj koniecznie serwisówkę silnika.

Na uszczelkach nie oszczędzaj, kup komplet z serwisu, wydasz parę zł więcej, a masz spokój do następnego remontu.

Cylinder jeżeli po pomiarach okaże się do dupy, to mogę Ci pomóc zregenerować w Czechach. Sam wożę do kolesia, zrobił mi już 4 cylindry i nikt nie narzeka, a koszta znośne bo ok 700zł za garnek + transport.

Sprawdź jak się ma flansza wydechu, bo ten element lubi się szybko zużywać w 125/200, a może warto będzie do tokarza oddać, żeby sensownie to zregenerował.

Powodzenia

Jakbyś miał jakieś konkretne pytania, to służę pomocą, wal na PW, jak chcesz mogę Ci dać nr tel, jakbyś się z czymś przy składaniu motał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stachurski12




Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Nie 21:55, 13 Sie 2017    Temat postu:

Moj exc mógłbyc kradziony niestety, kto to wie. Dziękuje Ci za rzeczowa odpowiedz. Remont niestety przekładam na wrzesień - teraz urlop i sprawy rodzinne. Ale to i lepiej bo uzbieram więcej kasy wiec zrobię wszystko co wymaga wymiany i naprawy. Silnik napewno będzie na stole rozkręcony do części pierwszych to jest pewne . Po remoncie chętnie napisze co zostało zrobione, dam foty, ceny, może komuś się przyda.
Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin