Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Duzo spalanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hawrang




Dołączył: 23 Maj 2020
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:23, 23 Maj 2020    Temat postu: Duzo spalanie

[Witam
Posiadam ktm 250 exc six days 2013 rok
Problem polrga w duzym spalaniu nie moge dojsc o co chodzi dzi bylem na jezdzie testowej I na odcinku 40 km asfaltem przy prędkości 50 km/h spalanie wyszło 4 litry obok mnie jechał kolegą 300 huskavana ten sam gaznik Keih I mu spalil 2 litre.
W gazniku man wszystkie dysze nominalne jak w servisowce dysza od powietrza ustawiona prawidłowo wszystko zgodnie z serwisową i nie mam pojecia gdzie szukać problemy. Jedyne co zauważyłem po rozegraniu gaźnik To że przepustnice
Throotle valve jnr 35 w serwisowceest jak by to powiedzieć patrząc od przodu boczną ścianką jest uszkodzona na długości 20mm tak jakby odprysniete nie ma tego lustra co powinno być. I mam pytanie czy może wtedy uciekać mi paliwo i stąd te większe spalanie? Proszę o wszelkie sugestie dziękuję i pozdrawiam A i czy jest możliwość załączyć tu zdjęcie to było by łatwiej wytłumaczyć mi o co chodzi[/b]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hawrang dnia Sob 18:31, 23 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13686
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 21:02, 23 Maj 2020    Temat postu:

mozna załaczyc zdjęcie, uszkodzona przepustnica wpusci wiecej powietrza nie paliwa, wiec nie ma znaczenia
moze masz np juz zuzyty nieco gaźnik ( np rozpylacz ) i chlapie więcej paliwa, moze tłok bardziej zuzyty od kolegi motocykla
jak chodzi dobrze wszystko to tyle ma palic i juz, ale pewnie jak w podobnych motocyklach z podobną jazda pali mniej, to pewnie masz po prostu za bogato, serwisówka czasem podpowiada ok, a czasem trzeba doregulowac "pod siebie" z wydechu nie wyłazi ci smoła ? koncówke wydechu masz czystą ?


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jachu1111




Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:50, 24 Maj 2020    Temat postu:

Henio właśnie jak z wydechu wychodzi smola leje się po końcówce w exc250 2012r to co zrobić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13686
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 20:14, 24 Maj 2020    Temat postu:

zubozyć mieszanke ( wyregulowac gaźnik ), jak sie leje zły olej w za duzej proporcji - to lać lepszy w odpowiedniej ilosci, albo w koncu zrobic remont silnika Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 20:29, 24 Maj 2020    Temat postu:

Witam dopiero odpisuje bo wczoraj popilismy hehe. Mam czarny wydech i smoła się leje i to mocno zawsze mam olej w wydechu. Leje 90ml oleju na 5 litrów benzyny. Dobrze wiedzieć że przepustnice nie ma znaczenia do spalania mieszanki. Dysze od powietrza mam wykrecona o 1.5 obrotu jak w serwisowe i potem ta druga śruba plastikowa reguluje obroty. Jest jeszcze jakaś inna możliwość regulacji gaźnik niż te dwie śruby? I ile sugerujesz lac oleju do benzyny. Bardzo dziękuję i pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hawrang




Dołączył: 23 Maj 2020
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:35, 24 Maj 2020    Temat postu:

henio12323 napisał:
mozna załaczyc zdjęcie, uszkodzona przepustnica wpusci wiecej powietrza nie paliwa, wiec nie ma znaczenia
moze masz np juz zuzyty nieco gaźnik ( np rozpylacz ) i chlapie więcej paliwa, moze tłok bardziej zuzyty od kolegi motocykla
jak chodzi dobrze wszystko to tyle ma palic i juz, ale pewnie jak w podobnych motocyklach z podobną jazda pali mniej, to pewnie masz po prostu za bogato, serwisówka czasem podpowiada ok, a czasem trzeba doregulowac "pod siebie" z wydechu nie wyłazi ci smoła ? koncówke wydechu masz czystą ?


Witam dopiero odpisuje bo wczoraj popilismy hehe. Mam czarny wydech i smoła się leje i to mocno zawsze mam olej w wydechu. Leje 90ml oleju na 5 litrów benzyny. Dobrze wiedzieć że przepustnice nie ma znaczenia do spalania mieszanki. Dysze od powietrza mam wykrecona o 1.5 obrotu jak w serwisowe i potem ta druga śruba plastikowa reguluje obroty. Jest jeszcze jakaś inna możliwość regulacji gaźnik niż te dwie śruby? I ile sugerujesz lac oleju do benzyny. Bardzo dziękuję i pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jachu1111




Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:50, 24 Maj 2020    Temat postu:

W kuzyna przypadku pewno za dużo oleju leje bo 1:40 motul 800 . Dzięki Henio za odp

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13686
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 22:11, 24 Maj 2020    Temat postu:

ja leje 1:50 100 ml na 5 litrów motul 800 albo ipone samurai.
nie ma dyszy powietrznej, jest sruba regulacji składu mieszanki - w tym motocyklu steruje ona dawką paliwa. dane wyjsciowe sa WYJSCIOWE, trzeba uruchomci silnik, nagrzać i kręcić aż zacznie silnik najlepiej pracować.
a reguluje sie iglicą - rodzajem i wysokosci zamontowania w przepustnicy, dyszą wolnych obrotów i głowną ( rózne średnice ) i poziomem pływaka - ten reguluje nieco skład mieszanki, ale ma byc po prostu ustawiony odpowiednio i tyle.
trzeba teraz wyczaić kiedy jest za duzo paliwa - jak stoi na wolnych obrotach np 20 sekund i po odkręceniu gazu jest chmura dymu, znaczy że dysza wolnych obrotów za duza, tez mozna to poznac po tym ja ksie zachowuje praca silnika przy kręceniu srubą składu.
trudniej ocenic co sie dzieje w srednim zakresie obrotów - głownie słychaj jak motocykl sie wkręca, jak za ubogo to nie za chętnie przechodzi przez obroty, jak troche podlewa - tu wyczaić nieco cięzej, sporo przelany bedzie sie dławił przy gwałtownie odkręconym gazie, jeździ sie pewnie w wiekszosci przypadków z 80% na średnich obrotach, tam najwieksze znaczenie ma iglica - wiec to ewentualnie nią trzeba sie bawić. pełne otwarcie manetki to juz decyduje dysza główna. tą mozna dobrać wg serwisówki, jak lekko podleje na wysokich obrotach nie ma tragedii - lepiej za bogato niz za ubogo


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hawrang




Dołączył: 23 Maj 2020
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:24, 24 Maj 2020    Temat postu:

henio12323 napisał:
ja leje 1:50 100 ml na 5 litrów motul 800 albo ipone samurai.
nie ma dyszy powietrznej, jest sruba regulacji składu mieszanki - w tym motocyklu steruje ona dawką paliwa. dane wyjsciowe sa WYJSCIOWE, trzeba uruchomci silnik, nagrzać i kręcić aż zacznie silnik najlepiej pracować.
a reguluje sie iglicą - rodzajem i wysokosci zamontowania w przepustnicy, dyszą wolnych obrotów i głowną ( rózne średnice ) i poziomem pływaka - ten reguluje nieco skład mieszanki, ale ma byc po prostu ustawiony odpowiednio i tyle.
trzeba teraz wyczaić kiedy jest za duzo paliwa - jak stoi na wolnych obrotach np 20 sekund i po odkręceniu gazu jest chmura dymu, znaczy że dysza wolnych obrotów za duza, tez mozna to poznac po tym ja ksie zachowuje praca silnika przy kręceniu srubą składu.
trudniej ocenic co sie dzieje w srednim zakresie obrotów - głownie słychaj jak motocykl sie wkręca, jak za ubogo to nie za chętnie przechodzi przez obroty, jak troche podlewa - tu wyczaić nieco cięzej, sporo przelany bedzie sie dławił przy gwałtownie odkręconym gazie, jeździ sie pewnie w wiekszosci przypadków z 80% na średnich obrotach, tam najwieksze znaczenie ma iglica - wiec to ewentualnie nią trzeba sie bawić. pełne otwarcie manetki to juz decyduje dysza główna. tą mozna dobrać wg serwisówki, jak lekko podleje na wysokich obrotach nie ma tragedii - lepiej za bogato niz za ubogo


O start masz imponujaca wiedze bardzo dziekuje za wszystkie wskazowki musE sie sporo doszkolic wszystko wyglada disc skaplikowanie no I trzeba miec teoxhe praktyki wiekszosc ustawia sie na sluch z tego co mówisz i wiele.rzeczy trzeba zgrać. We wtorek idę co garażu i będę coś tam próbował kręcić. Jeszcze raz bardzo dziękuję i pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13686
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 22:27, 24 Maj 2020    Temat postu:

niestety, regulacja gaźnika - taka dokładna, jest dosc trudna, dobrze zauwazyłeś że duzo zabawy to jest własnie " na słuch" i ocene "na oko"
ja niezbyt lubie w tym sie grzebać, bo czesto trzeba robic wiele podejść i poprawek, w zeszłym roku przelatałem swoim motocyklem tak jak go kupiłem, w tym troche zaczałem tuningować i róznica jest znaczna, motocykl duzo mocniejszy, wydech czysty a co najśmieszniejsze wzrosło spalanie - czyli wczesniej w pewnych partiach miał znacznie za bogato w innych znacznie za ubogo, razem jakos to jeździło ale nie tak jak powinno Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hawrang




Dołączył: 23 Maj 2020
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:39, 24 Maj 2020    Temat postu:

Praktyka praktyka praktyka jak mówisz, ja nie mam za duzego doswiadczenia . Moto mam od roku i muszę do niego trochę przesiąść. Postaram się opuścić iglice trochę do dolu to zmniejsze dawkę paliwa i będę patrzy co się stanie jak Moto będzie się zachowywać. No i ten komin mam cały w oleju ja leje też 1do50 A olej to putoline mx5.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 17:59, 07 Cze 2020    Temat postu:

Krece reguluje I nie wiele sie zmienia hehe. Mam jeszcze jedno pytanie czy kondycja silnika znaczy sie tloka I cylindra ma jakis wplyw na wysokosc spalania czy to jest tylko kwestia gaźnika? Dziękuję i pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13686
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 18:11, 07 Cze 2020    Temat postu:

Tez ma to znaczenie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 21:16, 08 Cze 2020    Temat postu:

henio12323 napisał:
Tez ma to znaczenie Smile


Dzieki walcze w takim razie dalej
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin