Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

big bore 280
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuhacz




Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Pią 6:44, 22 Wrz 2017    Temat postu:

Panowie odgrzeje kotleta. Szukam osób, które miały styczność z EXC-F na big bore 280 Atheny. Wcześniej Henio pisał, że jego zdaniem reszta silnika dostaje mocniej (jestem w stanie to zrozumieć) ale czy teraz wiemy więcej i rzeczywiście tak jest? Czy trwałość nie odbiega od seryjnego EXC-Fa jeśli dba się z głową? Ile można na seryjnym/"athenowym" tłoku zrobić mth? Seryjne 250 z 2006 są raczej rzadko polecane? Zastanawiam się czemu? Jest jedna sztuka do wzięcia niedaleko mnie, a latać się chce okrutnie i badam temat.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wuhacz dnia Pią 6:44, 22 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pią 17:31, 22 Wrz 2017    Temat postu:

Napisałem juz kiedyś w którymś temacie - znam dwa przypadki SXfów 250 z założonymi zestawami atheny i w obu poszły korby.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13652
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 266 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 17:59, 22 Wrz 2017    Temat postu:

to ja tez dorzuce co zauwazyłem - czasem jak jest korba wysłuzona - ale bez luzu, i po doprężeniu/ bigborach/ albo po prostu dobrym nowy tłoku jak stary był zjeżdzony, taka korba moze moment paść.

w 525 miałem taką sytuacje. korba była bez najmniejszego luzu, nawet na boki mocno nie latała. ale tłok miał swój przebieg znaczny, wsadziłem nowy tłok, ciasne pasowowanie ( wszystko w normach oczywiscie) no i pare miesiecy i zaczeło pukać..

stawiam na to że od nagle wiekszych obciażeń zaczeła sie szybko zuzywać. podobnie moze byc w tych przypadkach o których fourier pisze

tu nie trzeba byc specem, mechanikiem czy wrózbitą żeby na logike wywnioskować ze taki bigbore musi dac wieksze opory - chociazby spowodowane wzrostem masy tłoka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuhacz




Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Sob 5:26, 23 Wrz 2017    Temat postu:

Chyba skutecznie wybiliście mi ten temat z głowy. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomokat




Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Sob 6:19, 23 Wrz 2017    Temat postu:

Gdyby juz ten big bore był zamontowany to nie przejmował bym się za bardzo żywotnością, przecież 250 i tak wymaga czestych serwisów. Korbę i tak się tam wymienia częściej niż w dużym czteropaku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuhacz




Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Pon 7:12, 25 Wrz 2017    Temat postu:

Jest zamontowany. Zrobione niby 70mth bez problemów na tłoku (czyli i tak do zmiany w najbliższym czasie). Jednak jeśli dół silnika zostaje identyczny jak w 250, to nie ma bata, coś musi przyjmować większą moc na siebie (korba, wał)
Z podobną opinią spotkałem się w ostatnim czasie apropos Husqvarny TE310, że to delikatne sprzęty. A też brałem ją pod uwage. Sad A tam też jest chyba tylko cylinder Atheny, a reszta jak w ćwiartce. Tylko wszystko to są jedna, dwie opinie, ciężko o sprawdzone informacje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wuhacz dnia Pon 7:19, 25 Wrz 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13652
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 266 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 12:41, 25 Wrz 2017    Temat postu:

huska to delikatny sprzet ale kazdy i od nowosci Razz róznie to jeździ -= jednemu dłuzej innemu sie sypie co chwile, sam nigdy huski nie miałem - i chcieć nie bede Razz widze tylko po uzytkownikach, a paru znam zapalonych husqviarniarzy ( mowa o tych starszych rocznikach przed przejeciem przez ktma) mimo odpowiedniego serwisu i tak te motocykle były zawodne nie raz,...

jak juz jest bigbore a sprzet ogólnie jest spoko to mozna brac, to nie jest tak że nagle to sie zrobi worek bez dna, koszt serwisu silnika wzrosnie nie wiem 10-20% ? jak normalnie wydajesz 1000 zł tu wydasz 1150 zł powiedzmy ( mowa o uśrednionych kosztach w długim terminie) wiec mysle ze to aż tak najgorzej nie wypada


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateuszj9




Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:41, 27 Wrz 2017    Temat postu:

Ja za to znam przypadek exc-f 280 model 12 z 700 mh na big borze, a po sprzedaży z tego co wiadomo dolatał do 1000 i dalej żyje. Very Happy Tłok robiony co ok. 150 mh.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mumek426




Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kobyla górka

PostWysłany: Śro 21:40, 27 Wrz 2017    Temat postu:

potwierdzam u nas mnie w rejonie też był swego czasu 280 z 2012 i miał sporo nalatane i bardzo dobrze się trzymał,a rajder też był bardzo dobry

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuhacz




Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Czw 12:29, 28 Wrz 2017    Temat postu:

No właśnie, ostatnio rozmawiałem ze znajomym i niby niedaleko mnie tez ktoś lata takim big borem i sobie chwali. Spróbuje się z nim skontaktować. Z drugiej strony tak teraz myśle, że przecież mój były EXC 200 to też był big bore, a bardzo dobrze wspominam to moto. Przemyśle sprawę. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 15:40, 28 Wrz 2017    Temat postu:

EXC 200 nie porównuj z tym 280. Zobacz sobie coś się robiło z SX 200...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuhacz




Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Czw 19:28, 28 Wrz 2017    Temat postu:

Nie wiem co się robiło z SX 200. Możesz rozwinąć swoją myśl? I dlaczego nie porównywać tych motocykli?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wuhacz dnia Czw 19:29, 28 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Czw 20:15, 28 Wrz 2017    Temat postu:

200 sx to ponoć istny szatan

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 20:51, 28 Wrz 2017    Temat postu:

Szatan - tak, ale nigdy nie miały dobrej opinii. Dół silnika nie wytrzymywał - ukręcały się wały, korby wychodziły bokiem. Nikt się nie zastanawiał dlaczego EXC 200 było produkowane tyle lat (od pojawienia się poprzedniej generacji silnika 125) a SX 200 tylko przez dwa? 144/150 wprowadzili dopiero 3 lata po zakonczeniu produkcji SX 200.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin