Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jaki tłok do EXC-F 350?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czołgu




Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 12:04, 06 Wrz 2017    Temat postu: Jaki tłok do EXC-F 350?

Przyszedł czas na 3 tłoka, silnik rozebrany i mechanik mówi że stan taki że nawet same pierścienie można by wymienić, ale skoro rozebrane, nowy rozrząd, uszczelniacze itp to nie będę skąpił paru stów więcej. I tu pojawia się pytanie jaki tłok kupić? Do tej pory we wszystkich KTM-ach kupowałem tylko oryginały, bo były robione przez Elko (dawniej jeszcze przez Mahle) i przemawiało do mnie że warto dopłacić więcej. Ale przy wymianie tłoka ostatnim razem w 350 okazało się że już jest "made in italy". Więc chyba nie do końca jest sens pakować się w oryginał. Do wyboru mam Wossnera lub Vertexa. O Proxie i Wiseko raczej nie myślę. Co byście polecali?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Nie 7:02, 03 Cze 2018, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 13:34, 06 Wrz 2017    Temat postu:

vertexa używałem w 450 ( 3 tłoki) jak wyciągałem po 120-130mth było spoko

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czołgu




Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 14:26, 06 Wrz 2017    Temat postu:

A pamiętasz jakie to były vertexy?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Sob 10:57, 02 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 14:47, 06 Wrz 2017    Temat postu:

tak, teflonowa powłoka na ściankach chyba ory też tak mają

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek919




Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Dynowa

PostWysłany: Śro 16:02, 06 Wrz 2017    Temat postu:

ja mam 350 i śmigam na vertex i wcześniejsze ktm co miałem zawsze pakowałem vertex nie mialem z nimi żadnych problemow

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13691
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 18:26, 06 Wrz 2017    Temat postu:

ktm i vertex chyba maja jakas kooperacje - bo niektóre tloki fabrycznie oryginalne to vertexy. tez bym smiało zakładał vertexa albo OEM mimo wszystko Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czołgu




Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 18:46, 06 Wrz 2017    Temat postu:

No to do jutra muszę przemyśleć sprawę bo skłaniałem się do wossnera Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yahoo




Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PO

PostWysłany: Czw 9:03, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Czołgu napisał:
No to do jutra muszę przemyśleć sprawę bo skłaniałem się do wossnera Smile


Mam w 250exc-F póki co bardzo dobre doświadczenia z wossnerem i kiepskie z vertexem. Wossner jako nieliczny, jeżeli nie jedyny, oferuje tłoki kute zamiast odlewanych.

pozdrówki
yahoo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czołgu




Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 10:00, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Mój znajomy też już jeździ pół roku na wossnerze w 350 więc dlatego się skłaniam do tej firmy, ale z tym kuciem, to nie tak jest jak piszesz. Tłoki kute robi wiele firm, m.in wiseco, wossner i vertex tez w zależności od modelu motocykla. Ze strony Vertexa :

Are Vertex pistons cast or forged?
Vertex pistons are both cast and forged. Vertex casts their two stroke pistons because of the ability to incorporate higher silicon content into castings as opposed to a forging. This gives the piston a lower thermal distortion characteristic and higher wear resistance. Vertex uses castings and forgings in its four stroke pistons depending on application. Low rpm, low performance four stroke engines can use cast pistons. High performance, high rpm engines (like today’s race bikes) use forged pistons for strength. Vertex has the ability to manufacture its pistons to suit each need.

Prox też robi tłoki odlewane do 2taktów i kute do 4


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Czw 10:02, 07 Wrz 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yahoo




Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PO

PostWysłany: Czw 10:17, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Inaczej, bo faktycznie uprościłem. W ofercie - zawsze kiedy chciałem kupić tłok (czy to do 2T czy 4T) - to tylko Wossner był akurat w wersji kutej w rozsądnych pieniądzach i terminach.

pozdrówki


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez yahoo dnia Czw 10:17, 07 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czołgu




Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 10:27, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Zamówiłem wossnera Wink

A z zupełnie innej beczki odkryłem ciekawą sprawę z selekcjami tłoka do 350 z roczników 2012-2016

Otóż tłoki OEM KTM-a są w dwóch selekcjach:
I - 87,96 i II 87,97

Wossner oferuje:
A- 87,95, B-87,96, C-87,97

Natomiast Vertex oferuje:
87,96 87,97 i 87,98

Mój jak narazie jeździł na dwóch tłokach pierwszej selekcji OEM, teraz idzie selekcja C wossnera (czyli druga OEM) i w zapasie zostaje Vertex z dodatkową "setką"!
Sporo tego można nazbierać Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Czw 10:33, 07 Wrz 2017, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yahoo




Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: PO

PostWysłany: Czw 10:50, 07 Wrz 2017    Temat postu:

No, też zwróciłem uwagę przy którymś z silników w tym roku, że zmieniając dostawcę tłoka można wydłużyć resurs cylindra Wink

A inna ciekawostka z tego sezonu: Freeride250R 2015. Zmieniałem ostatnio fabryczny tłok (po 100h od nowości) i okazało się, że z fabryki wyjechał już na selekcji C, co znaczy, że cylinder wytrzyma max 2 tłoki i nara.

pozdrówki
yahoo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomokat




Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Czw 11:00, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Trzecia wossnera to nie jest druga OEM. Z tego co pamietam wossner ma o jedną setną większe pasowanie. Dlatego zaczyna się od 87.95 i to jest odpowiednik pierwszej selekcji w OEM tłoku. Jeżeli jeździłeś na nominalnym wymiarze to wątpie żeby przeskoczyło o dwie selekcje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czołgu




Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 11:03, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Na nominale jeżdziłem na dwóch tłokach. Motocykl kupiłem nowy, drugi raz pierwszą selekcję kazał mi zamówić mechanik i jestem tego pewien bo sam to zamawiałem. Na tłoku jest napisane 87,96. Teraz zakładam największą selekcję wossnera 87,97

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Czw 11:12, 07 Wrz 2017, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomokat




Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Czw 11:12, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Czyli z nominalu przeskakujesz na trzecią selekcje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin