Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

525 czy 530 ?
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alice in Wonderland




Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:56, 30 Paź 2012    Temat postu: 525 czy 530 ?

Witam,
który jest lepszy? 525 czy 530?
Jakbym kupował to 525 okolice rocznika 2006,
a 530 2008-2009.
Czy warto jest dopłacić do 530 i mieć nowy inny silnik niż w EXC 525?
Słyszałem, że na początku 530 były awaryjne, ale to pewno plotki:) ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 14:04, 30 Paź 2012    Temat postu:

to zalezy Very Happy w zasadzie rama jest lepsza z 530, a silnik lepszy z 525. moze ten silnik z 530 jest bardziej elastyczny w całym zakresie obrotów, inaczej zestrojony itp itd. wiec z tego tytułu są plus i minusy ;P plusy wiadomo lepiej mozna smigac, a minusy nieco częstsze remonty choc nie ma tutaj kosmicznych róznic. co do wad to rzeczywiscie 530 z pierwszego wypustu miała drobne wady jak np biorący olej silnik. jednak ciezko bedzie znaleść moto z tego roku z taką wadą Razz bo wiekszosc miała juz remont który eliminował problem.

duuzo ludzi woli kupic własnie 525 z ostatniego wypustu czyli 07 rok. niz 530 z 08 Razz z takim opiniami sie czesto spotykałem. moim zdaniem do amatorki lepiej było by kupic zdrowego zadbanego 525. serwis robisz praktycznie sam, zawory regulowane śrubkami są proste, nie trzeba miec sprzętu żeby do nich zajrzeć. a silniki jak zdrowe są bardzo wytrzymałe.

jak chcesz smigac ostro po zawodach itp ergonomia z 530 moze miec tutaj troche wpływu w osiągniecie lepszego czasu ;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moquai




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rędziny

PostWysłany: Wto 20:08, 30 Paź 2012    Temat postu:

Większość z tych opowieści n/t 530stek to mity. Jeżdżę od początku sezonu na roczniku 2008, 3 kolegów z którymi mam przyjemność się organizować na wspólne wypady to 530stki z rocznika 2008 i 2009. Nic złego się nie dzieje oprócz brania oleju. No bierze, i co ? Jak tak ma to trudno, idzie się przyzwyczaić do dolewek. EXC 530 uważam za sprzęt naprawdę wartościowy mimo tego co się o nich opowiada. A najczęściej Ci mitomani to Ci, którzy coś gdzieś wyczytali i powielają stereotypy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 20:30, 30 Paź 2012    Temat postu:

moze inaczej, te mity to nie mity. bo są fotki i materiały gdzie są przedstawione te wady fabryczne. ale nie do konca biorą sie one ze złego wykonania czy złego projektu. w 99% przypadków ( prócz tego brania oleju ;P ) jest to kwestia własciciela. jak dbasz tak masz tyczy sie wiekszosci sprzętów. jak nie bedziesz zmieniał oleju, dbał o rozgrzewanie silnika, czy o czystosc filtra powietrza itp. nie mozesz potem narzekać na częste remonty itp. wystarczycos zaniedbać, cos strzeli ( nagminnie) i tak sie rodzi wada fabryczna. która w zasadzie nie moze byc wada fabryczną, jeżeli przestrzegało by sie w 100% instrukcji obsługi. także te newralgiczne punkty to sa punkty na które warto zwrócic uwage przy zakupie, i warto tak serwisowac i dbac o moto żeby uniknąc wyjscia na jaw tych no i tu własnie błędów i nie błędów Razz czasami mogli by fabrycznie cos udoskonalic od razu żeby nawet zaniedbany sprzet zniósł to. mimo tego nie poprawili i trzeba z tym życ i o to dbac, a jak zadbasz to sie nie rozleci i tyle w temacie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moquai




Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rędziny

PostWysłany: Wto 20:47, 30 Paź 2012    Temat postu:

Czyli opowieści dziwnej treści! jak zwał tak zwał, wady fabryczne rodzą się przez zaniedbanie użytkownika, masz rację.
W katalogu częsci kiedy kupowałem dla siebie tłok jest jak byk napisane że pierścienie to "new part number" czy jakoś tak, już nie pamiętam. Ale jak byk jest wzmianka, że coś tam ulepszyli.
Jak kolega wybierze tak będzie miał a doradzanie czy 525 z `07 czy 530 z `08 mija się z celem - tu i tu może trafić na padło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:45, 31 Paź 2012    Temat postu:

jak nie trafisz na oszusta i bedziesz ogladal motocykle w podobnej cenie to 525 powinien byc w lapszym stanie.
jak cie stac dołóz conajmniej 5tys i kup 530, prawdopodobieństwo ze cos sie posypie jest takie same w obu modelach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Poramańcz




Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 21:31, 31 Paź 2012    Temat postu:

wójo napisał:
jak nie trafisz na oszusta i bedziesz ogladal motocykle w podobnej cenie to 525 powinien byc w lapszym stanie.
jak cie stac dołóz conajmniej 5tys i kup 530, prawdopodobieństwo ze cos sie posypie jest takie same w obu modelach.


Z pierwszym zdaniem się nie zgodzę, z drugim tak.
W naszej grupie są cztery 530 i wszystkie są pozbawione "obiegowych" usterek. Olej biorą, to fakt. Można z tym jednak żyć.
Wypróbuj obie wersje i oceń która bardziej ci leży pod względem ergonomii i poręczności, bo uciechy z "endurowania" na obu będziesz miał dostatek.

Mi bardziej podoba się sylwetka 530.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaCek




Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:30, 01 Lis 2012    Temat postu:

Swego czasu sam miałem dylemat, który sprzęt wybrać, czy 450 na starym silniku (do 2007r) czy może na nowym (po 2008r). Miałem okazje "spróbować" jednego i drugiego. Jako amator ogromnych różnic nie wyczułem, więc kierowałem się kwestią serwisu i to kto wcześniej go użytkował. Wolałem mieć sprzęt młodszy z pierwszych rąk co o niczym oczywiście nie świadczy. Fakt lubi łyknąć oleju w granicach rozsądku. Jak na 0,6l oleju w silniku niewielka dolewka tragedią nie jest.
Może to nie jest 530, ale mniej więcej podobne porównanie. Wyznaje zasadę jak dbasz tak masz, a widząc jak dbaj kumple o swoje sprzęty to szczerze nie chciałbym od nich kupić sprzętu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jess34




Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 3/3

PostWysłany: Czw 14:22, 01 Lis 2012    Temat postu: 530

Witam ,moja przygoda z 530 exc to 3 sezony , raczej nie soft, nie narzekam.Co do brania tego oleju, to zaczyna go brać po 10mth (po wymianie oczywiście). Jak ma go nie brać skoro 0,6 litra oleju obsługuje 510 ccm, on się musi po prostu zużywać. W 525 wymieniasz cały olej 10-15mth ja wymieniam w swoim 530, silnik jak wyżej a w skrzyni co drugą wymianę więc pod tym względem masz już oszczędność.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 15:08, 01 Lis 2012    Temat postu:

czyli w 525 mozna olej zmieniac ponad 2 razy zadziej niz w 530 bo wchodzi go ponad 1,5l.
Jak dla mnie z tym olejem to niezła lipe zrobili w nowszych modelach, moze dlatego tez starsze silniki wiecej wyrzymywały.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jess34




Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 3/3

PostWysłany: Czw 15:25, 01 Lis 2012    Temat postu: 530

Należy go zmieniać co 10-15 mth bo jak wiadomo ten sam olej pracuje w skrzyni i w silniku. w 530 olej skrzyniowy jest mniej przepracowany bo nie ma kontaktu z cylindrem. Nie rozumie skąd taki wniosek Wójo to -jakaś ironia?!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:32, 01 Lis 2012    Temat postu:

nie ironia, olej najbardziej dostaje po dupie od cząstek stałych w postaci nagaru który zmywa z powierzchni cylindra i cząstek benzyny które go rozrzedzają. skrzynia biegów ma mniej inwazyjny skutek i tym samym więcej oleju=lepsza jego jako sc=lepsze smarowanie=lepsze chłodzenie.
inna sprawa to tez trochę lipa jak jedziesz na wyprawę 400km od domu i musisz brać dodatkowo olej ze sobą na dolewki, a jak dodatkowo trafi się gleba gdzie jeszcze go trochę wypluje...
ogólnie oba sprzęty fajne ale stare rfs bardziej idiotoodporne i mniej wrażliwe na zaniedbania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Czw 17:07, 01 Lis 2012    Temat postu:

Dwie najgorsze rzeczy dla oleju to wysoka temperatura (tłok/cylinder) i wysokie ciśnienie (na kołach zębatych, np skrzyni biegów). Dlatego pewnie KTM rozdzielił obiegi oleju. W stanach 530 przerabiają na pojedynczy obieg oleju.
A co do najważniejszego pytania 525 czy 530. Ja wybrałbym 530, miałem RFS-a i już bym go nie chciał mieć. Nowsze sprzęty dają dużo więcej frajdy z jazdy, a to jest chyba cel nadrzędny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jess34




Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 3/3

PostWysłany: Czw 18:13, 01 Lis 2012    Temat postu: 530

Oj tam Oj tam zawsze w plecaku mam jakieś 100 ml oleju w rzeczywistości zdarzało się ,że trzeba było dolać. Nie było to więcej niż 50 ml na 100-150 km tak więc przy postojach wystarczy zerknąć w oczko , żadna tragedia.Tylko tak jak wspominałem po 10 mth zjada więcej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Poramańcz




Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 20:58, 02 Lis 2012    Temat postu:

grzegorzszw napisał:
W stanach 530 przerabiają na pojedynczy obieg oleju.


Mógłbyś to jakoś rozwinąć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin