Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

2t a 4t mity czy prawda ?
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kauboy




Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Nie 16:44, 03 Lut 2013    Temat postu: 2t a 4t mity czy prawda ?

to prawda ze w 2t nawet naped,klocki i opony sa dłużej niz 4t?jak to naprawde jest?Czy 2t naprawde jest dla biedniejszych czy na odwrót? Słyszałem to juz pare razy na torze i od innych ludzi ale do konca nie umieja tego wytłumaczyc...2t jest tansze w ekspluatacji niz 4t? np exc 250 2t vs 450 4t?oczywiscie w sieci mozna znalesc jakis tam pare porownań np jak ten [link widoczny dla zalogowanych] ale co sadza o tym aktywni użytkownicy z doswiadczen... Jak to naprawde jest ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:53, 03 Lut 2013    Temat postu:

po 1 nie obrażaj mnie że jestem biedny skoro jeżdżę na 2t.
po 2 klocki, opony jak jeździsz w terenie kończą się tak samo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kauboy




Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Nie 17:33, 03 Lut 2013    Temat postu:

tak dobrze ze mi powiedziałes bo bym nie wiedział ale ty madry jestes,a po drugie to ty sie sam obrazasz w oczach innych piszac takia odpowiedz hehe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 18:13, 03 Lut 2013    Temat postu:

klocki konczą sie tu i tu podobnie. róznica taka że 2T wazy kilka kg mniej wiec hamulce maja nieco mniej pracy Wink ale wiekszą role odgrywa sposób hamowania, czy stan tarcz i klocków.

4T jest z kolei duzo bardziej łakome na opony i napęd. miałem mocne 2T i 4T wiec mam perfekcyjne porównanie.

koszta są podobne i tu i tu. troche też od szczęscia zalezy. mozesz kupic 4T cos padnie, i mozesz wydac np 7 tysi w sam silnik. to normalny koszt konkretnego remontu. w 2T masz koszta zdecydowanie mniejsze nie masz rozrządu ani nic co mogło by sie łatwo uszkodzic. ale częste remonty są troche uciązliwe. wymiana tłoków korbowodów itp to w 2T standard. było kiedys porównanie na scigacz.pl 2T a 4T. tam niby 2T było sporo tansze biorac pod uwage 3 lata serwisowania. moim zdaniem po tych latach koszta serwisu sie w miare zacierają


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Nie 18:20, 03 Lut 2013    Temat postu:

Tak jak henio napisał, niby koszta sa porównywalne aczkolwiek moim zdanieim na dłuższą metę 4t jest bardziej opłacalny.
W 2t szybciej kończy się tłok, cześciej się zminia olej, do tego więcej pali, olej do mieszanki etc. W 4t jak się zrobi konkretny remont to można bardziej długo bezawaryjnie jeździć zmieniając tylko olej i lejąc paliwo.
Patrząc na same koszta remontów to 2t remont wiele tańszy, ale jak pisałem na dłuszą metę chyba 4t lepiej się opłaci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kauboy




Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Nie 18:49, 03 Lut 2013    Temat postu:

jedyne plusy 2t to waga i prostota i chyba nic wiecej no i jeszcze łatwy remont

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 22:20, 03 Lut 2013    Temat postu:

dyskusja 2t a 4t to jedna wielka bezsensowna dyskusja, sa zwolennicy 2t, sa 4t tak samo jak nie wiem... windows/linux czy cos w tym stylu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13675
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 22:29, 03 Lut 2013    Temat postu:

dokładnie mam to samo zdanie. akurat mam 4T bo urzekła mnie charakterystyka, i przy moim stylu jazdy i terenie 4T sie lepiej sprawdza. ale gdybym mieszkał gdzie indziej, i miał do dyspozycji inny teren np to bardzo chetnie przesiadłbym sie na jakies wieksze 2T

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:30, 03 Lut 2013    Temat postu:

O czym tu gadać... W ogólnym rozrachunku 2T vs 4T bilans kosztów zawsze wychodzi tak samo... Nie ma nic za darmo. Głównym kryterium wyboru jest to co kto lubi, a nie to co wychodzi taniej... Temat 2T vs 4T był wałkowany milion razy na wszelkich możliwych forach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:49, 03 Lut 2013    Temat postu:

bilans wychodzi tak samo to fakt, ale faktem jest tez to ze klocki w 2t ida znacznie szybciej bo nie ma czegos takiego jak hamowanie silnikiem, naped wytrzyma dłużej w 2t ze względu na mniejszy moment obrotowy i mniejsza szarpliwosc silnika, opony praktycznie jednakowo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:04, 04 Lut 2013    Temat postu:

wójo napisał:
ze klocki w 2t ida znacznie szybciej bo nie ma czegos takiego jak hamowanie silnikiem, naped wytrzyma dłużej w 2t ze względu na mniejszy moment obrotowy i mniejsza szarpliwosc silnika, opony praktycznie jednakowo.


Oczywiście masz racje kolego, niemniej jednak są to różnice praktycznie niezauważalne w morzu kosztów generowanych przez hard-enduro/MX.
Jak sie chce jeżdzic to trzeba płacić Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pon 18:58, 04 Lut 2013    Temat postu:

to i to tyle samo kosztuje koniec i kropka, jeździłem na tym i na tym.
A hamulce kończą sie tak samo, chociaz w 4T się rzadziej hamuje tyłem, bo wystarczy manetę puścic, ale i tak wychodzi na to samo. opony tez ździeraja mi się tak samo czyli średnio jedna na dwa miesiące z tyłu.
jedyne co zauwazyłem na niekorzyśc 2T to hektolitry paliwa, wiem bo pisze sobie litry żeby liczyć mh, na sezon około 200l idzie, a jeżdzę nieduzo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:43, 04 Lut 2013    Temat postu:

jedna opona na dwa miesiace ?? to ile przez te 2 miesiace przelatasz ? po asfalcie tylko jezdzisz ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:51, 04 Lut 2013    Temat postu:

A co w tym dziwnego ???
Mnie w TE450 czy WR450 tylna opona starczała na jakieś 45 motogodzin co w przeliczeniu na kilometry daje jakieś 1500 km. W sezon nakręcam 150 motogodzin, czyli praktycznie 3 i pół opony Very Happy
Oczywiście 95% teren.
Nie mówie o zjechaniu opony do gładkiego, ale do takiego stany przy którym traci już własności terenowe a klocki mocno się już zaokrąglają.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:52, 04 Lut 2013    Temat postu:

mi w takim tempie zszedł michelin cross competition i było to dla mnie mega szybko jak na enduro, ac10 spokojnie pół sezonu sie trzymała i była jeszcze w nie złym stanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin