Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EWERTAS - zwykły stary RFS - EXC 450
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewertas




Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła

PostWysłany: Nie 19:10, 19 Mar 2017    Temat postu:

Dzięki za pochwały Cool
Do mycia używałem: TEZNI ALUX GT + preparat do czyszczenia układów dolotowych i gaźników GUNK CARB MEDIC do usuwania starych trudnych do usunięcia nalotów
Nie długo wrzucę dalszą część relacji z prac przy reszcie moto


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ewertas dnia Nie 22:23, 19 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewertas




Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła

PostWysłany: Pon 18:22, 27 Mar 2017    Temat postu:

Silnik ogarnięty, pora na ramę i resztę.

Nasmarowałem łożyska główki ramy. Jak co sezon rozebrałem pompę hamulcową i zacisk. Wszystko było czyste i nie zużyte, więc posmarowałem tłoczek pompy i tłoczki w zacisku smarem do tłoczków i zalałem nowym płynem hamulcowym.

Przedni zawias jest po settingu. Po sezonie wypadało do niego zajrzeć. Wszystkie elementy były ok i nie trzeba ich było ruszać. Mam założone zielone uszczelniacze WP, które po sezonie nie wymagają jeszcze wymiany. Jedynie należało wymienić olej. Wpadły też naklejki na lagi z ustawieniami, parametrami oleju, sprężyn i datą ostatniego przeglądu. Zdecydowanie dodają szyku Cool

Na ramę pod zbiornik nakleiłem ochronną taśmę z grubego PCV, okleiłem ramę w kilku miejscach dla ochrony przed wycieraniem się farby i założyłem nowe oryginalne osłony ramy ( często na Allegro i olx widzę ogłoszenia sprzedaży używanych bądź zużytych osłon za cenę dużo wyższą niż nowe, nie używane oryginalne ).

Nasmarowałem łożyska w wahaczu oraz łożyska PDS. Dolne łożysko wymieniłem zaraz po zakupie i do dziś nie złapało luzów. Zakładałem łożysko GXSW 16.32 FLURO – identyczne jak w oryginale + nowe uszczelniacze. Tylny hamulec został rozebrany tak jak przedni. Wyczyściłem i nasmarowałem pompę + tłoczek w zacisku i zalałem to nowym płynem.
Łożyska w obu kołach również wymieniałem zaraz po zakupie razem z uszczelniaczami i nie trzeba ich ruszać. Nałożyłem tylko smaru pomiędzy uszczelniacze i łożyska, jako dodatkowe zabezpieczenie łożysk przed wodą w czasie mycia sprzętu.







Wahacz dostał nowe ślizgi łańcucha



Zacząłem składać resztę

Założyłem stelaż + airbox uszczelniony na łączeniach. Elektryka w całym moto została porządnie ułożona i zamocowana do ramy.





Przepolerowałem rurę wydechową



Włożyłem nową watę do tłumika. Tłumik na razie oryginalny, ale rozglądam się za jakąś fajną końcówką.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blu77




Dołączył: 19 Lis 2016
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:06, 27 Mar 2017    Temat postu:

Ten kto kupi od Ciebie moto, będzie najszczęśliwszym człowiekiem na ziemi Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pon 21:19, 27 Mar 2017    Temat postu:

Jeżeli łożysko pds'a jest identyczne z oryginałem (z teflonem) to smar mu tylko zaszkodzi, powinno pracować na sucho, przede wszystkim na czysto.
Czym uszczelniałeś airbox?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Pon 21:59, 27 Mar 2017    Temat postu:

Te łożyska Fluro u mnie padają jedne po drugim. Trzy sztuki wymieniłem i teraz mam zwykle stalowe, nasmarowane na full i jest ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysztof_eM




Dołączył: 24 Maj 2016
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:54, 28 Mar 2017    Temat postu:

Z tą taśmą pcv zajebista robota Smile Mi w tym miejscu od butów wytarł się srogo lakier. Z ciekawości gdzie ją kupiłeś bo szukam i znaleźć nie mogę Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomokat




Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Wto 13:17, 28 Mar 2017    Temat postu:

Czym polerowałeś kolektor?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 14:14, 28 Mar 2017    Temat postu:

Elegancko to wygląda Smile Świetna robota.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewertas




Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła

PostWysłany: Wto 17:07, 28 Mar 2017    Temat postu:

Dzięki za kolejne pochwały. Ogólnie sprzęt jest już złożony i po pierwszej jeździe. Mam jeszcze troszkę zdjęć do wrzucenia i opisania. Na czasie pokażę już sprzęt w pełnej okazałości.
Łożysko w PDS jest z teflonem jak w oryginale. Smaruje je zawsze troszkę smarem grafitowym i nie padają mi często.
Kolektor nie miał wżerów i wystarczyła zwykła pasta TEMPO + filcowy krążek na wiertarce.
Taśma PCV pochodzi z zestawu do klejenia plandek w ciężarówkach, jak potrzebujesz coś takiego odezwij się na PW dam Ci namiary, żeby nie robić reklamy sklepu w którym pracuje Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sai




Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:37, 30 Mar 2017    Temat postu:

Piękna robota, miło popatrzeć.. Proponuję kupić jeszcze jedno moto do jazdy bo tego teraz szkoda zamoczyć Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewertas




Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła

PostWysłany: Nie 18:19, 02 Kwi 2017    Temat postu:

Umyte chłodnice – prościutkie jak nowe. Stare gumy mocujące chłodnice do ramy były już troszkę zmęczone i założyłem nowe. Pomalowałem wzmocnienia chłodnic, bo po sezonie farba zaczęła schodzić.











Oryginalne podnóżki zastąpiłem regulowanymi z katalogu POWER PARTS. Mają regulację wysokości i kąta pochylenia oraz można przesunąć je w przód lub w tył w stosunku do oryginalnych.



Fabrycznie zamontowana jest pompa sprzęgła 9,5 mm, na której sprzęgło chodzi lekko. Ale mimo wszystko po całym dniu latania w trudniejszym terenie ręka miała czasem dość.
W połowie zeszłego sezonu zrobiłem klamkę, która zmniejsza siłę potrzebną do operowania sprzęgłem. Efekt jest zadziwiający. Sprzęgłem można operować jednym palcem przez cały dzień bez żadnego zmęczenia. Ze względu na zastosowanie dźwigni w klamce sprzęgła siła potrzebna do wciśnięcia jest mniejsza o połowę, ale jednocześnie o połowę zmniejszył się ruch tłoczka w pompce podczas wciskania klamki. Miałem obawy, czy przez to nie będzie problemów z wysprzęglaniem. Okazało się, że absolutnie nie ma takiego problemu i można odpalać zimny silnik na biegu z wciśniętym sprzęgłem .
Przygotowując sprzęt do sezonu rozebrałem pompkę sprzęgła i wysprzęglik. Pompka jest w stanie idealnym bez złuszczeń obudowy/cylinderka, a tłoczek bez żadnych uszkodzeń czy tez wytarć. W wysprzęgliku wymieniłem oring na tłoczku. Całość zalałem świeżutkim olejem MOTOREXA. Sprzęgło chodzi prawie że samo ( gdybym nie miał handbarów, to podmuch wiatru wciskał by klamkę Wink )



Zrobiłem także linkę zabezpieczającą dźwignię tylnego hamulca przed zaklinowaniem przez gałąź – prawie jak POWER PARTS Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiSzorSX




Dołączył: 24 Paź 2016
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mańkowice

PostWysłany: Nie 18:28, 02 Kwi 2017    Temat postu:

Co to za klamke zastosowałeś że aż taka powalająca różnica jest ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:45, 02 Kwi 2017    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

MiSzorSX napisał:
Co to za klamke zastosowałeś że aż taka powalająca różnica jest ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiSzorSX




Dołączył: 24 Paź 2016
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mańkowice

PostWysłany: Nie 18:57, 02 Kwi 2017    Temat postu:

Niech bóg ci w dzieciach wynagrodzi Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewertas




Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła

PostWysłany: Nie 21:16, 02 Kwi 2017    Temat postu:

Dokładnie zrobiłem coś na wzór MIDWEST . Na dniach wrzucę zdjęcia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Zdjęcia i filmy z naszymi KTM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin