Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zblokowany kopniak i brak 5 biegu sx450 2003
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kawka5




Dołączył: 24 Maj 2014
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:29, 03 Wrz 2014    Temat postu: zblokowany kopniak i brak 5 biegu sx450 2003

witam
podczas ostatniego jezdzenia jadac na 3 biegu nagle zblokowalo kolo i moto zgaslo
okazalo sie ze chcac kopnac kopniak idzie do polowy i pojawia sie duzy opor nie kopalem na sile tylko scholowalem moto do domu
w garazu po postawieniu na stolku krecilem kolem i pokolei zmienialem biegi i okazalo sie ze nie ma 5 biegu (skrzynie mam 6 biegowa od exc) potem z powrotem w dol i ciezko bylo znalezc luz
sx jest niecale 10 mth po remoncie, wymieniany byl cylinder na nowy z salonu,nowy tlok wossner,lancuszek rozrzadu iwis , wszystkie elementy pompy wody,uszelki ,ostatnio wymienialem uszczelnienie na walku zdawczym bo zaczelo podciekac

brakuje mi juz sil w naprawe wlozylem ponad 3k i wystapil kolejny mankament

bede bardzo wdzieczny za wszelkie podpowiedzi co moglo sie stac i gdzie zajrzec w pierwszej kolejnosci

jutro wezme sie za rozkrecanie i zobaczymy co to moze byc

dzieki wielkie za pomoc
pozdrawiam[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 22:15, 03 Wrz 2014    Temat postu:

A nadal masz zblokowaną kopkę?
Jak wciśniesz sprzęgło również?
Spuść olej i zobacz czy coś w nim nie będzie widać, jak wygląda śruba z magnesem?

To co zrobiłeś to była wymiana cylindra i tłoka a nie remont. Jakbyś zrobił remont to byś wymienił również łożyska i kompletny rozrząd.
Pamiętam, że miałeś kiedyś problem z przestawionym łańcuszkiem rozrządu. Miejmy nadzieję że tamten stukot to nie były zawory klepiące w tłok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kawka5




Dołączył: 24 Maj 2014
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 5:18, 06 Wrz 2014    Temat postu:

witam

byly wymieniane lozyska i wszystkie czesci wchodzace w sklad walka rozrzadu
po spuszczeniu oleju zauwazylem opilki na srubie z magnesem ale drobniutkie minimalnie widoczne i tez w bance patrzylem to z 3 wymian jak mam sx teraz nie bylo opilkow prawie wcale

ponizej zdjecia z ogledzin : pekl lancuszek rozrzadu ,slizgi pokrzywione

[link widoczny dla zalogowanych]

jeszcze zostalo zdiagnozowac czy nie pogielo zaworow ale to musze czekac na osobe ktora to obczaja i wie gdzie zerknac

lancuszek iwis kupowany byl na allegro za 220zl,
co sadzicie zeby teraz kupic lancuszek tez iwisa ale w salonie ktory kosztuje 300zl
i czy to moze byc jakas roznica w jakosci i zywotnosci tzn wytrzymalosci?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 6:39, 06 Wrz 2014    Temat postu:

A od kogo kupiłeś łańcuszek na tym allegro?
Czy łańcuszek nie pękł na nitach które były zakuwane? Może ktoś zakuł za mocno i nie było luzu na ogniwie?
Może ktoś źle założył napinacz - nie schował go i był za duży naciąg.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kzq




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań

PostWysłany: Sob 16:28, 06 Wrz 2014    Temat postu:

A ta nakrętka, 2 ostatnie zdjęcia przypadkiem ci się nie poluzowała i nie wpadła tam gdzie nie trzeba? Dlaczego ona jest taka powgniatana?

Mi wygląda na to że nakrętka od regulacji luzu zaworowego ci odpadła i wpadła w zębatkę, jakby łańcuch był kiepski to by ci się nie urwał w taki sposób. Szczęście że tylko urwał się łańcuch.

Gdzie tą nakrętkę znalazłeś?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kzq dnia Sob 19:17, 06 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kawka5




Dołączył: 24 Maj 2014
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:13, 09 Wrz 2014    Temat postu:

no wlasnie tak sie stalo nakretka od regulacji luzu zaworowego sie poluzowala i odkrecila i narobila ambaransu.(o dziwo po wnikliwym obejrzeniu obu zebatek sa cale i nie widac jakiegokolwiek uszczerku )
nakretke znalazlem za slizgiem ale musiala gdzies siedziec na gorze bo jak czapke sciagnalem to dopiero uslyszalem ze spadla i po chwili ogledzin ja tam znalazlem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kzq




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań

PostWysłany: Wto 21:23, 09 Wrz 2014    Temat postu:

Też tak miałem tylko u mnie nakrętka wpadła między zębatkę wału i wałka wyrównoważającego.

Sprawdź czy ona ci się poprostu odkręciła bo za słabo dokręciłeś, czy zawory się kończą i dźwigienka wali o zawór (luz w miejscu 'B') i coś pękło.



Obejrzyj dokładnie zębatki, dźwigienki i sprężyny czy nie ma uszczerbku jakiegoś, o ile tylko łańcuch się urwał to masz niewiarygodne szczęście Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kzq dnia Wto 21:28, 09 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kawka5




Dołączył: 24 Maj 2014
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:28, 09 Wrz 2014    Temat postu:

koledzy male pytanie, prosze o podpowiedzi Smile

chodzi o lancuszek rozrzadu ile ogniw 94 czy 96? bo nie pamietam dokladnie
a nie chce odwalic gafy
w wyszukiwarce czesci na ktm sklep podane jest 94:
[link widoczny dla zalogowanych]

znalazlem rowniez na olek motocykle :
[link widoczny dla zalogowanych]

ale znalazlem tez na olek motocykle drugi i w tytule jest ze do sx 450 i 96 ogniw i juz nie wiem sam :/
[link widoczny dla zalogowanych]

moze ktorys z panow ma dostep do takowych lancuszkow w atrakcyjniejszej cenie ;)bede bardzo wdzieczny
dzieki za odpowiedzi .pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 5:34, 10 Wrz 2014    Temat postu:

twój łańcuszek ma 92 ogniwa
części i ich kody pobieraj z plików pdf a nie z ktm-sklep bo on troszkę wprowadza w błąd
ogólnie takie pliki powinieneś mieć już dawno na swoim komputerze...
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Śro 5:35, 10 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kawka5




Dołączył: 24 Maj 2014
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:28, 11 Wrz 2014    Temat postu:

zliczylem ogniwa i wyszlo mi 94 wiec juz nie wiem czy 94 czy 92
zdjecie ponizej:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 22:39, 11 Wrz 2014    Temat postu:



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 7:40, 12 Wrz 2014    Temat postu:

To już wiemy dlaczego Ci silnik odmówił posłuszeństwa.
Kiedyś podawałeś, że miałeś przesunięty rozrząd o jeden ząbek a ty pewnie miałeś za długi łańcuszek.
Dziwie się że taki długi łańcuszek był w stanie jeszcze naciągnąć napinacz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kawka5




Dołączył: 24 Maj 2014
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:09, 20 Wrz 2014    Temat postu:

po konkretniejszych ogledzinach okazalo sie ze zawory sa ok kompresja jest wszystko w porzadku
do wymiany lancuszek,slizg dolny a takze sruby z tulejkami do przykrecenia 2 slizgow gdyz zostaly wygiete podczas pekniacia lancuszka ze ciezko bylo je odkrecic

po sciagnieciu dekla magneta zauwazylem na odlewie ze nadpekniety jest w jednym miejscu gdzie dokreca sie dekiel
i tutaj pytanie
pisze na nim ze jest z magnezu wiec moglby ktos cos podpowiedziec jesli cos wie czy mozna i da rade pospawac te pekniecie?czy wogole sie nim nie przejmowac

[link widoczny dla zalogowanych]


dowiedzialem sie ze niedlugo czeka mnie wymiana korby i jej lozysk ;/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kzq




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań

PostWysłany: Sob 17:18, 20 Wrz 2014    Temat postu:

Na pokrywie magneta mam pęknięcie wokół "oczka" w które wchodzi śruba, w taki sposób że jak się wyłamie to całe oczko odpadnie. Zakleiłem Sylikonem (czerwonym Twisted Evil ) i trzyma ponad rok.

jak masz korbe do wymiany to najlepiej zrobić to od razu, razem z pobliskimi łożyskami na wale/wałku wyrównoważającym itd. W ktm takie odwlekanie, a polatam jeszcze trochę nigdy dobrze nie wychodzi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kzq dnia Sob 17:20, 20 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kawka5




Dołączył: 24 Maj 2014
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:44, 20 Wrz 2014    Temat postu:

luz wyczuwalny jest minimalny
niestety teraz slabo z funduszami stoje wiec bede mial czas na przygotowanie orzelkow przez zime
do zimy mysle ze z 10 -15 mth zrobie max
mam nadzieje ze awarii nie bedzie kolejnej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin