Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zawory w SX

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Sob 0:07, 07 Cze 2014    Temat postu: Zawory w SX

Witam
Panowie i Panie jak wygląda sytuacja z zaworami w modelach SX520 i SX525 u mnie siedzi silnik którego numer zaczyna się od numeru 2 więc wychodzi,że silnik jest z 2002 roku zawory są na podwójnych sprężynach(według numeru vin pochodzi z listopada 2001 roku)Obecnie mam silnik którego numer zaczyna się od 4 (czyli wychodzi,że silnik z 2004roku?)Gdy zdjąłem pokrywkę zaworową ku mojemu zdziwieniu ujrzałem dwie sprężyny zaworowe na zawór czyli wychodzi,że zawory są stalowe w tym roczniku powinny być raczej tytanowe na stożkowych sprężynach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Sob 6:46, 07 Cze 2014    Temat postu:

do tytanowych zaworów szły podwójne sprężyny, a do stalowych pojedyncza stożkowa

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13687
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 7:58, 07 Cze 2014    Temat postu:

chyba jakas pomyłka - raczej do tytanów idzie jedna stożkowa, przynajmniej w większosci modelów tak jest, ja mam stalówki i 2 spręzyny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Sob 10:08, 07 Cze 2014    Temat postu:

Dzięki koledzy.
Nawet logika tak mówi zawór ze stali ma większą masę własną jak tytanowy więc aby go zamknąć jest potrzebna większa siła czyli użycie dwóch sprężyn miało by sens.Obroty silnika nie ulegają zmianie czy stosujemy tytany czy stalówki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
manta19




Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 11:03, 07 Cze 2014    Temat postu:

Stalówki są ponoć lepsze bo i tak różnicy przeciętny rider nie odczuje a one się uklepują i z czasem tracą szczelność i to wszystko (rzadko urywają) a z tytanowymi to jest na odwrót nie uklepują się ale jeżeli zaniedba czas wymiany to się urwą i burdel w silniku robią....A no i koszt dużo większy i km mniej potrafią zrobić vs do stalowych....Tylko przy przejściu z tytanu na stal trzeba wszystko zmieniać tj zawór, gniazda, prowadnica, sprężyny, talerzyki....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Sob 12:31, 07 Cze 2014    Temat postu:

To wiem,że są leprze stalowe i jeśli takie są u mnie w kajtku to jak najbardziej pozytyw.Silnik ten nowy wygląda jak nowka części w nim są z datami 2003r no i ta czwórka jak pisałem wcześniej czy ktoś robił górę?Ja osobiście spotkałem się także z opinią,ze dwie sprężyny stosuje się do stalowych a fiszka pokazuje co innego silnika na pewno nie będę rozbieral zakładam po niedzieli do moto Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 20:14, 07 Cze 2014    Temat postu:

W KTM tytany były na pojedynczych stożkowych a stalówki na podwójnych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13687
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 21:21, 07 Cze 2014    Temat postu:

co do tytanów - wraźnie czuć że moto lepiej sie wkręca Very Happy ale to ma sens raczej do crossówek i to mocno wysilonych, ja nic innego niz stalówki bym nie zakładał


ja miałem głowice z 250tki na RFS , miała z tego co pamiętam stalowe zawory a stozkowe spręzyny ;Pto chyba był taki wyjątek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin