Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zatarty tłok i cylinder sxf 250 2006r
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kulpias




Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 9:53, 08 Cze 2016    Temat postu: Zatarty tłok i cylinder sxf 250 2006r

Witam. Mam problem z sxf250 z 2006r po remoncie (wymiana głowicy ,zawory tytanoweoraz tłoka Vertex sel c)– wcześniej urwał się zawór i narobił bałaganu). Motor po rozgrzaniu jakieś 20 min jazdy na wolnych obrotach gasł. Po zrobieniu jakiś 6 motogodzin zablokował się silnik podczas jazdy. Dodam że po pierwszej godzinie lekkiej jazdy został wymieniony olej z filtrem, regulacja zaworów w okolicy 0,15 mm. Po rozebraniu silnika okazało się że zatarł się tłok i cylinder. Cylinder był mierzony (nicasil) i miał w czasie poprzedniego remontu 76,02 tłok założyłem sel c 75,98 (szelina w pierścieniu była wg serwisówki). Gaźnik wyregulowany wg serwisówki. Ktoś może podpowiedzieć co mogło się wydarzyć? Jaki powód zatarcia? Co sprawdzić?
zdjęcia tłoka i cylindra
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kulpias dnia Śro 9:58, 08 Cze 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 11:56, 08 Cze 2016    Temat postu:

a sprawdzałeś pompy oleju i ciśnienie jakie dają?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kulpias




Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 12:46, 08 Cze 2016    Temat postu:

Jak można to sprawdzić? Jeżeli chodzi o pompy oleju to serwisówce wyczytałem jaka szczelina wałka musi być. Jak zmierzyć ciśnienie? Jak sprawdzić czy dysza która smaruje korbę podaje olej? Jeśli chodzi o smarowanie zaworów to te dysze podają olej sprawdzałem to poprzez ściągnięcie pokrywy zaworowej i odpaliłem silnik.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kulpias dnia Śro 12:47, 08 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 17:07, 08 Cze 2016    Temat postu:

jak posprawdzasz ta szczelinę to wystarczy, z tym mierzeniem cisnienia trochę mnie poniosło Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 18:06, 08 Cze 2016    Temat postu:

według literatury fachowej firmy Mahle takie zatarcie to wynik dwóch czynników;
- przegrzanie silnika - brak płynu chłodzącego, niedostateczny przepływ płynu chłodzącego,
- źle dobrany tłok do cylindra lub też źle obrobiony cylinder


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kulpias




Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 22:15, 08 Cze 2016    Temat postu:

Silnik wg mnie się grzałki ale piszą że to normalne w sxf. Płyn chłodzący był, nie gotował się. Zastanawia mnie kwestia czy z kalamitki w dole silnika tryska olej. Jak to sprawdzić? Wg wymiarów tłoka i cylindra powinno być wszystko ok. Jaka powinna być różnica między tokiem a cylinder?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13688
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 268 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 8:11, 09 Cze 2016    Temat postu:

trzeba tą dysze natryskową sciągnać i dmuchąć sprawdzajac droznosc, i stan pompy. jak pompa ok i droznosc jest to musi pompować.

róznica ? chyba luz. zaleznie od producenta tłoka, na opakowaniu jest napisane zwykle 0.05 - 0.06


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sai




Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:38, 09 Cze 2016    Temat postu:

Zobacz sobie w serwisówce wg nominalnych rozmiarów jakie jest pasowanie fabryczne, wydaje mi się że typowo 0,05-0,06. Producenci tłoków mogą mieć swoje specyfikacje. IMO 0,04mm to dosyć ciasno.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 10:01, 09 Cze 2016    Temat postu:

Na stronach i w katalogach producentów znajdziesz pasowania tłoków.

Jeżeli niedrożna byłaby dysza natryskowa denko tłoka to by się zatarł górny sworzeń oraz byłoby widać przegrzanie denka tłoka ponieważ ten olej w głównej merze chłodzi spód tłoka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kulpias




Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 12:03, 10 Cze 2016    Temat postu:

Jeżeli chodzi o luz to serwisówka pisze:
Piston mounting clearance Size I: 0.030 - 0.052 mm
Size II: 0.032 - 0.055 mm
Wear limit: 0.070 mm
Ale faktycznie może tłok być innego materiału który ma inna rozszerzalność temperaturową.
Dodam że korba się przycina przy wale. Jeszcze nie rozpołowiłem silnika jutro tym się zajmę.
Do magneta trzeba specjalny klucz czy można czymś go zastąpić? Próbowałem ścigaczem do łożysk ale się ześlizguje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kulpias dnia Pią 12:08, 10 Cze 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 6:56, 27 Cze 2016    Temat postu:

Skoro "korba przycina sie na wale" to pewnie problemem jest smarowanie a nie rozmiar tłoka
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kulpias




Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 9:34, 15 Lip 2016    Temat postu:

Gość wydaje mi się że to właśnie będzie brak smarowania. Dałem jeszcze raz zatarty tłok i cylinder do wymiarowania i wszystko powinno być ok.
Stąd pytanie jak sprawdzić drożność kanalików olejowych? Jest jakiś sposób aby sprawdzić dyszę olejową która podaje olej na wał? Po skręceniu silnika nie ma do niej dostępu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 10:28, 15 Lip 2016    Temat postu:

kup sobie brake cleaner w puszce i wypsikaj wszystkie kanały - będziesz widział co jest drożne a co nie.
ewentualnie jak silnik w mak to daj kartery do mycia w myjce ultradźwiękowej
dyszę wykręć i wyczyść choć pamiętam, że gdzieś w instrukcji miałem informację, że co jakiś czas powinno się ją wymienić na nową


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cinQ




Dołączył: 18 Gru 2013
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opole

PostWysłany: Pią 10:49, 15 Lip 2016    Temat postu:

Te dysze olejowe w tym modelu i szczególnie w tym roczniku są bardzo słabe w sensie źle dobrane, daja bardzo mały srumien i jeśli tylko coś lekko je przytka to zaraz zatarte coś jest. przy okazji posprawdzaj sobie czy prawidłowo działają dysze w mostku od wałków rozrządu, ja miałem ten problem i mi się przytkało i wałek na śmietnik, dźwigienka zaworowa róznież. Mechanik z KTMa z Opola mi mówił że to częsta przyczyna zatartych silników z tego rocznika i na wszelki wypadek zawsze wymienia ta dyszę olejową co daje olej na denko tłoka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kulpias




Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 15:10, 15 Lip 2016    Temat postu:

Szukałem tej dyszy w wyszukiwarce części ktm nie bardzo na tych obrazkach widać tą część myślicie że to będzie pozycja 30 w karterach o nazwie JET 100 BING(44-031/180) M4 ?? Czy można delikatnie rozwiercić starą dyszę żeby dawała więcej oleju? Czy lepiej tego nie robić bo wtedy może dawać za małe ciśnienie i wtedy oleju może nie podać na wałki rozrządu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin