Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana Łożysk

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robson Robinson
Gość






PostWysłany: Wto 19:48, 12 Lut 2013    Temat postu: Wymiana Łożysk

Panowie problem pewnie opisany w serwisówce ale nie po Polsku przyda się mi i pewnie wielu innym.Mianowicie chodzi o wymianę łożysk silnika z kraterów tych małych i tych dużych Wink w 4 suwowych silnikach. Czy ktoś może opisać poprawną procedurę wyciągnięcia i ponownego wciśnięcia takiego łożyska,używanych narzędzi klejów itd itd. mój problem polega na małym igiełkowym łożysku od pompy wody które znajduje się w kraterze ze skrzynią biegów w sx-f 450 z 2008 roku.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13686
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 20:37, 12 Lut 2013    Temat postu:

wyciągasz w miare możliwosci, albo od tyłu wybijasz/wyprasowujesz. albo jak nie ma dojscia od drugiej strony to specjalnym wybijakiem z koncówką którą skręcając rozchyla sie i łapie łozysko. jak wyciagasz łozysko to bez sensu wsadzać je z powrotem. lepiej wymieniac. zwykle przy wyciaganiu łozysko ulega uszkodzeniu. co do klejów - zaleznie od sytuacji, ale zazwyczaj nie są uzywane. to juz dokładnie serwisówka pokazuje, i nie trzeba znać język żeby obczaic na fotce symbol kleju Wink o ile jest mozliwosc zawsze warto podgrzać kartery wtedy łatwiej wychodzi i mniej sie uszkadza gniazdo. tyle w temacie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 21:07, 12 Lut 2013    Temat postu:

jeżeli masz możliwość wybić łożysko - to używaj do tego nasadek od klucza
łożysko musisz wybijać równolegle aby czasami nie zablokowało się po ukosie
przydatnym narzędziem przy wszystkich pracach z łożyskami jest opalarka.
ja u siebie miałem duży problem tak jak ty z łożyskiem igiełkowym w otworze nie przelotowym
wybiłem je imbusem
skróciłem krótsze ramie aby mi weszło przez środek łożyska, zahaczałem od dołu łożyska i powoli okręcając udało mi się je "wybić". Drugi koniec imbusa włożyłem w imadło ponieważ ciężko byłoby je trzymać. Kartery w ręce i pukamy. Wyszło bez problemów.



W tym sezonie oczywiście mam zamiar wyposażyć się w zestaw ściągaczy kinetycznych.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Wto 21:10, 12 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin