Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Top end

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BARTEX1998




Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:54, 09 Wrz 2015    Temat postu: Top end

Witam zbliża się czas na regulację zaworów w moim ktm 250
Zaopotrzylem się w wymagany sprzęt szczelinomierz klucz dynamometryczny sufmiarka itd. Proszę powiedzcie mi gdyż silnik już na stole. Jak mierzyć szczelinomierzem, szczelinomierz wciskac pomiędzy dzwigienke a wałek czy inaczej ? I w jakiej pozycji mają być wałki ? Drugie pytanie mam szczelinomierz o grubości lista 0.05,0.10,0.15 itd. Wiem że luz ma być max w granicach do 0.16 zależy czy na ssący czy wydechu. Teraz skąd mam wiedzieć jaki jest luz, czy szczelinomierz powinien wejść bez jakiegokolwiek oporu czy delikatnie szokować. Proszę wytlumaczcie jak głupiemu. Jeszcze jedno pytanie, przy okazji chce sprawdzić luz na wale i tłok. Będę musiał zdjąć głowice i cylinder do tego. Czy poza uszczelka pod głowice i cylinder będę jeszcze coś potrzebować
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 20:57, 09 Wrz 2015    Temat postu:

Cały opis regulacji znajduje się w serwisówce.
Do regulacji tłok w GMP. Szczelinomierz pomiędzy dźwigienke a płytkę zaworową i w zależności jaki listek wejdzie to taki luz masz. Szczelinomirz z lekkim oporem, nie na chama, ale także nie luźno.

By sprawdzić tłok i korbe logiczne, że zrzucasz cylinder, inaczej zobaczysz tylko denko tłoka, a luzu na korpbie i tak byś nie sprawdził.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BARTEX1998




Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 5:22, 10 Wrz 2015    Temat postu:

To jak sprawdzę luz na korbe ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Czw 8:14, 10 Wrz 2015    Temat postu:

Na bioki dopuszczalny jest, jak góra dół ma to korba do zmiany

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BARTEX1998




Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:41, 10 Wrz 2015    Temat postu:

Witam mam silnik na stole i czas na sprawdzenie luzów. Tak jak pisaliscie szczelinomierz między płytkę kowadelko jak zwał tak zwał. No i co z tego wynikło. Na każdym zaworze wchodzi mi szczelinomierz o grubości 0.20 gdy próbowałem wcisnąć 0.25 to wysunął się tylko kawałek i dalej nie szło. Aczkolwiek 0.20 jak wkładam czułem że szoruje. 0.15 wchodził bez najmniejszego problemu. Na czym się teraz oprzeć ? I jak obliczyć jaką płytkę kupić ?

Pozdrawiam czekam na zrozumiałe odpowiedzi Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Czw 21:12, 10 Wrz 2015    Temat postu:

Wyciągnąć płytki i zobaczyć może da rade pozamienać miejscami i będzie ok.
Prosta matematyka.

Przyjmując że luz masz 0,20, a chcesz mieć 0,16 czy ileś to musisz kupić płytkę o w tym przypadku 0,05wyższą i tyle, ale wtedy byś miał na styk, więc zobacz jaka jest dolna granica luzu by do niej się zbliżyć i tyle.

Jeszcze by precyyjniej określić luz możesz dwa listki szczelnomierza spróbować wsadzić, np 0,15+0,08


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BARTEX1998




Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 7:09, 11 Wrz 2015    Temat postu:

Jeśli zakresu luzu na ssący mam o.10 do 0.15 to lepiej ustawić o.10 czy 0.15 ? Lepsza praca motocykla na jakim ustawieniu ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BARTEX1998




Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 11:05, 11 Wrz 2015    Temat postu:

Witam ten luz na korbe ma byś jakiś duży widzialny okiem czy lekko wyczuwalny pod palcami i do wyrzucenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pią 14:20, 11 Wrz 2015    Temat postu:

Góra dół śmieć, na boki dopuszczalne. Poszukaj trochę bo było wszystko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BARTEX1998




Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:08, 11 Wrz 2015    Temat postu:

Tak góra dół to wiem że śmieć tylko jak duży ten luz może być ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kwiatu




Dołączył: 14 Sie 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:18, 12 Wrz 2015    Temat postu:

Luzu góra-dół być nie moze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin