Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sxf 450 2016r regulacja tps - gaśnie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacek9702




Dołączył: 24 Wrz 2018
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków

PostWysłany: Wto 17:46, 23 Paź 2018    Temat postu: Sxf 450 2016r regulacja tps - gaśnie

Witam
Pacjent sxf 450 2016r. Problem tego typu że gaśnie przy nagłym dodaniu gazu z wolnych obrotów, najczęściej przed przeszkodą gdzie trzeba poderwać koło co kończy się lotem przez kierownicę. Problem występuje zarówno podczas jazdy jak i postoju. Motocykl odpala bez problemu, ciągnie w całym zakresie obrotów, nie strzela w wydech. Czytałem że można sprawdzić ustawienie tps, tylko nie znalazłem konkretnych informacji jak to zrobić. Mam do dyspozycji tylko multimetr, nie mam tych kabelków do sprawdzania ani nie wiem jakie dokładnie ma wolne obroty, więc informacja że ma być 0.58 czy 0.64 nic mi nie daje. Nie znam też kolorów kabli na których się sprawdza napięcie. Może ktoś już przerabiał ten temat i pomoże. Jeszcze jedna kwestia to żółte pokrętło przy przepustnicy mianowicie wciskając je włączam tzw. ssanie, a co się reguluje obracając nim? Czerwone to wiem że wolne obroty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 7:31, 24 Paź 2018    Temat postu:

a gdzie na torze crossowym masz przeszkde do podrywania koła ? Very Happy
w ksiazce serwisowej jest to opisane - z głowy nikt ci nie napisze, a przepisywac ksiązki raczej sensu nie ma

obracajac ssaniem - regulujesz jak duzo powietrza ma dostać silnik, czesto ludzie myla pokretła i ssaniem podkręcaja wolne obroty Very Happy

mozna tez z dealerem ktma pogadać i przerobic troche mape - zawodnikom tak przerabialismy zwiekszajac ilosc paliwa przy gwałtownym odkreceniu gazu, i pomagało


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacek9702




Dołączył: 24 Wrz 2018
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków

PostWysłany: Śro 18:02, 24 Paź 2018    Temat postu:

No tak zapomniałem napisać że jeżdżę sxf-em w superenduro gdzie przeszkód mi nie brakuje.
Na której stronie serwisówki znajdę regulacje tps?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 18:14, 24 Paź 2018    Temat postu:

gdzies pod koniec- wysil sie troche i poszperaj,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacek9702




Dołączył: 24 Wrz 2018
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków

PostWysłany: Śro 21:04, 24 Paź 2018    Temat postu:

Jest tylko że wolne obroty maja być w przedziale 2250-2350, nic wiecej o tps

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 21:12, 24 Paź 2018    Temat postu:

moze nie masz ksiazki serwisowej tylko instrukcje uzytkownika ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacek9702




Dołączył: 24 Wrz 2018
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków

PostWysłany: Czw 10:35, 25 Paź 2018    Temat postu:

Mam instrukcje użytkownika i service manual wedlug ktorego skladalem caly silnik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5666
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 11:25, 25 Paź 2018    Temat postu:

dla SXF-ów żadna serwisówka nie podaje wartości TPS, dla EXCF takm nie wiem dlaczego KTM tak zrobił ale tak jest.
dla EXCF 2017 i wyżej (silnik ten sam co w SXF 2016 i wyżej) bazowy TPS to 0.4V, i nie ma opisu jak to dokładnie zmierzyć,
żeby ustawić TPS musisz na niego podać równe 5V lub ustawiać na odpalonym silnku (z odpowienimi obrotami jałowymi).
multimetrem musisz się wpiąć w żółty i czarny kabel przy TPS, wtedy masz odczyt (przy włączonym silniku)
ja do ustawiania TPSa używam magicznej czarnej skrzynki od tego gościa
[link widoczny dla zalogowanych]
i nie trzeba odpalać i ustawiać obrotów
możesz też kupić kabel który trochę ułatwia zadanie:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacek9702




Dołączył: 24 Wrz 2018
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków

PostWysłany: Czw 18:07, 25 Paź 2018    Temat postu:

chłopak ustawia tps w exc 500 i różnicę słychać zaraz po odpaleniu
https://www.youtube.com/watch?v=svqyE8RPW6s


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacek9702




Dołączył: 24 Wrz 2018
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieraków

PostWysłany: Sob 22:26, 17 Lis 2018    Temat postu:

Zrobiłem to już jakiś czas temu ale piszę dopiero teraz bo jestem już po testach i mogę coś więcej powiedzieć. Mianowicie w sxf-ie tps trzeba ustawiać na odpalonym silniku chyba że ktoś ma magiczną czarną skrzynkę. Ja miałem tylko multimetr jak się później okazało nie był mi potrzebny. Poluzowałem śruby od tps-a odpaliłem motocykl, rozgrzałem do temp. pracy, obracając tps-em słychać jak zmienia się praca silnika, ustawiłem go w położeniu w którym silnik "na ucho" pracował najlepiej a reakcja na gwałtowne dodanie gazu była taka jak chciałem. Pierwsza próba i efekt pożądany. Metoda może mało profesjonalna ale ważne że skuteczna. Silnik odpala idealnie, nie gaśnie i nie strzela.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin