Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SXF 450 2012--pomoc w zakupie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szczupły




Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 14:19, 09 Maj 2014    Temat postu: SXF 450 2012--pomoc w zakupie

Witam forumowiczów.
W zeszłym sezonie rozpocząłem moją przygodę z enduro od yamahy wr 400 z 99r
"Panie silnik żyleta, będziesz Pan jeździł i jeździł" twierdził sprzedający no ale niestety jako świeżak w temacie nie mający większego pojęcia o mechanice musiałem zapłacić frycowe w postaci kilku tysięcy na remont silnika, wymianę rozrządu, gaźnika i paru innych rzeczy. Po takich doświadczeniach pare dni temu podjałem decyzję o zakupie nowego motoru. Wyłapałem za ciekawe pieniądze właśnie nowego nieużywanego SXF 450 z 2012. Lebiodą nie jestem i o mechanice przez ten sezon całkiem sporo się nauczyłem pozatym czytając serwisówkę KTm'a dochodzę do wniosku ze większość rzeczy przy tym motorze będę sam w stanie zrobić. Chciałbym jednak poznać Wasze zdanie na temat awaryjności tego modelu bo np. remontu silnika sam nie przeprowadze a dopóki nie spałce kredytu za sxf'a(enduro aż tak mnie wciagnęło że postanowiłem odłożyć na dwa lata zakup mieszkania Smile ) wolałbym takiego wydatku uniknąć. Reasumując: czy myślicie że przy rekreacyjnej jeździe po górach i łąkach 3/4 godz tygodniowo i regularnym dbaniu o motor uniknę większych wydatków np. na remont silnika przez 2/3 sezony? Nie mówię tu oczywiście o regularnym serwisowaniu sprżętu i wymianie zużywających się elementów.
Z góry dzięki za odpowiedź.

P.S mam do sprzedania yamahe wr 400 z 99r Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pią 15:30, 09 Maj 2014    Temat postu:

mam 450 z 2008 roku i dopiero teraz, od nowości robie remont generalny i nawet nie dlatego, że kopcił, nie palił. Oddałem do mechanika żeby zajrzał do środka i miał chyba 0.1mm luzu, a dopuszczalne było 0.08mm. Podejrzewam ze jeździłbym jeszcze do końca sezonu bez żadnych problemów z silnikiem, ale chciałem mieć spokój. Podsumowując, silnik ma sporą żywotność. Mówisz, że dopiero zaczynasz z motorami, więc nie będziesz go od razu piłował. 2/3 sezonu wytrzyma bez żadnego problemu. Mój wytrzymał 7, dałby rade i 8.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 15:34, 09 Maj 2014    Temat postu:

hej
mam 450 sxf z 2011, (2012 to taka sama maszynka) 284th, jestem drugim właścicielem, do tej pory zmienione zostało - 2x tłok (pierwszy na 80, drugi na 200), kosz sprzęgłowy zewnętrzny z trybem (przy remoncie okazało się że brak zębu na trybie, zmieniłem wszystko na hinson) sprzęgło (tarcze+przekładki+sprężyny na 260mth), pompy oleju (profilaktycznie na 200mth), na 300 robiony będzie tłok+korba + zawory+rozrząd
co 20 mth sprawdzenie /regulacja zaworów, olej co 8-10mth, filtr co jazdę-dwie
jeżdzę prawie 100% po lesie, zawias da się ustawić na endurowanie (taki sam tylko z endurowym settingiem idzie w endurowych husabergach i huskach)
jedyny minus - silnik dosyć szybko się grzeje, i mały bak (starcza na godzinę ostrej jazdy po torze albo ok 60-70km w terenie)
a tak to sprzęt super, silnik trochę dziki i na ciasnych partiach jazda trochę szarpana, ale kwestia przyzwyczajenia, skrzynia 5 - nawet na szutrówkach nie trzeba palować silnika (przełożenie 14x50)
ja polecam
jak masz jakieś pytania to na PW


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Pią 17:41, 09 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 9:39, 12 Maj 2014    Temat postu:

Wielkie dzięki za pomoc, rozjaśniliście mi trochę temat.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin