Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SX 520 Mięsza olej z wodą
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz3109




Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:53, 18 Paź 2016    Temat postu: SX 520 Mięsza olej z wodą

Witam , zakupiłem KTM SX 520 2002r i po użytkowaniu przez 3 godz zauważyłem ze do oleju dostaje sie woda a do wody olej . Próbuje zaczerpnąć informacji co to możne być i z tego co czytam to uszczelniacze na wałku albo sam wałek możne być wyrobiony . Zamierzam sam sie zabrac za zrobienie tego defektu .
Jakieś wskazówki ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 13:29, 18 Paź 2016    Temat postu:

hej, zacznij od rozebrania pomby wody, prawdopodobnie tutaj jest problem,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 15:22, 18 Paź 2016    Temat postu:

dziwna sprawa troche, bo generalnie to w zasadzie jedno miejsce gdzie jest ewentualne przejscie to własnie na wałku rozrządu tylko ze pomiedzy wodą a olejem jest jeszcze przerwa i dren ( ten otwór pod pompą wody) wiec najpierw jak by sie olej wylewał to by leciał drenem. wiec albo dren zapchany, albo są źle zamontowane uszczelniacze. innej drogi nie bardzo widze. pod cylindrem wody nie ma, a pod głowicą jakby sie dostawała woda to by głownie sie objawiało dymieniem na biało i niewielka ilosc wody szła by do silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:25, 18 Paź 2016    Temat postu:

skoro to "swiezy" zakup to sprzedający uszczelnił ta dziurke pod pompa wody zebys nie zauważył wycieku przy ogladaniu motocykla... proponuje zebys wsadził w ta dziurke jakis drucik i sie przekonał czy nie zasilikonowane albo cos w tym stylu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz3109




Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:19, 20 Paź 2016    Temat postu:

Panowie a żeby ten wałek wyciągnąć muszę łańcuch rozpinać ? czy wystarczy ze napinacz odkręcę ?
Myślę zdemontować głowice sprawdzić szczelność czy to możne gdzieś w niej nie przepuszcza olej ?
Jak najlepiej zaznaczyć sobie wał i wałek żeby dobrze założyć później wałek ?
Są jakies blokady ? Punkty ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 12:10, 20 Paź 2016    Temat postu:

u mnie na stronie masz repair manual - wszystko pokazane krok po kroku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz3109




Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:13, 20 Paź 2016    Temat postu:

Jest pokazane jak zablokować wał korbowy a co z wałkiem rozrządu ? No i niestety widać ze trzeba rozpiąć łańcuch .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewertas




Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła

PostWysłany: Czw 16:17, 20 Paź 2016    Temat postu:

Na wałku masz znaki do ustawienia, w instrukcji jest to ładnie opisane. Łańcuszek musisz rozkuć, ale jeśli jest jeszcze ok można wykorzystać go ponownie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 20:42, 20 Paź 2016    Temat postu:

łancuszek rozkuwać, od razu nowa zakuwka potrzebna.

manual prawde Ci powie, masz na dole srube do blokowania, blokujesz ją, wtedy masz wał w GMP, na kole zębatym na wałku masz znaczki, poziomo ustawiasz i masz cały rozrząd zgrany.

ale żeby wymienic pompe wody nie musisz rozbierac całego rozrządu, wystarczy że odkręcisz pokrywke, zdejmiesz wiatraczek, i pod nim masz trzymak uszczelniaczy, i tutaj akurat masz 520 i nie wiadomo co siedzi, ale w nowszych/ albo po zmianie, są otworki, w które sie wkręca sruby m3 i sobie za nie wyciągasz cały wkład. wtedy na spokojnie zmienaisz uszczelniacze i oringi. montujesz z powrotem i jak sie nic nie przytnie bedzie trzymało Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz3109




Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:13, 21 Paź 2016    Temat postu:

Niestety ta tulejke w ktora włożony jest simering i oringi mam bez dziurek ale odkręcilem dekiel sciaglem ten trzymak uszczelniaczy i wałek jest wyrobiony a nawet zardzewialy po srodku simeringa i zastanawiam się czy szukać walka używki w dobrym stanie czy tego jakoś naprawić? I czy da się kupić ten cały trzymak z simeringiem i origami ? I wirnik pompy wody tez jest przegrany po krzywiony do wymiany .
Walka jeszcze nie zdemontowalem bo musze zamówić zestaw do spinania i rozpinania łańcucha . Bo z mlotkiem nie ma co wojowac?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 13:30, 21 Paź 2016    Temat postu:

Mateusz3109 napisał:
Niestety ta tulejke w ktora włożony jest simering i oringi mam bez dziurek ale odkręcilem dekiel sciaglem ten trzymak uszczelniaczy i wałek jest wyrobiony a nawet zardzewialy po srodku simeringa i zastanawiam się czy szukać walka używki w dobrym stanie czy tego jakoś naprawić? I czy da się kupić ten cały trzymak z simeringiem i origami ? I wirnik pompy wody tez jest przegrany po krzywiony do wymiany .
Walka jeszcze nie zdemontowalem bo musze zamówić zestaw do spinania i rozpinania łańcucha . Bo z mlotkiem nie ma co wojowac?



[link widoczny dla zalogowanych]
tutaj masz schemat z częściami, szukaj używki chyba że chcesz zrobić na tip-top to nówka do zamówienia.
młotkiem można - akcja dla odważnych i wprawnych, jak masz odpowiednie wybijaki to da radę i rozkuć i zakuć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 16:06, 21 Paź 2016    Temat postu:

jc pisz na PW moge ci załatwic częsci w dobrej cenie.

co do wałka - znany temat, opcji kilka, są firmy co to szlifują i chromują technicznie od nowa, i podobno trzyma sie to jak należy. ja miałem lekkie wzery i ostatecznie na próbe lekko zeszlifowałem uszczelniacz, i go nie dobiłem do konca także moze z pół mm łącznie by wystawały - przez to zaczeły pracowac w innym miejscu na wałku i nic nie ciekło przez 2 rozbiórki ;D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz3109




Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 7:23, 23 Paź 2016    Temat postu:

Łańcuch rozpiety, wałek, głowica, cylinder zdjęte. Bede miał chwilę wrzucę foto.
Ale mam jeszcze takie pytanie bo widzę na deklu zaworów dzwognie od dekompresji lecz nie mam linki bo pompa od sprzęgła jest od hondy CBR 1000.
Moje pytanie czy wersje bez rozrusznika posiadają tą dźwignie i czy lżej się odpala wtedy ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 7:51, 23 Paź 2016    Temat postu:

ty masz dwa dekompresatory, jeden automatyczny który w zasadzie działa cały czas ( o ile nie jest zdemontowany, uszkodzony albo zużyty ) ale bez niego to bys prędzej kopke połamał niz moto odpalkił Very Happy ten drugo to jest ręczny, on odpręza silnik mocniej, ze reką mozna przekopać ale to nie jest jak w starych japoncach że trzeba kopać z dekompresatorem i puszczać w odpowiednim czasie. w sumie można jak ktoś na prawde siły w nodze nie ma.... ale generalnie słuzy to że jak cos sie zaleje, to ręcznie odpręzasz silnik, i przekopujesz żeby "oczyscic" komore spalania.
także mozesz sobie linke dorzucic, od japonczyka kupic mocowanie na kierownice i bedzie działało.

hehe pompa od cbr Very Happy ludzie to mają pomysły ;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz3109




Dołączył: 18 Paź 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 9:44, 23 Paź 2016    Temat postu:

O automatycznym to mowa o tym na walku kolo zębatki? Z sprężyną ? Ten jest raczej dobry , sprezynuje trochę i wystaje z walką takze chyba podnosi zawór

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin