Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SX 450 vs SXF 450
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw 12:13, 16 Sty 2014    Temat postu: SX 450 vs SXF 450

Witam.
Mam możliwość zamiany swojego SX'a z 2005 na SX-f z 2008.
Oczywiście z moją dopłatą. Pytanie czy jest sens dokładać jakieś 2500zł aby mieć ciut nowszy motocykl i guzik ? W zasadzie to tylko guzik mnie przekonuje. Serwis jest pewnie taki sam.
No i mój motocykl już znam i wiem,że jest w bdb stanie a przy nowym nabytku to wielka niewiadoma...
Link do motocykla który mnie troszkę interesuje:
[link widoczny dla zalogowanych] Pomijam,że jest wyplakowany i wypicowany do ogłoszenia...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 13:06, 16 Sty 2014    Temat postu:

czytałem sporo opinii i wiele osób jak jest do wyboru 2005 a 2008 to polecają mimo wszystko starego RFSa czyli 2005 dlaczego ?

dla amatora moc silnika i tak jest praktycznie nie do opanowania więc róznice są niewielkie i tak. dla amatora bedziej liczy sie kasa - a RFS mimo wszystko jest tanszy w utrzymaniu, silniki jak zadbane to są pancerne, nowsze są elastyczniejsze, nieco bardziej liniowo oddają moc, i są bardziej skierowane ku zawodnikowi a nie czystym osiągom. moim zdaniem przy amatorce silnik RFS to chyba najlepsza opcja ( pamiętaj że zawsze za 300-400 zł mozesz u siebie zamontować rozrusznik, no moze troche więcej bo bedzie musiał dojść stator inny chyba że odpalanie z aku, a aku bez doładowywania tylko czasem pod prostownik wrzucisz.


druga sprawa to rama i zawieszenie - bez wątpliwosci nowszy prowadzi sie lepiej, sztywniejsza rama, lepiej zgrany zawias lepsza pozycja za kierownicą


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw 14:29, 16 Sty 2014    Temat postu:

Domyślam się,że poza guzikiem różnicy raczej nie poczuję.
No ale z drugiej strony RFS wieczne nie będą i kiedyś trzeba przejść na coś nowszego.
Przerabiał ktoś SX dokładając rozrusznik ? Aku bez ładowania w zupełności powinien mi wystarczyć.
Nie ma różnic w wale korbowym/przełożeniu na rozrusznik ?
Co trzeba poza rozrusznikiem ( o aku i okablowaniu nie wspominam) ?
Tak naprawdę słusznym rozwiązaniem byłby EXC ale niestety więcej kosztuje...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Czw 15:39, 16 Sty 2014    Temat postu:

Ja mam Sxa z rozrusznikiem, pisałeś do mnie nawet w tej sprawie. Cała filozofia to tylko instalacja rozrusznika (rozrusznik, kable, aku), poza tym żadnych zmian. Co do aukcji: widziałem u nich parę fajnych moto ale są podejrzanie tanie, ja bym nie ryzykował. Wystarczy porównać ceny SXF z prywatnych rąk a od nich Różnica przynajmniej 2000zł Wink Ostatnio mieli ładnego z okleiną i nowymi oponami za 8700, zobacz link:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw 16:06, 16 Sty 2014    Temat postu:

Muszę podmęczyć więc mojego mechanika o taką przeróbkę.
A sprzedający z aukcji - znam go bo po zakupie mojego SX'a robiłem u niego serwis. Niestety później miał małą/niemałą wpadkę i wróciłem do mechanika który od zawsze robi mi motocykle. Ten się specjalizuje w KTM'ach i crossach.
Sprzęty które wystawia to w większości od swoich klientów.
Ostrożność wskazana i w tym przypadku zakup byłby tylko przy oględzinach u innego mechanika ( zrzucenie głowicy itd.).
No ale odpuszczam temat - w rozliczeniu musiałbym dopłacić min. 2000zl a za swojego dałem 7500 + później serwis i trochę dodatków.
Dzięki za odpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 20:29, 16 Sty 2014    Temat postu:

musisz chyba jeszcze dodac na sprzęgiełku tryb ? nie wiem jak w sx ale jak sprzedają komplety to z tymi trybami wiec pewnie w SX ich nie ma
ja kiedys kupiłem kompletny zestaw za smiesznie niską kase chyba 250 zł bo rozrusznik był niby uszkodzony, ale jak sprawdziłem to był jeszcze lepszy niz mój. a kupiłem dla samego wkładu sprzęgiełka. wiec da sie nawet tanio wyrwac. i miałem praktycznie komplet jedynie brak przełącznika i okablowania.


to kolega forumowy bostorn kupił EXC 450 2007 rok wiec koncówka wypustu za mniej niz ty dałes za swojego ;P fakt faktem że ogołocony ze swiateł, i ma zwykłe tabliczki, ale silnik rama itp wszystko exc i oczywiscie rozruchajec jak najbardziej. wiec da sie też wyrwac w dobrej kasie i EXC Razz no i bez papierów rzecz jasna. potrzebuje małego remontu ale i tak nie jest źle


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw 21:07, 16 Sty 2014    Temat postu:

Aktualnie na allegro po taniości nic nie ma:
[link widoczny dla zalogowanych]
+ robocizna...
I jak miałbym brać EXC bez papierów to już wolę tańszego SX'a.
No i mój po zakupie wyglądał jakby był jeżdżony tylko po szutrach.
Generalnie nie wymagał żadnej ingerencji ale dla spokoju wymieniłem tłok.
Reszta to eksploatacja i ewentualnie osłony chłodnic,silnika i wysprzęglika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 23:14, 16 Sty 2014    Temat postu:

czemu zamiast exc bez kwitów wolisz SXa ? przeciez EXC duzo praktyczniejsze jest do zapuszczania sie w teren. SX ma doby zawias na tor, w terenie średnio sie spisuje. chyba że ktoś lubi jeździc na taborecie ;D no i EXC zawsze taniej wychodzi w eksploatacji

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw 23:26, 16 Sty 2014    Temat postu:

Ano jak już mieć EXC to niech ma ten papier i jakąś legalność... Wiem,że jest praktyczniejszy w teren. Bo i guzik i światła i wentylator można dołożyć.
A czy tańszy w eksploatacji ? Wymiany oleju chyba tak samo ?Może większa trwałość silnika jedynie(albo w zasadzie to najistotniejsze).
U siebie latam głównie po hołdach i SX spisuje się bardzo dobrze w takim terenie. No ale ciągnie mnie również do endurzenia (choć czasu na to mało) i EXC gdzieś tam w głowie siedzi.
Tak czy siak ciężko było by sprzedać mojego SX'a za dużo nie tracąc :-/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Czw 23:28, 16 Sty 2014    Temat postu:

dobrze wyregulowany zawias i z SX zrobisz EXC Wink ja na początku też się męczyłem jak cholera a teraz jak dam się przejechać komuś co jeździ EXC to mówi że różnicy nie ma Najbardziej przeszkadza 4 biegowa skrzynia, ale już się jakoś przyzwyczaiłem Wymiany eksploatacyjne to jeden grzyb, może tłok trochę szybciej trza w SX zmienić

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KozioŁ dnia Czw 23:30, 16 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janexc200




Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:17, 17 Sty 2014    Temat postu:

nie wiem jak można latac sxem w terenie na tej skrzyni, patrząc w manual wychodzi ze 1 ma identyczne przelożenie jak 2 w exc, rusz tym pod górą po sliskim, przeskocz grubą kłodę albo zawróc w wąskim wąwozie...poza tym na przelotach po płaskim wychodzi z kolei bardzo krótko i zeby wyrobic za kumplami na exc czy nawet japońskich crossówkach trzeba pałowac na wysokich obrotach

Zapek-aż tak potrzeby ci ten guzik? przecież kat powinien odpalac bez problemu? jak masz zadbanego sxa to lepiej dołóż ten rozrusznik i ew. skrzynię i lataj dalej zwłaszcza ze zima i czas jest
aukcja znajomego:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez janexc200 dnia Pią 18:19, 17 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Pią 21:32, 17 Sty 2014    Temat postu:

janex wszystko zależy od tego jak masz wyregulowaną klamkę sprzęgła i jak potrafisz się nią posługiwać. Jakoś nie odstaję od pozostałych na EXC, a co do przelotów wystarczy się dogadać z chłopakami że nie przekraczamy 90km/h i po sprawie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13674
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 23:58, 17 Sty 2014    Temat postu:

zawieszenie jest inne Very Happy da sie oczywiscie zmiękczyc SXa i utwardzic SXa ale róznice są na tyle duze ze same regulacje nie zestroją zawieszenia pod całkiem inne warunki.

koszta są spore w rozbierznosci jak sobie przeliczałem to jakies 1/3 kosztów EXC potrafi byc tanszy od SXa. no i w ciezkim terenie na EXC sie płynie, a na SXie sie ciągle szarpiesz z maszyną Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Sob 0:09, 18 Sty 2014    Temat postu:

eee tam od razu szarpiesz Wink ciężej jest na pewno ale siłownia wychodzi za free Wink spora róznica w kosztach Ci wychodzi, możesz to jakoś rozwinąć?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob 0:22, 18 Sty 2014    Temat postu:

janexc200 napisał:
nie wiem jak można latac sxem w terenie na tej skrzyni, patrząc w manual wychodzi ze 1 ma identyczne przelożenie jak 2 w exc, rusz tym pod górą po sliskim, przeskocz grubą kłodę albo zawróc w wąskim wąwozie...poza tym na przelotach po płaskim wychodzi z kolei bardzo krótko i zeby wyrobic za kumplami na exc czy nawet japońskich crossówkach trzeba pałowac na wysokich obrotach

Zapek-aż tak potrzeby ci ten guzik? przecież kat powinien odpalac bez problemu? jak masz zadbanego sxa to lepiej dołóż ten rozrusznik i ew. skrzynię i lataj dalej zwłaszcza ze zima i czas jest
aukcja znajomego:
[link widoczny dla zalogowanych]


Można latać bez większych problemów.Często używam 2 biegu zamiast jedynki.Przeskok przez przeszkodę też nie jest problemem. Myślę,że to kwestia wjeżdżenia się w sprzęta. No i tak jak zostało napisane-w terenie faktycznie EXC lepiej "płynie" a z SX'em trzeba sporo więcej powalczyć ale to nie problem. Dla mnie problemem w lato było szybkie gotowanie się płynu przy chwilowym postoju bądź też przy podjazdach/zjazdach. Teraz wiem,że trzeba SX'a po podjazdach przegonić. Zobaczymy jak będzie znów w lato. Te temperatury teraz są dla niego idealne Wink
Kat odpala bez problemu ale do tego trzeba kondycji większej a po kilku godzinach jazdy,sprowadzaniu,podnoszeniu i właśnie odpalaniu siły gwałtownie opadają Wink I na tą okoliczność zamontuję "guzik" . Jednak z aukcji którą podałem wcześniej bo i na miejscu i taniej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin