Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SX 450 nie odpala.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Wto 8:04, 31 Maj 2016    Temat postu: SX 450 nie odpala.

Cześć.
Przez dłuższy okres składałem sobie kata od ramy do finalnego moto. Są tam różne rocznikowo elementy jeśli chodzi o zawieszenie itd. Silnik to 450 rfs 06rok. Kiedy miałem motocykl na kołach dokupiłem silnik+elektrykę i gaźnik. Silnik podczas zakupu był rozebrany (cała góra). Z chwilą kiedy się zdecydowałem, że biorę koleś go poskładał do kupy i przywiózł mi na chatę. W chwili obecnej motocykl jest kompletny a mimo to mam problem z odpaleniem. Jak sprawdzam czy jest iskra to widać iskrę błękitnego koloru (świeca nówka), świeca mokra od benzyny, kompresja jest taka, że boli mnie noga od kopania. Jedyną rzeczą jaką robiłem przy elektryce to przedłużyłem troszkę przewody od statora i impulsatora bo były trochę krótkie.
Doradzicie coś, co sprawdzić jeszcze? Lub co może być nie tak?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 12:11, 31 Maj 2016    Temat postu:

Koleś złożył do kupy - a ty sprawdziłeś ten silnik? Zrobiłeś w nim jakiś remont? Czy tak jak dostałeś wsadziłeś w ramę?
Czemu silnik był rozebrany? Kupiłeś go w ciemno bez odpalania?
Gaźnik i elektryka jest od tego samego dawcy co silnik czy z innej parafii?
Silnik to SX czy EXC?

Rozrząd dobrze złożony? Gaźnik ustawiony według manuala?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Wto 12:32, 31 Maj 2016    Temat postu:

Silnik był rozłożony do wglądu części. Tak, żebym mógł obejrzeć głowicę, tłok, korbę itd. Korba, zawory, tłok miały najechane 15 motogodzin. Praktycznie wszystko jak nowe. Elektryka i gaźnik są od tego właśnie silnika. Silnik to SX, 4 biegowa skrzynia biegów.
Silnika nie odpalałem przy gościu, bo wszystkie inne elementy już sprzedał i został tylko silnik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 12:51, 31 Maj 2016    Temat postu:

Przychodzi mi do głowy
- źle ustawiony rozrząd, zużyty rozrząd, złe luzy zaworowe
- źle ustawiony gaźnik łącznie z brakiem luzu na linkach i zła wysokość przepustnicy
- błędy przy odpalaniu, kręcenie manetą, zalewanie silnika, złe ssanie użyte, mała pompa w nodze
- stare paliwo
- uszkodzony moduł lub impulsator, zimne luty na przewodzie od impulsatora itd.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Wto 12:52, 31 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enduurowiec




Dołączył: 05 Mar 2015
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Dęblin lubelskie

PostWysłany: Wto 13:09, 31 Maj 2016    Temat postu:

Sprawdzałeś oporności na statorze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Wto 13:35, 31 Maj 2016    Temat postu:

hacker33 napisał:
Przychodzi mi do głowy
- źle ustawiony rozrząd, zużyty rozrząd, złe luzy zaworowe
- źle ustawiony gaźnik łącznie z brakiem luzu na linkach i zła wysokość przepustnicy
- błędy przy odpalaniu, kręcenie manetą, zalewanie silnika, złe ssanie użyte, mała pompa w nodze
- stare paliwo
- uszkodzony moduł lub impulsator, zimne luty na przewodzie od impulsatora itd.

- rozrząd jest nowy, ale faktycznie może źle ustawiony, to samo zawory (do weryfikacji)
- przepustnica jest tak ustawiona ze jest pionowo. rolgaz chodzi płynnie odwiniesz na maksa wraca do pozycji 0.
- ssanie po właczeniu trzyma, wcześniej miałem 525 i paliłem go od kopa, więc siłę w nodze mam.
- paliwo hmm zawsze mogę wymienić na inne, ale aż tak stare nie było.
- myślę, że jak by był impulsator albo stator uszkodzony to by nie było iskry. tak miałem w 525 jak mi padł stator to iskry brak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 9:03, 01 Cze 2016    Temat postu:

O ustawienie przepustnicy chodzi mi o jej wysokość.
W manualu jest podana wysokość przepustnicy czy też szparki kiedy jest zamknięta.

Skoro jest iskra to napisałem impulsator lub moduł ponieważ iskra może być podawana nie w tym momencie kiedy trzeba.

Paliwo potrafi się zestarzeć już po 2 miesiącach

Najlepiej zacznij od GMP i rozrządu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysztof_eM




Dołączył: 24 Maj 2016
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:17, 01 Cze 2016    Temat postu:

Może spróbuj kopnąć bez ssania mi w taką pogodę pali od kopa bez ssania, po kupnie nakopałem się z 15min żeby go odpalić na ssaniu i za ch*ja się nie dało

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 17:30, 01 Cze 2016    Temat postu:

w taką pogodę powinno się trochę zubożyć mieszankę, mi tez pali bez ssannia, ale przy temp ok 15c tylko ze ssaniem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin