Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sx 125 2014 squish
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 11:07, 15 Paź 2015    Temat postu: Sx 125 2014 squish

Planował ktoś może głowicę w SX 125? Chcę "ustawić" squish ale jest pewien problem. Głowica nie jest płaska jak w silnikach 250 i pochodnych tylko ma schodki/progi.







Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomekC




Dołączył: 24 Wrz 2015
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Miechów

PostWysłany: Czw 11:50, 15 Paź 2015    Temat postu:

z tego co pamiętam to odległość miedzy krawędzią tłoka a głowica powinna mieć około 1mm żeby nie zaburzać spalania , tak przynajmniej pisał Sałek w swoich opracowaniach , wiec chyba za bardzo nie masz co planować

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 13:01, 15 Paź 2015    Temat postu:

ta wysokość zależna jest pojemności silnika.
wpierw musisz dokonać pomiaru plasteliną/modeliną jaki ten wymiar jest teraz
no i proponuję poczytać mądre lektury i artykuły na ten temat bo to nie jest tak, że bierzesz planujesz i jazda

a na fotkach nic nie widać


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Czw 13:01, 15 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 19:36, 15 Paź 2015    Temat postu:

Literaturę już dawno przeczytałem (Sałek, Bell, Rychter).
Pomiar będzie robiony drutem cynowym. Moje pytanie dotyczy tego, czy w ogóle da się zrobić ten typ głowicy. Na zdjęciach akurat widać to, o co mi chodzi - głowica nie ma jednej płaszczyzny, która przylega do cylindra i komory spalania tylko ma takie jakby schodki. Patrząc na jej profil jest powierzchnia w której są kanały z płaszcza wodnego, później profil idzie do góry (taki jakby pierścień), znowu do góry (kolejny pierścień) i dopiero komora spalania (dwa obszary- ten który ustala squish i właściwe miejsce spalania mieszanki).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 19:56, 15 Paź 2015    Temat postu:

Pewnie, że się da - wszystko się da
Pytanie tylko kto ci to zrobi:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 20:16, 15 Paź 2015    Temat postu:

No właśnie. Głowicę z 250 i podobnych wystarczy zapiąć do frezarki i dobrze ustawić. Później poprawka komory spalania (o ile jest potrzebna). A tu nie dość że trzeba będzie frezować to jeszcze poprawiać "stopnie" na tokarce. Przez to pytam czy ktoś już bawił się tym w 125.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 20:35, 15 Paź 2015    Temat postu:

Bezpieczniej chyba kupić tuningową głowicę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 20:38, 15 Paź 2015    Temat postu:

No właśnie i tak i nie. Sama głowica i tak nie ma dobrze zrobionego squisha bo on jest w pewnym stopniu zależny od dołu silnika i jego wykonania (tolerancje itp) więc co silnik może wypadać inaczej. Plus jest taki, że wyjmowaną komorę spalania można bez problemu zapiąć w uchwyt tokarki. Z minusów jest jeszcze cena jakieś 600 - 900 zł, chociaż czasem są śmigane po 300. Sama tuningowa głowica ma inny kształt komory spalania, ewentualnie podniesiona kompresję ale szkoda mi korby żeby dawać taką.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Czw 20:41, 15 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 20:46, 15 Paź 2015    Temat postu:

nie wiem jak w 125 ale w 380 takie kompensacje wymiarów podzespołów (tłok, korba) niwelowało się różnymi grubościami uszczelkami pod cylinder
dobrze jakbyś zmierzył i określił jaki masz i jaki chcesz mieć squish band?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Czw 20:52, 15 Paź 2015    Temat postu:

Tak i tu się robi - za pomocą uszczelki ustawiasz wymiar X tłoka (odległość od górnej krawędzi cylindra). Z doświadczenia niestety każdy cylinder jest trochę inny (mam dwie sztuki do 125 i dwie do 150). Squisha będę mierzył i ewentualnie poprawiał po dotarciu cylindra/tłoka tak samo skończę poprawki kanału wydechowego (tłok i reszta kanałów mam już zrobione, przy remoncie dołu będzie jeszcze pasowanie cylindrów do karterów).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawido175




Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:11, 17 Paź 2015    Temat postu:

nie chcesz sprzedac jednego do 125 Very Happy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Sob 11:39, 17 Paź 2015    Temat postu:

Cylindra? Dopiero co kupiłem zapasowy, a seryjny ma przelatane dwa tłoki sel. A Wink
Tu masz tani: [link widoczny dla zalogowanych]
Wysyła znajomemu cylindry do Anglii i jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawido175




Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:32, 17 Paź 2015    Temat postu:

akurat brak do mojego rocznika :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Sob 21:50, 17 Paź 2015    Temat postu:

Jaki masz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Nie 17:28, 18 Paź 2015    Temat postu:

Oczywiście, że się da taką głowicę przerobić. Z tego co wiem to w USA robią to na tokarce. Jeśli masz rozgarniętego tokarza to ci to zrobi, tylko trzeba dobrze wycentrować głowicę w uchwycie. Jeśli dobrze pamiętam to optymalny wymiar dla 125 to 1-1,1 mm.

A głowice tuningowe "squish" mają na tym samym poziomie co seryjne czyli 1,5-2 mm Sad i też je by wypadało usprawnić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin