Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

sprzeglo

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ktm250sx 2t




Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nowa ruda

PostWysłany: Pon 22:42, 10 Mar 2014    Temat postu: sprzeglo

witam zrobilem wiekszy przeglad ktma i rozebralem sprzeglo bo nie chodzi jak powinno jak ruszam i wrzuce jedynke to szarpie nie wchodzi plynnie bieg chodzi mi o to jaka grubosc powinny miec tarcze sprzegla i czy przekladki powinny miec takie kropki jakby bo u mnie nie ma a widzialem na aukcji ze byly takie wlasnie olej zmieniam czesto castrol 4t 10w-40 a jak rozbieralem to tarcze z przekladkami sklejone jak sprzeglo zostalo zlozone i otwieralem korek oleju do sprzegla wciskalem klamke to tak jakby na koszu tarcze sie nie odklejaly po wyczyszczeniu tarcz i przekladek nic nie pomoglo wydaje mi sie ze to przez przekladki mi sie skleja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 23:48, 10 Mar 2014    Temat postu:

Wszystko się rozklei jak zalejesz płynem i uruchomisz motocykl.
Samo z siebie się nie rozklei - bo niby jak? Musi zadziałać siła odśrodkowa kręcącego się kosza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 13:11, 11 Mar 2014    Temat postu:

Dalej mi. Sie tarcze kleja i mam problem z wrzucaniem jedynki w sensie ze szarpie jak chce ruszyc w momencie wbicia biegu nie wiem jak to ugryzc zeby bylo ok
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 13:24, 11 Mar 2014    Temat postu:

Jeżeli kiedyś tego nie było to sprawdź wysprzęglik i pompę.
Pamiętaj też, że na zimny oleju często tak się dzieje.
Jeżeli przy rozgrzanym silniku się to pojawia, i powstało to po zmianie oleju w skrzyni na owego Castrola to zmień ten olej na inny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ktm250sx 2t




Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nowa ruda

PostWysłany: Wto 13:25, 11 Mar 2014    Temat postu:

Panowie nie chce nic zepsuc dlatego pytam dlaczegomi skleja Post powyzej tez nalezy do mnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ktm250sx 2t




Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nowa ruda

PostWysłany: Wto 13:34, 11 Mar 2014    Temat postu:

To nie od oleju zawsze rozgrzewam moto przed jazda jak pojezdze z pol godz i jest juz rozgrzana dobrze to jest troche lepiej ale to nie jest to zauwazylm jeszcze ze jak jade i wcisne klamke sprzegla to nie do konca mi rozlacza naped w snsie ze nie schodzi z obrotow dopiro jak go podgazuje na sprzegle to rozsprzegli albo wysprzegli nie wiedzialem jak to nazwac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Wto 13:48, 11 Mar 2014    Temat postu:

Nie wiem co wy macie z tym castrolem.Jezdzilem na suzuki, yamasze, ktm'ie. Zima czy lato, żadnych problemów nie mialem. Kolega zmienil z castrola na motorexa to w zimie skrzynia nie działała jak powinna. To nie wina oleju!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 14:27, 11 Mar 2014    Temat postu:

amek721 napisał:
Nie wiem co wy macie z tym castrolem.Jezdzilem na suzuki, yamasze, ktm'ie. Zima czy lato, żadnych problemów nie mialem. Kolega zmienil z castrola na motorexa to w zimie skrzynia nie działała jak powinna. To nie wina oleju!



Różne motocykle różne oleje.
Każdy chwali Motula do skrzyni. A u mnie niestety kleił sprzęgło jak klej.
Więc może u kolegi Castrol klei.
Troszkę poczytasz na forum to zrozumiesz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 14:34, 11 Mar 2014    Temat postu:

ktm250sx 2t napisał:
To nie od oleju zawsze rozgrzewam moto przed jazda jak pojezdze z pol godz i jest juz rozgrzana dobrze to jest troche lepiej ale to nie jest to zauwazylm jeszcze ze jak jade i wcisne klamke sprzegla to nie do konca mi rozlacza naped w snsie ze nie schodzi z obrotow dopiro jak go podgazuje na sprzegle to rozsprzegli albo wysprzegli nie wiedzialem jak to nazwac


Czyli kiedyś było ok?
Napisz całą historie bo tak to możemy strzelać.

- zapowietrzone sprzęgło
- nieszczelny wysprzęglik
- nieszczelna pompa
- krzywe przekładki sprzęgła
- zły olej w skrzyni
- ząbki na koszu sprzęgła


U mnie np. była to wina oleju.
Sprzęgło miałem tak sklejone, że w chwili wrzucenia jedynki gasł mi silnik.
Motocykla nawet w dwójkę nie przepchałeś - koło zblokowane.
Zmieniłem Motula na Silikolene i malina.

Jeżeli wciśniesz sprzęgło i docisk sprzęgła odsuwa się więcej niż te 4mm od sklejonych przekładek i tarcz to jest zapewne wina oleju lub ząbków na koszu.
Nie wiem który masz rok ale po odkręceniu wlewu oleju powinno być widać jak pracuje kosz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Wto 14:39, 11 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ktm250sx 2t




Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nowa ruda

PostWysłany: Wto 15:08, 11 Mar 2014    Temat postu:

kupilem z rok temu motor i wydaje mi sie ze bylo lepiej poprzedni wlasciciel zerwal gwint na wysprzegliku i wkrecil zwykla srube i odpowietrzal to od "gory" chcialem ostatnio odpowietrzyc i sie zdziwilem bo takie odpowietrzanie przez srube to lipa ale jakos gosc musial to odpowietrzyc bo bylo lepiej bede przegwintowywal o dopasuje sobie odpowietrznik przekladki nie sa krzywe sa mozna powiedziec gladziutkie a na nowych widzialem takie kropki ale nie wiem czy to ma cos do rzeczy na roznych jezdzilem olejach watpie ze to zly olej zabki na koszu zalezy co masz na mysli mowiac zabki nie jest idealnie rowny ten kosz czuc pod palcem nierownosci ale nie sa one az tak duze chyba zemusza byc rowniejsze . widac przez korek odsuwa sie ale nie wiem ile mm a czy moj moto powinien dac sie odpalic na sprzegle wcisnietym bo u mnie sie nie da odpalic w taKI SPOSOB moto probuje sie toczyc do przodu jak ja proboje odpalac moze te zabki ale u mnie sa raczej za male zeby blokowac tarcze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 16:42, 11 Mar 2014    Temat postu:

Zrób ten odpowietrznik w wysprzęgliku i wtedy będzie można myśleć dalej. Od góry nie da się odpowietrzyć ani napełnić sprzęgła. Tylko strzykawką od dołu.
Moto się odpala na luzie a nie na biegu i wciśniętym sprzęgle.

Jeszcze jedna uwaga.
Jak się składa sprzęgło to tarcze mają być naoliwione. Jak są nowe to się wpierw je wsadza do miski z olejem.
Jak wsadzisz suche tarcze to się skleją.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ktm250sx 2t




Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nowa ruda

PostWysłany: Wto 21:36, 11 Mar 2014    Temat postu:

wiem jak sie odpala moto bez przesady tylko mowie zena sprzegle sie nie da odpalic czy na zimnym czy cieplym silniku jesli chodzi o sklejanie to znowu musze rozbierac sprzeglo czy sie rozkleja same? zrobie odpowitrznik i zam znac panowie dzieki za odp pzdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ktm250sx 2t




Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nowa ruda

PostWysłany: Wto 21:47, 11 Mar 2014    Temat postu:

z kumplem robilem to sprzeglo i dawalem oleju swiezego miedzy przekladki a tarcze jak skladalem takze nie wiem bo jestem swiezy ze tak powiem w tym temacie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 22:15, 11 Mar 2014    Temat postu:

Skoro masz sklejone sprzęgło to jak chcesz odpalić moto na biegu?


Zrób odpowietrznik, zalej nowym płynem, odpowietrz i działaj dalej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ktm250sx 2t




Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nowa ruda

PostWysłany: Wto 22:48, 11 Mar 2014    Temat postu:

wlasnie rozebralem przeczyscilem sprzeglo i zlozylem i dalej to samo kleji sie odkad kupilem to takie lepkie sprzeglo jest chodzilo mi o to bardziej ze na sprzegle powinno sie odpalic a u mnie sie nie da tak zrobic odpowietrznik to podstawa masz racje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin