Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rejestracja OC itd full crossa np. SX'a

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 22:22, 10 Lis 2011    Temat postu: Rejestracja OC itd full crossa np. SX'a

Witam, nadszedł dzień, w którym muszę w końcu zadać to pytanie.
Przypuśćmy:
Mam full crossa bez papierów itp kompletnie nic sam motor np. sx 250

Chcę go zarejestrować co muszę mieć? Jak i gdzie to wyrobić? I co najważniejsze ile bd musiał płacić i czekać na poszczególne etapy wyrabiania papierów?


P.S szukałem odpowiedzi na to pytanie i większość odpowiedzi to "po co ci? szkoda opon"

Dobrym pomysłem było by wykupić ramę lub same papiery np od exc i w swojej przebić numery ale np w hondzie crf450 na co miałbym przebić? A poza tym chcę legalnie śmigać po ulicach bo czasem fajnie było by wybrać się w dalszą wyprawę i łatwiejszy dojazd do torów i chyba co najbardziej mnie skłania do takiego rozwiązania to to że full crossy często jest ciekawszy wybór lepszy stan i są tańsze tyle że nie wiem ile by wyniosły koszty wyrobienia homologacji na takiego crossa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 23:29, 10 Lis 2011    Temat postu:

bez sens kolego Wink jeszcze w przypadku marek np suzuki, czy yamaha mozna sie pokusić.. bo nie ma wersji ulicznych. ale w KTMie masz przystosowaną wersje uliczna EXC, taniej Ci wyjdzie sprzedając swój sprzęt i kupując EXC, niz robiąc swój sprzęt. pamiętaj że opony to nie wszystko, SX to sprzet na tor, nie lubi długich prostych. a wiec sam dojazd na tor bedzie 2X wiekszą męczarnią dla sprzętu ( i ciebie) niz sama jazda po torze. co do samych spraw papierkowych, nie znam konkretów, ale jak sie tym interesowałem słyszałem że to jest wiecej zachodu niz pozytku. musisz przystosowac cały moto pod przegląd, czyli opony szosowe, swiatła, kierunki, itp itd. to wszystko są koszta. w przypadku zakupu EXC z papierami, płacisz tylko przerejestrowanie. fakt że EXC kosztuje pare groszy wiecej niz SX. ale jak pisałem taniej jest dołozyc te 1000 zł wiecej do EXC niz za 2000+ robic z SX EXC

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 23:50, 10 Lis 2011    Temat postu:

Może i tak tyle że na mam exc 125 ale wrak byle by przejeździł 2 lata
potem myślałem właśnie o hondzie crf 450 bo ktm jak dla mnie za drogi w utrzymaniu chodź o tym można dyskutować.
Widziałem właśnie te modele zarejestrowane tyle że salon sprzedawał i ani opisu ani nawet ciekawe nie były. Oświetlenie to nie problem tanio zrobić można, opony pożyczył bym od znajomego np wiec pytanie trwa nadal jak przygotować go do rejestracji


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 0:06, 11 Lis 2011    Temat postu:

idź do wydziału komunikacji, w swoim mieście to Ci dokładnie powiedzą gdzie iść, co musisz mieć itp itd. tak najszybciej sie dowiesz. co do swiateł, tanio nie zrobisz bo musisz wymieniac cały stator, a to kosztuje kilka stówek ;P
co do utrzymania zapomnij że honda wyjdzie taniej Very Happy jak cie nie stac na utrzymanie EXC 125 to niestety nie stac cie na utrzymanie zadnej crossówki ;/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 2:38, 11 Lis 2011    Temat postu:

Mówiąc ktm nie miałem na myśli tego którego mam ale ogólna cenę części. Jakbym kupił w dobrym stanie to tylko co sezon wymieniać co trzeba bo np w tym moim wraku to wszystko nosi ślady zaniedbania a np przełączniki świateł 220zl automaty stopu 150 i 70zl ceny to kosmos ale na ogół to jednorazowy wydatek lub rzecz którą mamy z zakupionym motorem
przez to też moje skojarzenie że ktm to droga sprawa.
A co do tego statora nie wiem jak jest w crf450 ale myślałem że jak w większości motocykli zasilanie 12V w przypadku 4t przeważnie też i akumulator wiec byle jakie kierunkowskazy za 20zl sztuka jakiś przełącznik nawet z bazaru za 30zl przerywacz 20-30 i kierunki są lampy trochę drożej ale to szczegół


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 10:36, 11 Lis 2011    Temat postu:

stator w wyczynie nie generuje prądu pod zasilanie. tylko pod iskre. tam nie ma 12V nawet. ja miałem np w CR 20V na wyłączniku swiateł Very Happy ale co z tego jak podpinam zarówke i silnik gaśnie Razz po 2 wyczynówka nie ma akumulatora. chyba że te nowe na wtryskach itp. ale wątpie żeby to w ogóle pociągnęło swiatła. co do kosztów - mozna kupic np honde CRF X czyli enduro. myslisz że tam przęłączniki są po 20 zł ? Razz założę sie że są droższe. ktmów jest pełno i przełączniki pasują od exc 125 250 450 525 i innych. wiec łatwo dorwac uzywke. w hondzie np nie kupisz nic z uzywek. to samo inne czesci. ktmów tyle teraz gania że o częsci uzywane nie problem. do innych marek jest duzo trudniej. a ceny częsci eksploatacyjnych jak tłoki zawory itp są na poziomie innych marek. za zawory czasem sie zapłaci 100 zł wiecej, ale np ktma ma PDS (rodzaj zawieszenia) i wymieniasz łozyska wszystkie za 100 zł, a u konkurencji z pro linkiem za 500 zł...
a co do kosztów utrzymania to porównałem z EXC twoim własnie bo to jeden z tanszych moto do utrzymania, ogólnie EXC są tansze od SXa, wiec jak nie masz kasy na EXC, to pomysl że SX bedzie wymagał częstszego serwisu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pią 10:44, 11 Lis 2011    Temat postu:

Kolego trafiłeś na trupa i się zniechęciłeś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 18:03, 12 Lis 2011    Temat postu:

Nie bd kitu wciskał. Nie lubię ciągnąć/prosić o kase a że nie zarabiam to muszę robić moto na patencie. Kasę jedynie od ojca mogę mieć a że w tej padlinie co chwila znajduje coś co trzeba wymienić to ojcu nie chce sie słuchać a mi tego robić bo jest tego za dużo.

Jakbym kupił nowy rocznik lub jakiś zadbany to wtedy nie jest tak drogo ale puki co mam tego który ma przejeździć 2lata potem albo na części albo na pamiątkę.

Dzięki za odpowiedzi zobaczy się co bd za parę lat wtedy bd decydował co kupić ;]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drabina




Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 13:17, 09 Mar 2012    Temat postu:

W razie czego ja mam na sprzedaż crf 450 zarejestrowaną z 2002r. przegląd bezterminowy (tak jeszcze było chyba do 2003r.) motocykl krajowy, jestem 3-cim właścicielem. Jak byś był zainteresowany to pisz na pw.
Bo na sm mam już 450 exc, a cross'a chcę zmienić na 125 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 13:46, 09 Mar 2012    Temat postu:

drabina napisał:
W razie czego ja mam na sprzedaż crf 450 zarejestrowaną z 2002r. przegląd bezterminowy (tak jeszcze było chyba do 2003r.) motocykl krajowy, jestem 3-cim właścicielem. Jak byś był zainteresowany to pisz na pw.
Bo na sm mam już 450 exc, a cross'a chcę zmienić na 125 Smile


jak zarejestrowałeś crf-ę? kupiłes dowód od wersji enduro? czy to jest wersja enduro?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drabina




Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:14, 09 Mar 2012    Temat postu:

wersje enduro były od 2005r.
to jest wersja cross (tylko pierwszy właściciel był chyba kimś ważnym) : P
Nie mam pojęcia, jak to zrobił. Ale pewnie tak jak teraz z ktm'ami da sie zrobić. Czyli w serwisie mu zrobili kit na drogę i homologacja załatwiona.
NA pewno nie zmieniał ramy (bo chyba od 2004r. była inna, a w 2005 były pierwsze crf 450x czyli enduro z homologacja) i ogólnie papiery zgadzają się z nr ramy itd. : )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 14:32, 09 Mar 2012    Temat postu:

hehe ok, dobra sprawa Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 21:49, 09 Mar 2012    Temat postu:

Teraz kupować nie bd, najwcześniej to za rok Razz a ile koni w dowodzie? Tera wychodzą te prawka A2 a zjebali coś w zmianach i nie ma miejsc na stare A wiec musiało by mieć poniżej 45km(chyba jak dobrze pamiętam)
Oczywiście by było wszystko legalnie ale miałbym to gdzieś jeździł bym na takim jaki jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drabina




Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:19, 09 Mar 2012    Temat postu:

A wiesz, że nawet nie pamiętam.
Bo zostawiłem go w drugim domu, w wawie, i chyba na weekend się tam wybiorę to Ci powiem, bo aż sam jestem ciekawy : P
fajny bajer z przeglądem bezterminowym, że nie trzeba się pierdol.. na stacji diagnostyczniej (nie ma kierunkow i trabki) : P
Ja na allegro wypatrzyłem sobie takiego sx'a, że jak najszybciej próbuje któryś motor sprzedać albo auto : P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin