Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Proszę o ocenę nikasilu, odprysk
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon3069




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pon 20:19, 19 Gru 2016    Temat postu: Proszę o ocenę nikasilu, odprysk

Cześć pomimo że cylinder pochodzi z Cr 250 lata 90'te mój motocykl ma więcej wspólnego z KTM'em niż wam się wydaje Laughing dla ciekawskich mogę napisać co jest grane
Laughing Laughing Laughing
Do rzeczy ... Ostatnio otwieram górę silnia do wymiany tłoka ... który już ma za dużo nalatane (poprzedni właściciel) niby wszystko ok (brak wyczuwalnych rys pod palcem) poza tym odpryskiem pod kanałem jak widać nie jest on duży a powstał na wskutek ostrej krawędzi na tłoku właśnie w tym miejscu jak później zobaczyłem Cool
Jak myślicie ? honowanie, polerowanie cylindra nowy tłok i ogień? Czy koniecznie trzeba wbijać tuleje
Cylinder już wysłałem do zakładu gdzie to ocenią ale wolę zapytać jeszcze was co nie zmienia też faktu że jestem bardzo niecierpliwy i chce wiedzieć jakie poniosę koszty
Pozdrawiam!

Zdjęcia:

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13684
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 8:29, 20 Gru 2016    Temat postu:

no kiepsko to wygląda. ale jak reszta ok ja bym próbował jeździc, duzo sie złego nie stanie, najwyzej szybciej beda tłoki padały i szybciej sie reszta dorżnie ale z tłoczek jeszcze wylatac powinno. ale to trzeba ocenic jeszcze pomiarami itp

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon3069




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 10:39, 20 Gru 2016    Temat postu:

Chce zrobić remont początkiem roku 2017 i żeby to pojeździlo do końca wakacji
a i co myślisz o korowodzie tez polata ?
https://youtu.be/_x5IoNcH2ps


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Wto 10:43, 20 Gru 2016    Temat postu:

Szymon3069 napisał:
Chce zrobić remont początkiem roku 2017 i żeby to pojeździlo do końca wakacji
a i co myślisz o korowodzie tez polata ?
https://youtu.be/_x5IoNcH2ps


Pobożne życzenia Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:14, 20 Gru 2016    Temat postu:

Cylinder trzeba zmierzyć ale już wizualnie widać że jest szrot bo przy oknach nie ma nicasilu. Korba w stanie agonii, taki luz w dwusuwie wróży bardzo szybkie urwanie lub zatarcie korbowodu. Tak więc standardowy remont w 2t czyli cylinder+ tłok+korbowód i zapewne łożyska na wale.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon3069




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 17:06, 20 Gru 2016    Temat postu:

major000 napisał:
Cylinder trzeba zmierzyć ale już wizualnie widać że jest szrot bo przy oknach nie ma nicasilu. Korba w stanie agonii, taki luz w dwusuwie wróży bardzo szybkie urwanie lub zatarcie korbowodu. Tak więc standardowy remont w 2t czyli cylinder+ tłok+korbowód i zapewne łożyska na wale.

Dlaczego uważasz ze nikasil się kończy ? tam gdzie jest ten odprysk jest dość gruba warstwa nikasilu
Motocykl nie straci przez to na mocy ?[/i]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janexc200




Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:36, 20 Gru 2016    Temat postu:

na drugim zdjeciu widac ze nicasil w miejscu gdzie najwyzej dochodzą pierscienie jest wytarty do 0

ten odprys tez kwalifikuje to do naprawy bo może na nim "zlapać" tłok


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:30, 20 Gru 2016    Temat postu:

Ta korba nadaje się na śmietnik. Widać na nagraniu ewidentnie, że ma luz góra dół. Popatrz też na łożysko korby, ma kolor fioletowy czyli jest przegrzane. Jedyne co pozostaje to rozebrać silnik i wymienić korbę wraz z łożyskami wału.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Wto 18:34, 20 Gru 2016    Temat postu:

Szymon3069 napisał:
major000 napisał:
Cylinder trzeba zmierzyć ale już wizualnie widać że jest szrot bo przy oknach nie ma nicasilu. Korba w stanie agonii, taki luz w dwusuwie wróży bardzo szybkie urwanie lub zatarcie korbowodu. Tak więc standardowy remont w 2t czyli cylinder+ tłok+korbowód i zapewne łożyska na wale.

Dlaczego uważasz ze nikasil się kończy ? tam gdzie jest ten odprysk jest dość gruba warstwa nikasilu
Motocykl nie straci przez to na mocy ?[/i]


Ja troszkę nie rozumiem po co te filozofie. Masz do zrobienia kompletny remont. Jeżeli nie masz teraz kasy, to możesz spróbować wrzucić tani tłok (jeżeli to w ogóle okaże się sensowne po pomiarze cylindra) i przejeździć parę godzin, bo ten cylinder to ostatni oddech kaczuchy. Mając dużo szczęścia jak nie będziesz dużo jeździł, to jest szansa, że wytrzyma. Ale już musisz myśleć co potem, czy szukasz nowego cylindra czy tego regenerujesz, jeżeli druga opcja to zastanów się czy warto ryzykować większe zniszczenia, bo potem regeneracja droższa.

edit:

Żebym nie był źle zrozumiany - remont i wymiana korby jest na już, a ew. można spróbować na tym cylindrze coś przejechać, ale w konsekwencji bez sensu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez żółf dnia Wto 19:05, 20 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Wto 18:52, 20 Gru 2016    Temat postu:

Panowie nie dawajmy takich rad, żeby na takiej korbie jeździć.
To, że urwie się korba to kwestia czasu, jeżeli dalej chcesz jeździć możesz tylko mieć nadzieję że nie narobi spustoszenia w całym silniku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:52, 20 Gru 2016    Temat postu:

Szymon3069 napisał:
major000 napisał:
Cylinder trzeba zmierzyć ale już wizualnie widać że jest szrot bo przy oknach nie ma nicasilu. Korba w stanie agonii, taki luz w dwusuwie wróży bardzo szybkie urwanie lub zatarcie korbowodu. Tak więc standardowy remont w 2t czyli cylinder+ tłok+korbowód i zapewne łożyska na wale.

Dlaczego uważasz ze nikasil się kończy ? tam gdzie jest ten odprysk jest dość gruba warstwa nikasilu
Motocykl nie straci przez to na mocy ?[/i]
Sory źle powiedziałem, u ciebie nicasil się nie kończy...on się skończył już bardzo dawno temu. Pierścienie wydzierają go po kawałku od krawędzi okien co doprowadzi w ostateczności do zatarcia. W sumie to u ciebie nawet nie ma co mierzyć bo widać gołym okiem o co chodzi.
Masz silnik w stanie agonii i nie ma co tutaj dyskutować. Aż dziwne że to chodziło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon3069




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 22:21, 20 Gru 2016    Temat postu:

Trochę mnie zaniepokoiłeś, pierwsze korba w stanie agonii teraz cały silnik... postanowiłem zrobię remont teraz tz: tuleja cylindra, tłok, korba, łożyska wału, uszczelki na cały silnik tyle starczy tak?
Rozumiem że pisząc "silnik w stanie agonii" miałeś na myśli wytarty nikasil i luźna korba?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
m4ayhem




Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kierunkowy 71

PostWysłany: Wto 22:29, 20 Gru 2016    Temat postu:

Szymon3069 napisał:
Trochę mnie zaniepokoiłeś, pierwsze korba w stanie agonii teraz cały silnik... postanowiłem zrobię remont teraz tz: tuleja cylindra, tłok, korba, łożyska wału, uszczelki na cały silnik tyle starczy tak?
Rozumiem że pisząc "silnik w stanie agonii" miałeś na myśli wytarty nikasil i luźna korba?


Odłóż do wiosny, i oddaj na położenie nowego nicasilu..
to taka rada ode mnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon3069




Dołączył: 15 Cze 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 22:38, 20 Gru 2016    Temat postu:

m4ayhem napisał:
Szymon3069 napisał:
Trochę mnie zaniepokoiłeś, pierwsze korba w stanie agonii teraz cały silnik... postanowiłem zrobię remont teraz tz: tuleja cylindra, tłok, korba, łożyska wału, uszczelki na cały silnik tyle starczy tak?
Rozumiem że pisząc "silnik w stanie agonii" miałeś na myśli wytarty nikasil i luźna korba?


Odłóż do wiosny, i oddaj na położenie nowego nicasilu..
to taka rada ode mnie.

W czym przeszkadza tuleja? miałem w rm 125 tuleje i było spoko


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Wto 23:04, 20 Gru 2016    Temat postu:

Twój sprzęt Twój wybór, o tulei na tym forum zostało napisane już tyle, że możesz sobie wyrobić opinię. Przy remoncie weź poprawkę na skrzynię, bo tam też wymieniłbym wszystkie łożyska i dokładnie przyjrzał się kłom na trybach i wodzikom, warto też zregenerować pompę wody, żeby potem zonka nie było

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin