Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem ze sprzęgłem w sx 520 01'

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 10:48, 24 Sie 2012    Temat postu: Problem ze sprzęgłem w sx 520 01'

Cześć,

problem wygląda tak:

to że sprzęgło się czasem śliźnie przy podrzucaniu na koło na asfalcie przy dużym obciążeniu to wina zużytych tarcz, przekładek i sprężyn bo osiągnęły limity serwisowe i idą do wymiany. Problem jest jednak nieco szerszy... Ciężko wrzucić luz co może wskazywać na dwie rzeczy:
-zryty kosz wewnętrzny (inner clutch hub),
-siłownik sprzęgła, który dostał u poprzedniego właściciela zerwanym łańcuchem.
Kosz wewnętrzny jest zużyty i nadaje się do wymiany a skoro tak to w ramach testu zanim go zmienię, żeby wykluczyć jego winę dałem do obróbki i przeszlifowali mi go usuwając te rowki od przekładek. Poskładałem to do kupy jednak problem nadal występuje.
W takim razie siłownik. Odpowietrzałem zgodnie z procedurą. Klamka twarda w całym zakresie pracy, siłownik ani pompa nie ciekną.
Wygląda to tak jak by docisk sprzęgła nie był wypychany dostatecznie daleko co powoduje niezdjęcie części obciążenia z wałka sprzęgła co skutkuje ciągnięciem sprzęgła i niemożliwością wbicia luzu oraz głośnymi trzaskami podczas zmiany biegów.
Co o tym myślicie?
Do wymiany będzie na pewno kosz wewnętrzny, tarcze, przekładki i sprężyny oraz siłownik. cena ogromna bo to około 1500zł jednak gotów jestem ją ponieść.
Czy przychodzi wam do głowy jakiś pomysł jak sprawdzić czy to wina siłownika?
pozDRawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pią 11:18, 24 Sie 2012    Temat postu:

Często wina leży po stronie oleju, może być stary, zużyty, stracił swoje właściwości etc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 11:32, 24 Sie 2012    Temat postu:

4tSTUNT
dla ścisłości... Olej świeży w silniku jak i w układzie hydraulicznym:) Po zakupie motocykla rozebrałem go w drobny mak, pozmieniałem łożyska, uszczelniacze wymieniłem wszystkie uszczelki, łańcuszek rozrządu zbadałem głowicę i zawory pomierzyłem cylinder tłok, sprawdziłem korbę. właściwie zbadałem wszystko co kazał producent w manualu. Poskładałem, zalazłem świeżymi płynami i jest kiszka ze sprzęgłem z tym że sprzęgło jest do wymiany ale to w przyszłym miesiącu bo czekam na Matki Boskiej Pieniężnej;). Macie jakieś pomysły?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mariantofana dnia Pią 11:33, 24 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 12:00, 24 Sie 2012    Temat postu:

raczej wylkuczył bym siłownik,stawiałbym na słabe sprężyny, a na postoju z wbita 1 czujesz jak moto lekko "ciągnie" na sprzęgle?
luz w kacie generalnie ciężko znaleźć (najłatwiej znajduje się go prawie na samym szczycie podjazdu przy zmianie z 2 na 1 ;P )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:29, 24 Sie 2012    Temat postu:

Ale tak na "chłopski rozum" moc sprężyn ma wpływ na siłę docisku...
Znalazłem pęknięcie przy odpowietrzniku przez co lekko się sączy płyn. Jednak klamka cały czas jest twarda i czuć opór.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mariantofana dnia Pią 12:32, 24 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MlodyRM




Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 9:26, 26 Sie 2012    Temat postu:

Jest wyciek, jest problem. Ja miałem mocno zapowietrzone sprzeglo przez wyciek z odpowiednika a klamka chodziła jak zawsze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 12:28, 27 Sie 2012    Temat postu:

dobra! na 90% namierzyłem przyczynęSmile
Dwie przekładki prócz tego, że są zużyte w sensie grubości, są również zwichrowane! czyli powodują niewielki docisk pozostałych elementów a to wystarczy, żeby sprzęgło ciągnęło.
dzięki za sugestie i pomoc. Czekam na nowy komplet sprzęgłowy i dam znać co i jak:)
pozDRo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:59, 29 Sie 2012    Temat postu:

ok sprawa się wyjaśniła!
dostałem dziś przekładki i sprężyny z serwisu. Tak jak pisałem w poście wyżej zwichrowane podkładki powodowały niewielki docisk, który jednak wystarczył aby sprzęgło ciągnęłoSmile
w tym miejscu chciałbym pochwalić Auner.pl za szybką i fachową obsługę. Wczoraj o 13.00 złożyłem zamówienie dziś o 14 dostałem paczkęSmile
Czasem drobne przeoczenia kosztują dużo nerwówSmile a przyznam że nie przyłożyłem się do pomiarów sprzęgłaSmile
pozDRo dla wszystkich:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 19:47, 29 Sie 2012    Temat postu:

A w jaki sposób sprawdzałeś czy tarcze są zwichrowane ? na oko czy jakiś zakład bądź sposób?
Można by położyć na prostej płaskiej powierzchni ale czy to da konkretne wyniki? sam muszę sprawdzić na dniach bo sprzęgło mi ciągnie w taki sposób że nie mogę wbić luzu stojąc na sprzęgle w miejscu.(czasem tak się ustawi że luz wchodzi bez problemów)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:30, 29 Sie 2012    Temat postu:

w serwisówkach ze starszych japonców producent każe położyć na tafli szkła i wsuwać szczelinomierz. Jednak dwie przekładki z mojego zestawu były na tyle zwichrowane że widać to było gołym okiem po złożeniu sprzęgła do kupy przy naciskaniu dźwigni sprzęgła czyli zwolnieniu docisku ewidentnie sprężynowały poruszając tarczami ciernymi. Po wytypowaniu tych dwóch i zdemontowaniu całości od razu dostrzegłem, że są zniekształcone.
pozDRo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:41, 23 Lis 2012    Temat postu:

Nie zgadniecie za ile udało mi się kupić siłownik sprzęgła razem z przewodem!
za 250zł razem z przesyłką! Pochodzi z 690 SMR z 2008r. Sprawdziłem po numerach seryjnych i wyszło że są takie same co w EXC:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MlodyRM




Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:48, 23 Lis 2012    Temat postu:

Sam sie nad nim zastanawialem, ale doszedlem do wniosku, ze lepiej dolozyc 150PLN i miec nowke
Jest tez drugi uzywany na allegro za 270 czy cos kolo tego, sprzedajacy twierdzi ze stan idealny, zero przetarc kolo tloczka. Niestety jedno zdjecie ktore mi przeslal juz temu zaprzeczylo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:12, 23 Lis 2012    Temat postu:

Ten co kupiłem w stanie idealnym. Mój od zakupu miał ukręcony gwint w odpowietrzniku i był walnięty łańcuchem i miał nieoryginalny przewód. Skusiłem się bo zawsze to taniej niż kupno osobno siłownika i przewodu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin