Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ocena przed kupnem - SX525 06r.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zdanek




Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Śro 19:52, 04 Lis 2015    Temat postu: Ocena przed kupnem - SX525 06r.

Witam

Rozglądam się za pomarańczowym.
Chciałbym spytać ludzi obytych z tymi sztukami.
Dokładnie chodzi o tą:

olx.pl/oferta/ktm-525-sx-2006-CID5-IDbJgDn.html#0b00492344

Byłem ją wczoraj oglądać.
Z vinu wychodzi 06rok.
Z rozmowy ze sprzedającym wynikało, że olej co 15mth, nigdy nie słyszał o sitkach. Aktualnie ma 3mth.
Zawory na 0,15 ustawione przez mechanika, 25mth temu. Mocno je słychać.
Wali ogniem z wydechu.
Kompresja niby mierzona po ustawieniu zaworów i wszystko "perfekto" Laughing
Luz na dole tylnego amora.
Połączenia karterów na dole są zaklejone pastą, na odcinku ok. 8cm.
Piasty ani nyple nie popękane, sprzęglo działa dobrze, bez luzów w kołach i główce ramy.

Moje pytanie brzmi czy warto? Jeśli warto to na co jeszcze zwrócić uwagę.
Sprzedawca mówił, że lata amatorsko, bez szaleństw.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek919




Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Dynowa

PostWysłany: Śro 22:25, 04 Lis 2015    Temat postu:

na co Ci takiego gada to Cie umęczy w lesie brak rozrusznika 4 biegi i 19 cal z tylu
szaleństwem jest takie moto kupować
mam 520 exc i to jest za mocne nie ma gdzie w pełni mocy wykorzystac


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 22:41, 04 Lis 2015    Temat postu:

co za remont był robiony? która selekcja tłoka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zdanek




Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Sob 11:37, 07 Lis 2015    Temat postu:

Z tego co mówił to standardowo wymieniał tłok, korba, łańcuch rozrządu, zawory. Podał kwotę 4000 PLN. Która selekcja tłoka też nie wiem.

Ten sprzedawca który teraz go ma wymienił tylko oleje, ustawienie zaworów, przednie lagi i łożyska w kołach..
Poprzedni właściciel robił w nim remont silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
racesupport




Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wisła

PostWysłany: Sob 11:49, 07 Lis 2015    Temat postu:

a powiedz nam jeszcze czy to Twój pierwszy motor, albo z czego się chcesz przesiąść no i przede wszystkim do czego Ci jest potrzebne moto, jak często będzie użytkowany. Bo może nie tyle pomożemy Ci przy wyborze konkretnej sztuki ale przy doborze odpowiedniego motocykla bo tak jak kolega krzysiek wspomniał na górze, to jest motor trochę mało praktyczny chyba że chcesz starsze moto na tor do treningów, szybkie i wymagające jak pieron. Taka pojemność wymaga naprawdę sporych umiejętności.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zdanek




Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Sob 12:29, 07 Lis 2015    Temat postu:

Nie, nie jest to mój pierwszy motor Wink
Tylko w tym sezonie DR600. yz125, Pan European 1100 i aktualnie FZ6 Wink
I wracamy do enduro Wink

Chciałbym czasami robić wypady na tor, mam ich 4 w granicy 50km, jak i latanie w terenie. Użytkowane będzie weekendowe. Będę miał do wydania 9-10tys.

Ogólnie szukałem exc 250, widziałem ostatnio na zawodach MX w Mirocinie, że dwa latały i radziły sobie dosyć dobrze Wink Również jeździłem i bardzo mi podszedł. Oczywiście jeśli chodzi o mnie, to amatorska jazda.

No i trafił się w moim mieście 525sx i dlatego zacząłem się nad nim zastanawiać. Podpytałem kolegów o ten motor i wszystko wygląda w miarę pozytywnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatiSx125




Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:16, 07 Lis 2015    Temat postu:

Skąd jesteś zdanek? Ja do mirka mam 20km Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:40, 07 Lis 2015    Temat postu:

na początku mojej zabawy w enduro miałem 525sx i powiem tyle to najgorsza moja decyzja,
ogólnie cross do lasu nie jest dobrym pomysłem ale 525sx jest po prostu bez sensu i na tor i enduro,
jeśli chcesz koniecznie sx to weź 250 sxf będzie się grzać ale Cię nie zamorduje a co więcej da Ci szanse nauczyć czegoś,
jeśli chcesz coś uniwersalnego bierz małą pojemność exc 4t lub 2t


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez te300 dnia Sob 13:47, 07 Lis 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BARTEX1998




Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 14:30, 07 Lis 2015    Temat postu:

Mam na sprzedaż ćwiarte w 4t pisz priv .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zdanek




Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Pon 14:55, 09 Lis 2015    Temat postu:

MatiSx125 napisał:
Skąd jesteś zdanek? Ja do mirka mam 20km Wink


Krosno Odrzańskie Smile

Skoro polecacie motocykl o mniejszej pojemności to za którym się oglądać? Które roczniki przy danym modelu są pozbawione bólów wieku dziecięcego? Tak, żebym się zmieścił w 9tyś.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 16:11, 09 Lis 2015    Temat postu:

szukaj 400/450 exc
w 9 koła znajdziesz do rocznika 07 z pancernymi silnikami RFS, wiadomo im młodszy tym lepszy, ale RFS ma to do siebie że nie było jakichś słabych wypustów ,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zdanek




Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Pon 16:31, 09 Lis 2015    Temat postu:

Na czym polega fenomen tych silników rfs? Dokładnie co to jest rfs?

I czy różnice między sx a exc są takie same jak w 525? Czyli skrzynia o zawias? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 17:02, 09 Lis 2015    Temat postu:

RFS to nazwa / oznaczenie silnika ( chyba od racing four stroke)

fenomen ? na tym że silnik wypuscili w okolicach 2000 roku i do 2007 przechodził tylko kosmetyczne zabiegi. w sumie największa róznica zawuazalna to do 2002 albo03 było to że kosz sprzęgłowy wczesniej był na pierscien segera a potem zrobili normalna nakrętke. ( starsze kosze hałasowały i szybciej dostrawały luzów - co nie znacyz że to rozwiązanie było jakis bardzo złe, bo łozyska kosztują z 20 zł a wymieniasz je co kilka set godzin )
same silniki były dosyc prosto zbudowane, prosta regulacja srubkowa - mogłes regulowac zawory w srodku lasu mają dosłownie kilka kluczy ( nawet nie trzeba szczelinomierza miec na dobrą sprawe ) długo wytrzymywały bez remontu i były całkiem odporne na głupie pomysły - typu smiganie na słabym oleju, pałowanie na zimnym, drutowanie w silniku itp. jeździły tez całkiem spoko, porównując do konkurencji z tamtych lat to ktm miał przewage Very Happy

tak zawsze exc a SX to praktycznie te same róznice. w silnikach RFS był jeszcze taki bajer że mogłeś z EXC zrobic SXa i odwrotnie, wystarczyło pare czesci poprzekładać. te nowe ktmy to juz całkiem inna liga, nawet ramy są inne itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zdanek




Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krosno Odrzańskie

PostWysłany: Pon 19:03, 09 Lis 2015    Temat postu:

Słysząc opinię ludzi (często tych co ktm'a nie mieli Very Happy), żeby tego nie kupować, części drogie, skomplikowane silniki itd.

A wszystko wychodzi na to, że ludzie nie zdają sobie sprawy z serwisów i wymiany części na czas. Jeżdżą do samego końca.

Sam mam przykład jak koleś handluje częściami do LC4, to przeważnie kupuje z padnieta korbą, bo ludzie nie zmieniają korby a zakładają doprężające tłoki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13679
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 19:59, 09 Lis 2015    Temat postu:

tutaj nie ma co sie dziwić - niektórzy mysla że jak kupuja moto drogie ( tutaj kazdy ma inną definicje, dla kogos 5000 zł to ogrom kasy ) to mysla że to super sprzęt w który sie łap nie pcha - mowa tutaj o amatorach. modele EXC to są motocykle wyczynowe wyscigowe, nimi sie startuje w zawodach, praktycznie fabryczne maszyny są gotowe na zawody. wiec trzeba miec swiadomość że sie inaczej podchodzi do sprawy dbania....

lc4 to akurat inna liga bo tam jak sie spokojniej gania to sie praktycznie nic nie remontuje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin