Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ktm sx-f 350 gaśnie, nierowno pracuje

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jagonktm




Dołączył: 10 Cze 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:22, 10 Cze 2017    Temat postu: ktm sx-f 350 gaśnie, nierowno pracuje

Witajcie. Mam pewien problem z moim KTM sx-f 350 z 2011r. Otóż problemem jest gaśnięcie silnika podczas odpalania, oraz w trakcie jazdy. Nie dzieje się to za każdym razem lecz ogólnie często. Zdarza się, że moto pracuje normalnie przez jakiś czas w trakcie wypadu, po czym nagle zaczyna pokazywać humorki. Dodatkowo zauważyłem, że niskie.obroty nie są regularne, czasem występują "przerwania", takie jakby zakłócenia. Wymieniłem czujnik TPS, po zalaniu wodą (myślałem ze to jest przyczyna) ale na nowym TPSie jest to samo. W dodatku pracuje on w totalnie dziwnym napięciu, podczas gdy wg. Serwisówki powinno byc 0,601, moto najlepiej pracuje przy ponad 1v. Przy ustawieniu na 0,601 wywala błąd FI.

Dodam, że nie miałem okazji sprawdzić jak motocykl chodził wcześniej, ponieważ mam go 3 miesiące i jeździłem nim mało, lecz według mnie problemy pojawiły się w momencie gdy pogrzebałem przy reglatorze pompy paliwa, filtrach paliwa.

Macie jakiś pomysł?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13683
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 22:48, 10 Cze 2017    Temat postu:

ciezko powiedziec tak na prawde.

moze byc problemem TPS, pompa paliwa albo sam wtrysk. zaczac najlepiej jest zawsze od wymiany sitek na przewodach. a potem mozna by sprawdzic cisnienie pompy, podpiac sie pod kompa - moze ma nakombinowane mapy albo cos...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
e46




Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Nie 8:24, 11 Cze 2017    Temat postu: Re: ktm sx-f 350 gaśnie, nierowno pracuje

Pompa paliwa - jak paliwo ciepłe przestaje działać. Miałem to samo, znany problem w 350

https://www.youtube.com/watch?v=vwmKU3LRcDU

Trzeba kupic zamiennik mtm za 100zł i smigać dalej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jagonktm




Dołączył: 10 Cze 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:46, 11 Cze 2017    Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi. Dziś rozebralem bak w środku. Jak się okazało pompa i filtr były od nowości nie zmieniane. Pompę sprawdziłem na krótko z aku, wygląda na to, że jest ok, pompuje bez przerwy, pozostaje sprawdzić ciśnienie. Filtr paliwa oczywiście zamawiam. Oprócz tego zamawiam też świecę, zobaczymy co z tego będzie, jeśli to nic nie da to podepnę pod kompa. Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jagonktm dnia Nie 17:47, 11 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13683
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 18:27, 11 Cze 2017    Temat postu:

Pomyslow pelno ale trzeba zaczac od podstawowej diagnostyki i myslec wyedy bedziemy dalej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jagonktm




Dołączył: 10 Cze 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:30, 18 Cze 2017    Temat postu:

Witam ponownie, a więc walczymy dalej. Wymieniony filtr paliwa, świeca, sprawdzona pompa (ciśnienie oraz praca na ciepłym paliwie) oraz wyjęte sitko z przewodu paliwowego na czas testów. Sprawa wygląda tak, silnik pracuje równo w niskim jak i wysokim zakresie obrotów, nie gaśnie. Problem jest przy gwałtownym wkręcaniu na obroty przy szybkim ruchu manetką. Silnik się wredy strasznie dusi. Podczas jazdy nie ma mocy na niskich obrotach, gdy już wejdzie na wyższe jest ok. Zastanawia mnie ten TPS, ktory działa najlepiej praktycznie przy końcowym ustawieniu (wtedy gdy jest na maksa przesunięty przeciwnie do wskazówek zegara) ogólnie majstrowanie przy nim nie wiele zmienia w pracy silnika i reakcji na gaz.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jagonktm dnia Nie 10:35, 18 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13683
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 10:39, 18 Cze 2017    Temat postu:

od zawsze był taki problem czy od jakiegos czasu ?"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jagonktm




Dołączył: 10 Cze 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:47, 18 Cze 2017    Temat postu:

Ktm mam krótko i nigdy nie miałem okazji go porządnie sprawdzić. Ale już po pierwszej jeździe u siebie stwierdziłem, że moto się troche dusi w niskim zakresie. Wcześniej miałem WR 450 i była nieporównywalnie mocniejsza z niskich. Tłok w Ktm jest nowy, zawory były robione.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13683
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 14:11, 18 Cze 2017    Temat postu:

a nie masz znajomego z pdoobnym moto ? przyczyny moga byc rózne, uszkodzony tps, walniety wtrysk... zła mapa albo cos namieszane w kompie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:21, 18 Cze 2017    Temat postu:

Ustaw tps na 0,6v i wyreguluj wolne obroty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jagonktm




Dołączył: 10 Cze 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:31, 18 Cze 2017    Temat postu:

TPS kupiłem nowy, działa tak samo jak poprzedni. Przy ustawieniu na 0,601 chodzi tragicznie, ledwo pali i gaśnie przy ruchu manetką. Mam kolejną rzecz: Rezystancja statora jest wieksza niz dopuszczalna w serwisówce oraz przy pracującym silniku ładowanie wynosi niecałe 13v. To też za mało niż w książce. Być może padnięty stator. Niestety nie znam nikogo z takim moto.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jagonktm dnia Nie 18:32, 18 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
e46




Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Nie 22:50, 18 Cze 2017    Temat postu:

jagonktm napisał:
TPS kupiłem nowy, działa tak samo jak poprzedni. Przy ustawieniu na 0,601 chodzi tragicznie, ledwo pali i gaśnie przy ruchu manetką. Mam kolejną rzecz: Rezystancja statora jest wieksza niz dopuszczalna w serwisówce oraz przy pracującym silniku ładowanie wynosi niecałe 13v. To też za mało niż w książce. Być może padnięty stator. Niestety nie znam nikogo z takim moto.


Jak wychodzi minimalnie poza zakres oporności np ~1,8 Ohm to jest ok, ale dla pewności zmierz sobie jeszcze napięcie na pracującym moto - najpierw musisz odpalić, a później odpiąć żółte przewody i zmierzyć napięcie zmienne


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jagonktm




Dołączył: 10 Cze 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:10, 11 Lip 2017    Temat postu:

Problem rozwiązany. Oczywiście uszkodzony wtryskiwacz, po wymianie moto stało się wściekłe, dzięki za pomoc:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin