Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ktm sx 125 nie wskakują biegi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
panbaklazan




Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:11, 15 Lip 2014    Temat postu: ktm sx 125 nie wskakują biegi

witam, jestem nowicjuszem i chciałbym się mniej wiecej dowiedziec co jest grane posiadam ktm sx 125 z 2004r ost wyjechalem z garażu i w rzucając bieg 1 stawiał opór tak jakby coś blokowało postanowiłem powtórzyć czynność i bieg wszedł łagodnie raz wchodzi dobrze a raz wgl nie wskakuje tylko sie blokuje tak samo z 2 biegiem prosze o pomoc może coś wiecie na ten temat i pomożecie dojść mi do problemu pozdrawiam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Wto 14:04, 15 Lip 2014    Temat postu:

mam tego samego kata z tego samego roku i podobny problem, jednak dzieje sie to sporadycznie tylko na drugim biegu i tylko na wysokich obrotach. Wiem jedno, że skrzynia ma już swoje przejechane i jest troche skatowana, twoja musi być bardziej skoro dzieje sie to na niskich obrotach. Jeżeli przeszkadza Ci to, to lepiej daj komuś kto zna sie na takich sprzętach, samo rozkręcenie i skręcenie skrzyni wymaga jakiejś wprawy, a tu dochodzi prawdopodobnie ostrzenie zębów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
panbaklazan




Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:34, 16 Lip 2014    Temat postu:

hmm zaczeło to sie dziać po ok tygodniu od zakupu i w pierwszej chwili myślalem ze po prostu może olej się konczy w skrzyni albo jest do wymiany czy tez moze byc taka możliwość ? bo z tego co wiem to motor przeszedł jakiś tam remont silnika i stal jakieś 3, 4 miesiące

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez panbaklazan dnia Śro 11:37, 16 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Śro 12:57, 16 Lip 2014    Temat postu:

Remont silnika to pewnie(wręcz na pewno) wymiana tłoka, ewentualnie korby i łożysk na wale. W takich maszynach to absolutny standard. Do skrzyni zagląda sie dość rzadko przy niezawodowej jeździe, jednak należy regularnie wymieniać tam olej, dobrej jakości olej. Jezeli dopiero kupiłeś sete to wymień sobie , albo chociaż sprawdz poziom. Wykręcić śrubkę do kontroli poziomu i z niej powinien sie powoli lać olej. Pobierz manuala(instrukcje), przestudiuj ją całą, tam wszystko jest opisane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
panbaklazan




Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 10:03, 17 Lip 2014    Temat postu:

A jaki olej lejesz? lub polecasz. I ile lac tego oleju. Do skrzyni?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Czw 10:37, 17 Lip 2014    Temat postu:

Leje castrola R4 juz trzeci sezon, chociaz nie widzę problemów to jednak z uwagi na negatywne opinie już kupilem motorexa TopSpeed 15W50, bo wlasnie taki olej zaleca producent dla naszej sety. Porównam te marki. Wchodzi 0.7litra(chociaz wszystkiego nie spuścisz nie rozpoławiając silnika) są dwie śruby spustowe(w tym jedna ma magnes, który należy dobrze wyczyścić) i jedna do kontroli poziomu. Regularnie wymieniaj olej w skrzyni(kilka razy w sezonie), w chłodnicy raz na sezon(w zimie) no i w paliwie, jak najlepsza jakość (Np. Motorex), tu zalecana proporcja to od 1:60 do 1:40. Jezeli dopiero zaczynasz jazde lej tą mniejszą proporcje, czyli na 6l bezny 100ml oleju, na 5l ok. 83ml.
Pamietaj żeby filtr powietrza byl zawsze w miare czysty i dobrze nasączony specjalnym płynem!!! To jest podstawa dobrego utrzymania silnika 2T.
Przy wymianie oleju zwróć uwagę na magnes, czy mie ma dużo i dużych opiłków.
NA ZIMNYM silniku od czasu do czasu sprawdzaj poziom płynu w chłodnicy, powinien być trochę wyżej niż ostatnie żeberka chłodnicy, tzn bez problemu możesz go zobaczyć odkręcając korek, przy czym motor jest w pionie.
Ale przede wszystkim pobierz manuala i poczytaj sobie go.
W razie czego smialo pytaj, tego ktm a mam od 2011, na prawdę sporo przy nim spędziłem w garażu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
plugmyduck




Dołączył: 25 Kwi 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 1:07, 19 Lip 2014    Temat postu:

A podczas jazdy motor wysprzęgla w porządku ? Czy lekko go szarpie podczas wciśnięcia i motor nie wyhamowuje do końca ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
panbaklazan




Dołączył: 15 Lip 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:29, 21 Lip 2014    Temat postu:

Podczas jazdy nie szarpie wszystko gitt a czy zwalnia podczas jazdy to nie jestem w stanie określić Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin