Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ktm sx 125 2008 przerywa na środkowych obrotach

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymian1234




Dołączył: 06 Paź 2022
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 18:49, 06 Paź 2022    Temat postu: Ktm sx 125 2008 przerywa na środkowych obrotach

Witam,
kupiłem motocykl z przypadłością, że przerywa, kiedy manetka jest na środku. Miała być szybka diagnoza i naprawa, bo iglica była od zupełnie innego modelu, w dodatku była zajechana. Kupiłem więc nową, prawidłową ori iglicę "R1469D".
Filtr powietrza świeżo wyczyszczony, bo też go przypuszczałem jak zobaczyłem stan po poprzednim właścicielu.
Potem wyciągnąłem gaźnik i go dokładnie wyczyściłem, oraz uszczelniłem. Dysze: 45 i 190. Mieszanka- jak w serwisówce 1:40. Uszczelniłem również dyfuzor nowymi oryginalnymi oringami, wymieniłem też świecę. Łopatki membrany okazały się być w dobrym stanie, więc nic z nimi nie kombinowałem.
Ciągle to samo. Jedyną zmianę zauważam, kiedy zmieniam pozycję iglicy, ale jednak cały czas występuje to co na filmiku (nie mogę wrzucić, bo jestem zbyt nowy na forum- jeśli będzie ktoś kto zna problem, lub chce pomóc link do filmiku wyślę na pw).
Najbardziej czuje to jak powoli wkręcam motor na obroty, ale gdy przejdzie granicę przerywania to już idzie pięknie do końca. Kiedy wkręcam motor gwałtownie na obroty aż tak przerwania nie czuć, w zasadzie wcale.
Dodam, że na filmiku kiedy motocykl skakał na obrotach nie ruszałem manetką tylko trzymałem ją w jednym miejscu. Góra motocykla niedawno wyremontowana- zostało mi więc przypuszczać, że ktoś źle ustawił, bądź wyregulował zawór wydechowy i teraz moje pytanie. Czy ktoś może mi doradzić jak go od a do z skontrolować, ustawić, wyregulować, przeserwisować? Wiem, że na cylindrze są rewizje, odpowietrzenia itp, aczkolwiek jeszcze tego nie robiłem i chciałbym posłuchać kogoś mądrzejszego, kto miał z tym styczność. Z góry dziękuję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 9:12, 07 Paź 2022    Temat postu:

dalej gaźnik do regulacji, jak go zamula to na tycvh nastawach brzmi ze pewnie ma za bogato, 190 to raczej dosc duza dysza główna. trzeba sie bawic regulacjami, nie da sie niestety przez forum konkretnie doradzic - to wymaga doswiadczenia, albo mozesz kombinowac, albo zlec to komus Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hoptas
Gość






PostWysłany: Pon 11:30, 10 Paź 2022    Temat postu:

miałem kiedyś SX 125, po pierwsze tabelka wysokości/temperatury przy której latasz. Dysza 190 na pewno jest za bogata bo przy tej iglicy to przy -6 stopni byłoby dobrze. Daj dysze 182-185 i powinno być dużo lepiej. Sprawdz dobrze poziom paliwa w gaźniku bo tez ma na to duży wpływ. Ewidentnie za dużo paliwa dostaje
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymian1234




Dołączył: 06 Paź 2022
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 21:06, 05 Cze 2023    Temat postu:

Temat będzie można zamknąć, zostawię info dla potomnych.
Walczyłem jakieś pół roku, a moze i dluzej z tematem przerywania na srodkowych obrotach. Dalej nie mogę wrzucic linkow do filmikow. Mozna je sprawdzic na youtube- na moim profilu (szyan3181). Sprawdzane było dosłownie wszystko. Instalacja, cewka, fajka, modul, swieca, stator, przycisk gaszenia, ustawienie zaplonu, membrana, lewe powietrze, nieszczelnosci wydechu, ustawienie zaworu wydechowego, jego mechanizm, ustawienie tłoka, kompresja- dosłownie wszystko co mogło temat powodować. Ilość powrotów do domu z irytacją mnie już przerastała.
Jeśli chodzi o gaznik- rzecz jasna sprawdzałem go praktycznie od początku. Najpierw zabawa dyszami- zadna wymiana nie powodowała zbytniej roznicy. Wciaz motor przerywal, swieca mokra, mocne zaolejenie wydechu. Regulacja poziomu paliwa w komorze, wymiana iglicy, uszczelek w środku i wraz z upływem czasu zagłębienie w rzeczy, ktore moga powodować ten irytujący efekt rosło. W międzyczasie przyszedł pomysł podmiany całego gaźnika. Kupiony uzywany oryginał keihina- dalej to samo.
Kolejna porażka, czas płynie, sezon idzie, motor nie zrobiony. Po upływie 8 miesięcy kolega namówił mnie żebyśmy wyjęli jeszcze raz ten gaznik i wrzucili taki, który kupił na jednej z chińskich stron- keihin pwk 38. Był to strzał w dziesiątkę. Dysze, iglica rzecz jasna wkręcone jak w serwisowce i motocykl zupełnie inaczej pracuje. Jedzie, nie przerywa. Na postoju po dodaniu gazu jeszcze troszkę się czasem przydławi, ale najprawdopodobniej jest to kwestia regulacji, aczkolwiek jeszcze nie miałem chwili tego ogarnąć. Uważam to za zwycięstwo, bo motor w czasie jazdy już nie ma dziury w obrotach. Mogę nagrać i dodać filmik jak to pracuje na tą chwilę. Już po pierwszym odpaleniu było czuć, że motor dostaje odpowiednią mieszankę. Na oryginalnych gaznikach motor odpalał bez ssania- po jego użyciu wchodził na mega wysokie obroty. Teraz reaguje już zupełnie normalnie. Nareszcie mogę usiąść, podzielić się z Wami informacją, że jest ok. Podziękować Heniowi za zaangażowanie i napisać że nareszcie jestem zadowolony ze sprzętu- choć nie wiem dlaczego tak reagował na tamtych gaznikach. Byłoby to ogromnym nie fartem gdyby mój był uszkodzony, i drugi kupiony miałby dokładnie taka sama usterkę. Pozostawiam to nierozwiązane. Najważniejsze że sprzęt lata.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin