Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

dylemat SX-f 250 czy SX 450 ???
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spartan




Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 18:46, 21 Sty 2010    Temat postu:

Witaj, dzięki bardzo za podpowiedz- jestem już przekonany na 100% że będzie to 450! Mam jeszcze jedno pytanie- czym różnią się 450 SX od 450 EXC ( oczywiście nie licząc tych oczywistych rzeczy typu świat, starter, homologacja itp.) . Po szybkiej analizie naszego krajowego rynku widzę że ofert sprzedaży SX-ów jest dużo więcej niż EXC! I ceny są nieco inne ( SX wychodzi taniej ). Czy jeżeli chodzi o samą jazdę, SX-a jest trudniej opanować? Czy chodzi bardziej o cenę serwisu i utrzymania ? Czy może SX w tej pojemności stworzone są tylko dla zawodowców na tor ( bo z takimi opiniami też się już spotkałem! ). Z tego co obserwuję ciężko będzie mi kupić EXC w cenie ok 10 tyś. w dobrym stanie... A może się mylę... Czas pokaże ! A co do piasków- to rzeczywiście L0rdGraxie jest ich u mnie pod dostatkiem Smile Myślę że nawet jestem bardziej nastawiony na 450 ... Coś za bardzo nie czuję respektu do 125... Może bardzo się myle- zobaczymy po pierwszych glebach:)

Pozdrawiam Panowie, dzięki za porządne porady i byle do wiosny!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 21:34, 21 Sty 2010    Temat postu:

powiem Ci dokładnie bo mykałem tym i tym Smile ale że bardzie ciągnie mnie na tor to mam SX


EXC - zawieszenie - zestrojone "na miękko" dużo wygodniejsze i bardziej przewidywalne w lesie (jazda po korzeniach i kamieniach), całkiem inne przełożenia (5 lub 6 biegów) na skrzyni pozwalają na spokojniejsze pokonywanie podjazdów i na szybkie szutrowe odcinki, większy bak, mniejsze spalanie, cięższy od SX o ok - 10 kg
SX - zawieszenie twarde zdecydowanie na tor, w lesie nawet na miękkich nastawach zdarzają się afery na kierownicy, przełożenia - krótkie biegi (4 lub 5), moc oddawana agresywniej i od samego dołu - przez to może przysporzyć problemów na podjazdach, jednak na szybkich partiach brakuje prędkości ( na zębatkach 14x50 max prędkość to tylko ok 120kmh)
silnik ma inny stopień sprężania, inny skok tłoka przez co wymaga częstszego serwisu i wymiany oleju (co 10mh), spalanie duże (jeden bak to ok 1-2 mh na torze) ale jest lżejszy i bardziej poręczny

W rajdach enduro zawodnicy jeżdżą na SX przerobionych do terenu (ze względu na wagę) - ale to zawodnicy i mogą sobie na to pozwolić

Na allegro faktycznie łatwiej znaleźć SX - przez brak homologacji i rejestracji są tańsze,


ja osobiście gdybym miał latac tylko po lesie to wziąłbym exc, a że bardziej preferuje tor to wybrałem Sx, w tym sezonie planuję kilka rund Cross-Country - zobaczymy jak będzie w takim mixie Smile

a co do 125 - proooszę Cię... nie bież tego pod uwagę..... Razz

Musisz spróbować , ja zacząłem od SX520, później było EXC525, nawet przez chwilę była YAMAHA WR450(enduro) , no i wróciłem do SX450


Pozdro!


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spartan




Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 15:09, 22 Sty 2010    Temat postu:

Witaj, a więc bez żadnych wahań decyduję się na EXC! Niestety troszkę muszę to odwlec w czasie- ze względu na finanse ( myślę że dozbieram jeszcze kilka złotówek i kupie coś w miarę dobrym stanie! ). Ostatnie pytanie- ze względu na mój niski wzrost- czy jest możliwość regulacji wysokości siodła za pomocą tylnego zawieszenia? A jeżeli tak to czy ma to jakiś wpływ na samą jazdę?


Z mojej strony to już chyba wszystko- odpowiedziałeś na wszystkie nurtujące mnie pytania- za co bardzo dziękuje!


Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 16:21, 22 Sty 2010    Temat postu:

Tak, można zmienić wysokość tyłu, jest pierścień dystansowy który reguluje, przód też można trochę obniżyć, nie powinno mieć to wpływu na jakość zawieszenia, ja zawsze podwyższam zawieszenie i kierownicę i nie czuję różnicy w pracy zawieszenia.


Pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spartan




Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 19:14, 22 Sty 2010    Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi na moje pytania ! Gdyby nie to właśnie kupowałbym 125 sx , które miałem upatrzone i myślę że to byłby duży błąd i kilka tys w plecy ! Masz u mnie browarka! Pozdrawiam!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin