Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Docieranie sx 125

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek13241324




Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:27, 06 Lip 2013    Temat postu: Docieranie sx 125

Siema ,remoncik juz prawie gotowy ,czekam na odbiór cylindra.
Wymieniłem łozyska na wale i uszczelniacze na nowy komplet ,korbe ,tłok i tuleje na cylindrze.Teraz nasuwa sie pytanie jak dotrzec taki zestaw ,ile mth i najakich zakresach obrotów ,poszczególne fazy.Rozpiszcie mi to jakos bo dobrze dotarty silnik, to dobry silnik ;p z góry dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sob 23:26, 06 Lip 2013    Temat postu:

dobrze rozgrzej, popyrkaj troche w koło komina, potem z 2/3 baki (tuleja) bez trzymania na stalych obr, podczas docierania musza być zmienne obroty, więc raczej nie pchaj się na piaskownie bo tam cały czas pełny gwizdek
pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek13241324




Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:37, 06 Lip 2013    Temat postu:

czyli 1 palenie niech pochodzi na wolnych z 3 min jak sie lekko nagrzeje to smigać 1 bak na róznych obrotach ale tak zeby go nietrzymac na maxa dlugo czy wgl ? i nietrzymac na stalych obrotach, ciagle skakać ?
Jaka mieszanka na docieranie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Nie 7:55, 07 Lip 2013    Temat postu:

Poczytaj o doceiraniu metodą motomana.
Rozgrzewasz piec i jeździsz spokojnie bez przegrzewania sprzętu by go nie zagotować w pełnym zakresie obrtów, ale bez nadmiernego pałowania.
Czasem całą można mu odkręcić ale bez przesady Razz.
A i to 2T więc czasem przy docieraniu nie hamuj silnikiem!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 9:08, 07 Lip 2013    Temat postu:

Ta metoda jest bardziej na nicasil.
Tulejke dotrzyj 3 bakami.
1 naprawdę spokojna jazda bez kręcenia do końca bez dużego obciążenia silnika.
2 bak też spokojnie ale odwijaj więcej.
3 bak normalna jazda do końca bez pałowania.
I później już normalnie jak chcesz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 9:21, 07 Lip 2013    Temat postu:

najwazniejsze jest aby nie przegrzac, jak masz tuleje wystarczy dać wiecej gazu na ciasnym spasowaniu i rozgrzanym silniku i tłok moze spuchnąc i narobić rys. i w docieraniu w zasadzie chodzi o to aby wszystko ułozyc bez puchniecia tłoka. póki co jest gorąco i trudniej jest docierać ;D bo trzeba czesciej postoje robic

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 9:26, 07 Lip 2013    Temat postu:

sranie w banie z tym nieodkręcaniem, motocykl musi chodzić w pełnym zakresie obrotów.
Co do docierania na tulei : jak dotrzesz jak pi*a to później bedziesz miał pizdowaty motor - proste
docieranie nicasilu- coś takiego nie istenieje, rozgrzewasz motor, pyrkasz 15min bez pałowania, potem na tor i koniec.

mieszanka 1:30, 1 bakluźnej jazdy w całym zakresie, bez przeciągania (przykładowo : jedziesz na 2ce do konca, 3,4 zmulona znowu redukcja i jeździsz tak by był różny zakres obrotów) najważniejsze by dobrze rozgrzać silnik i broń Boże nie zostawiaj go na 30min na wolnych bo to jeszcze gorzej niż jakbyś go przepizgał do końca...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Czepek dnia Nie 9:27, 07 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek13241324




Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:15, 07 Lip 2013    Temat postu:

co ile te przestoje robic ,bo zabardzo nieogarniam kiedy sie juz grzeje natyle ,ze moze cos pojebać
np z 20/10 min jazdy i przerwy ile? zeby było dobrze ,i po 1 odpaleniu odrau wsiadac i jechac ,czy moze troszke na wolnych zeby sie rozgrzał minimalnie chociaz ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Nie 11:41, 07 Lip 2013    Temat postu:

No pojeździsz troszkę i czujesz chyba że motocyklowi już ładnie gorąco się robi to odstawiasz go by ostygł Very Happy
To 2t więc nie ma pyrkania na wolnych obrotach tylko odpalamy i odraqzu lecimy by świecy nie wypalic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek13241324




Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:01, 07 Lip 2013    Temat postu:

Ale odpale odrazu i wsiadac i jazda ,ale w miare lajtowa i jak sie juz nagrzeje to odstawic aż ostygnie i znowu tosamo .Na 1 baku wkońcu mozna dawac max obroty czasami ? wiadomo ze neibd go pałował dokońca ale skoczyc nate górne pułapy zeby róznorodne obr. miał ? i mieszanka piszecie 1;30 czyli 30 oleju na litr , standardowo na 4 l daje 100 więc bd spoko chyba.
Z ta jazda na niskich obrotach mam lipe ;D mieszkam na wsi i jak przelece porządnie to policja sie kręci za 15 min ;p wiadomo niekupiłem mx-a zeby po polniakach jezdzic ale na dotarcie specjalnie na tor niebd jechał. Trudno niech dzwonią .. ;D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek85




Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:28, 07 Lip 2013    Temat postu:

Nie przesadzacie z tym olejem. Ja na tuleji latam 1:50, pierwsze trzy baki przy docieraniu lałem 1:40. Latam na tłoku już drugi sezon przy weekendowych amatorskich wypadach raczej bez pałowania. I nic się nie dzieje. Przez kanał wydechowy zaglądałem to na tłoku widać ślady używania, a na tuleji jeszcze choineczka jak we wigilie.

Aha olej najtańszy jaki się tylko da full syntetyk midlanda.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bartek85 dnia Nie 14:29, 07 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin