Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

cylinder i tłok z EXC do SX 450

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciekktm




Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zielona góra

PostWysłany: Nie 18:09, 02 Lis 2014    Temat postu: cylinder i tłok z EXC do SX 450

witajcie, jako że to moj pierwszy post na poczatku chcialbym sie przywitac i zachęcić do odpowiedzi na frapujace mnie od dłuższego czasu pytanie.

Przymierzam się do kolejnego remontu swojego SX 450 z 2004 roku, jeżdżę tylko po torze i to sporo motogodzin rocznie. Rocznie robie około 250mth po torze i czas na wymianę cylindra.

Moje pytanie brzmi: Czy mogę założyć cylinder od EXC 450 do silnika SX 450 ? Oczywiście korbowód i tłok + łańcuszek też trzeba od EXC wtedy założyć.

Celem tego zabiegu było by wydłużenie żywotności mojego RFS'a. Czy to ma sens? Cylinder, tłok, korbę, łańcuszek i tak muszę kupić więc nie chodzi o koszta tylko o wydłużenie żywotosci jednostki przez zastosowanie innej gory silnika.

Czy coś jeszcze musiał bym zmieniać? Czy korbowód zostaje ten sam czy musze kupować od EXC ??? 4 biegowa skrzynia SX nie stanowi problemu bo i tak po torze jeżdżę. Głowica + wałek te same w EXC co SX?

Reasumująć: Czy muszę wymienić tylko: Cylinder + tłok + korba, łańcuszek rozrządu czy coś jeszcze ???


Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 20:29, 02 Lis 2014    Temat postu:

250mth na torze no trochę jest, czyli 2 tłoki i jedna korba w sezon,
w exc wyszło by 1,5 tłoka i korba (zmiana na ok 150mth i reszta)

nie wiem czy to taka duża różnica, tym bardziej że exc na torze i tak będzie dostawał bardziej niż terenie

ale jeśli juz byś się decydował to cylinder - korba-tłok-rozrząd napewno, nie wiem jak z głowicą bo w sx krzywki są inne niż w exc , i nie wiadomo jak zawory zachowywały by się na dłuższym skoku tłoka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Nie 20:48, 02 Lis 2014    Temat postu:

według serwisówki głowica i wałek taki sam, ale mogłem nr popierdolić Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Nie 20:56, 02 Lis 2014    Temat postu:

Cylinder w sx jest chyba lekko niższy niż w exc lub na odwrót Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robertaz




Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk - Racibórz

PostWysłany: Nie 21:26, 02 Lis 2014    Temat postu:

SX 450 ma krótszy skok tłoka od EXC 450, więc prócz wymiany cylindra, tłoka i korbowodu dochodzi wymiana wału korbowego. Zawory mają te same rozmiary, przy czym w SX szły już tytany a w EXC stalówki. Na które się zdecydujesz to już twój wybór.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 22:30, 02 Lis 2014    Temat postu:


inne wałki rozrządu, skok tłoka krótszy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Nie 22:31, 02 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Nie 23:13, 02 Lis 2014    Temat postu:

wał korbowy inny, ale wałek rozrządu jest ten sam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciekktm




Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zielona góra

PostWysłany: Nie 23:58, 02 Lis 2014    Temat postu:

zawory zmienilem razem ze sprężynami na stalowe wiec nie ma problemu... chyba raczej zdecyduje sie na taka zmiane bo mocy nie brakuje nawet EXC na tor a zawsze troszke w kieszeni zostanie na serwis.

250mth wyjeżdżam na jednym tłoku bez problemu, korba 500 mth


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciekktm




Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zielona góra

PostWysłany: Pon 0:04, 03 Lis 2014    Temat postu:

zastanawiam sie czy byle wałek rozrządu na 100% jest ten sam ... bo z tabeli zamieszconej przez KristofSX wynika ze numery są różne... o ile camshaft to "walek rozrządu"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Pon 0:31, 03 Lis 2014    Temat postu:

Tak camshaft to wałek rozrządu a wał to crankshaft.W SX mogą być ostrzejsze krzywki.Leprze napełnianie komory spalania mieszanką i opróżnianie z gazów.Krótka korba czy krótsze wykorbienie na wale umożliwia uzyskanie większych obrotów silnika z tond bierze się ta agresja(co prawda składa się na to jeszcze kilka czynników)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciekktm




Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zielona góra

PostWysłany: Wto 18:53, 04 Lis 2014    Temat postu:

ale wał i wałek rozrządu do wymiany, czy zostawili byście?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 21:44, 04 Lis 2014    Temat postu:

w 2004 roku sx i exc miały ten sam wałek rozrządu "55"
w 2003 roku faktycznie 450 xs miał inny wałek rozrządu


Według mnie ta zmiana nie wydłuży diametralni żywotności silnika.
Tak jak KriatofSX napisał exc na torze będzie otrzymywał większa cięgi niż w enduro i serwis wyjdzie tak samo.
Jedynie co będzie taniej to wymiana rozrządu bo stalowe zawory są dużo tańsze.
Reszta części będzie zużywać się tak samo.
Mając ten sam gaźnik, zapłon i koło zamahowe silnik nadal będzie szybszy od exc.
Zmiana wału spowoduje tylko, że zmienisz troszkę jego charakterystykę.
Będzie troszkę dłużej wkręcał się na obroty, wolniej z nich schodził, polepszy się delikatnie moment obrotowy na dole.

Jeżeli wymienisz wał musisz też wymienić balanser na ten od exc.
Według mnie przerost treści nad formą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Wto 22:02, 04 Lis 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciekktm




Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: zielona góra

PostWysłany: Sob 23:58, 15 Lis 2014    Temat postu:

spoko, fajnie usłyszec Twoje zdanie... zastanawia mnie tylko dlaczego EXC uwazane są za żywotniejsze (pomijajac warunki ich uzytkowania)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 9:32, 16 Lis 2014    Temat postu:

no bo ma mniejszy stopien sprezania i wiekszy skok tłoka, co za tym idzie sa mniej wyzyłowane od torówek, katy po 2008 juz sa te same jesli chodzi o silnik sx i exc to to samo, a rfs exc dlatego słynie z tego ze jest mniej wysilony od krosówek co za tym idzie wytrzymalszy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 10:07, 16 Lis 2014    Temat postu:

pawciak12 napisał:
no bo ma mniejszy stopien sprezania i wiekszy skok tłoka, co za tym idzie sa mniej wyzyłowane od torówek, katy po 2008 juz sa te same jesli chodzi o silnik sx i exc to to samo, a rfs exc dlatego słynie z tego ze jest mniej wysilony od krosówek co za tym idzie wytrzymalszy...


po 2008 silniki w 450 sa całkiem inne, RF4 w SXFach (2007-2012) RC4 w EXC (2008-2011)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> SX Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin