Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Źle złożony zawór wydechowy ? Oraz uszczelka pod głowicę.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.dzieciol




Dołączył: 16 Lis 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:41, 12 Gru 2015    Temat postu: Źle złożony zawór wydechowy ? Oraz uszczelka pod głowicę.

Witam,


Mam następujący problem.
Coś mi nie pasowało z mocą oraz sposobem ''wkręcania się'' silnika.
Nie wpadłem na to aby zobaczyć jak działa zawór wydechowy przez klapkę inspekcyjną więc na dobrą sprawę nie wiem czy się włączał czy nie.

Po inspekcji cylindra podczas składania wszystkiego zauważyłem że ramię wychodzące z karterów które staruje zaworem wydechowym nie ''wchodzi '' w ramię zaworu wydechowego będące w cylindrze. Wszystko się mija obok siebie. W ramach ścisłości mijanie się polega na mijaniu się w osi przód/tył motocykla. W osi prawo lewo zgodnie z zasadą działania zaworu trzema mu pomóc wejść w swoje miejsce.

Zdjęcia podeślę jak będę miał możliwość wykonania ich.

Przy założonym cylindrze na szpilki, zostawiając 1 cm prześwitu pomiędzy cylindrem a karterami widzę że ramię zaworu wydechowego wychodzące z karterów jest przechylone w kierunku przodu motocykla zaś ramię zaworu wydechowego będące w cylindrze jest skierowane jak to najbardziej możliwe w tył motocykla. To wszystko sprawia że mimo iż ramiona zaworu ręcznie ustawię w osi prawo/lewo to nie ma możliwości ich osadowienia jednego w drugim i zawór wydechowy nie działa.


Czy ktoś się z tym spotkał ?
Co może być źle złożone lub wyrobione ?


Sprawa nr 2.

Czy uszczelkę o grubości 0,002 pod cylinder ( zrobiona z foli ) trzeba czymś posmarować podczas składania ? Założona sama cieknie.


pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Sob 11:55, 12 Gru 2015    Temat postu: Re: Źle złożony zawór wydechowy ? Oraz uszczelka pod głowicę

Po pierwsze mógłbyś napisać co to za sprzęt, po opisie domyślam się, że chodzi o setkę

Sytuacja na pewno nie jest normalna, jeżeli jesteś pewien, że języczki nie są w stanie na siebie wejść to coś jest nie tak. Pozostaje Ci jedynie rozebranie elementów zaworu i sprawdzenie wszystkiego. Jeżeli dawno tam nie zaglądałeś, to warto ściągnąć i flanszę cylindra i kapę silnika i obadać wszystkie elementy, szczególną uwagę zwrócić na te małe łożyska, bo one lubią się sypać.

Co do drugiego pytania, to ja takiej technologii jeszcze nie widziałem żeby uszczelka mogła mieć dwa mikromenty, chyba że używasz jakiś innych jednostek miary Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:32, 12 Gru 2015    Temat postu:

wyraznie napisał ze uszczelka zrobiona z folii Shocked
raczej odradzam takich metod


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawciak12 dnia Sob 13:33, 12 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Sob 13:48, 12 Gru 2015    Temat postu:

Dostałem taką uszczelkę w zestawie z atheny, wiec nie są to patenty.
Nie mam pojecia jak wygląda relacja tłok -głowica z taką uszczelką, ale obawiałbym się.
W zimie z ciekawości sprawdzę Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jero11




Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Samborowo

PostWysłany: Sob 14:36, 12 Gru 2015    Temat postu:

foliowa uszczelka służy jedynie jako taka przekładka, nie można stosować samej foliowej uszczelki! Odpal manual, sprawdź odległość denka tłoka w GMP od krawędzi cylindra i reguluj ją uszczelkami z zestawu + ta foliowa. W manualu masz podane na jakiej wysokości ma znajdować się tłok w zależności od modelu i rocznika...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Nie 0:11, 13 Gru 2015    Temat postu:

Silnik spalinowy pracujący w normalnych warunkach pracy ,,puchnie" o 0.05mm.Czyli temp. od technicznej laboratoryjnej 24 stopnie do 85 stopni.Więc ta niby uszczelka o podanym rozmiarze niema sie ni jak do silnika Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jero11




Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Samborowo

PostWysłany: Nie 10:29, 13 Gru 2015    Temat postu:

Ta folia jest raczej po to żeby łatwiej było oddzielić cylinder od karterów przy rozkładaniu, fabrycznie też miałem w 125 z 98r. taką folię.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek.dzieciol




Dołączył: 16 Lis 2015
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:34, 13 Gru 2015    Temat postu:

Witam,

Dzięki za odpowiedzi.

Fakt, zapomniałem napisać co to za motor.
Chodzi o ktm sx 200 z 2004 roku.

Co do uszczelki kupiłem cały komplet uszczelek pod cylinder w rozmiarach:
0,05
0,2
0,3
0,5

Po pomiarach chciałem założyć tą 0,05. Wcześniej pomyliłem się jeśli chodzi o grubość uszczelki.

Uszczelka o której mówiłem to:
[link widoczny dla zalogowanych]

Ona jest wykonana z foli.
Wszystkie pozostałe normalnie z papieru.


Co do postępu prac to po rozebraniu zaworu wydechowego ( w cylindrze ) okazało się że podkładki które prowadzą część w kształcie półksiężyca są zastąpione podkładkami i kilka miejsc się nadmiernie przez to wyrobiło Twisted Evil , podejrzewam że to jest winą nie działania zaworu.

Ktoś straszą fuszerkę zrobił. Części już zamówione w ktm.

Poprzedni właściciel składając zawór wydechowy użył kleju do gwintów. Odkręcenie wszystkiego to jakaś masakra :/ W jednej śrubie urwany łepek. Już wiem po co nie stosować kleju tam gdzie nie trzeba Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomek.dzieciol dnia Nie 16:44, 13 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Nie 17:29, 13 Gru 2015    Temat postu:

To zanim wyjdzie zamówienie z ktm'a to sprawdź jeszcze zawór pod kapą, bo tam też może czaić się maniana. Tak w ogóle to skorzystałbym z zimy i rozebrał wszystko, bo jak ktoś daje zwykłe podkładki pod zawór, to silnik to tykająca bomba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin