Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zawory exc

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Śro 19:18, 19 Wrz 2012    Temat postu: Zawory exc

Powiedzc mi mi taką rzecz. W serwisówce dokładnie jest opisane jak sprawdzić stan głowicy etc.
Jest napisne że jak rozmontujemy zawory to sprężyny zaworowe zewnętrzne nie moga być mniejsze niż 39.20mm, a wewnętrzne 36,45mm. Jeśli są krótsze należy je wymeinić.
Te wartości sa podane zarówno dla ssaków jak i wydechów? Zgadza się?
Drugie pytanie to czy na podstawie wielkości sprężyn moge ocenić stan zaworu? Tzn np jeśli sprężyna zbliża się do granicznego wymiary to zawór też czy niestety lepiej nie łączyć zuzycia tych dwóch elementów ze sobą?
Trzecie pytanie to logiczne że przy zmianie zaworów wymienia się je ze sprężynami, podkładkami etc, ale jakie są lepsze? Oryginalne, Prox, Wieseco, czy ostatnio popularne Kibblewhite.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Śro 20:20, 19 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 15:58, 20 Wrz 2012    Temat postu:

co do drugiego pytania to ja bym się tym nie sugerował to nie ma ze sobą związku prócz współpracy. Nie wiesz co zmieniał poprzednik i kiedy to zmieniał.
Co do pytania trzeciego... nie podejmę się oceny bo w swoi, SX jeszcze nie zmieniałem zaworów ale podejrzewam, że wstawiłbym oryginałySmile z tego co widzę po cenach w serwisie i na alledrogo to wyjdzie tak samo, z tym, że jak weźmiesz w aunerze graty na wieksza kwotę to czasem dostaniesz rabacik przynajmniej mi się tak udało...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Czw 18:45, 20 Wrz 2012    Temat postu:

Ok, ciekawe co inni powiedzą na temat zaworów jakie lepsze.

Ogólnie od kupna moto przeltałem nim jakieś 15mth i się rozleciał Sad( - teraz robię ta kapitalkę.
Gościu od którego kupowałem moto mówił że rok wcześniej robił regeneracje głowicy (zawory, uszczelniacze, etc), ale nie wiem ile na tym przelatał.
Na pewno jeden zawór ssaćy ma przelatne 15mth bo przed moim przyjazdem wsadził nowy bo w tamtym coś się stało.
Dzisiaj skręciłem głowicę jak na fotkach poniżej ( imitacja tego jak jest zamontowana w silniku by luz między sprężyną zawory zmierzyć a popuchaczem). Nie wiem czy mój test może być wiarygodny, bo wyszło że ten nowy zawór ma luz 0.50mm a reszta po 0.40. Co o tym myślicie?













Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Czw 18:46, 20 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 19:54, 20 Wrz 2012    Temat postu:

W manualach do japońskich motocykli widziałem rozdział o zaworach i były tam opisy i rysunki jak dokonywać pomiarów samych zaworów. Długość zaworu, grubość oraz to czy gdzieś nie bije lub czy się nie pogrubił od uklepywania.

Co do marki zaworów widziałem również, że popularne są kibelwhite.
Ja osobiście firmy nie polecam.
Kiedy miałem jeszcze DRZ dużo czytałem o przeróbkach 400 na 450.
Wiązało się to z wymianą zaworów i sprężyn zaworowych na nowe.
I niestety ale kibelwhite pękały i wpadały do silnika. Ogólnie w dziale tuning DRZ jest zawsze przestroga aby nie wsadzać kibelwhite ponieważ nie dają rady. Choć są najtańsze na rynku.
Uważam, że oryginalne zawory w przypadku większości marek są najlepsze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Czw 20:27, 20 Wrz 2012    Temat postu:

Tak. W serwisówce do kata też jest rozdział o tym z tym że tam jest tak jak mówisz o biciu, o sprężynach a tak dokładnie oceny stanu zaworu nie ma i ja dokonujemy na podstrawie mierzenia luzu między sprężynką a dźwigienką i nie wiem czy takie "jaja" jak ja zrobiłem czyli że "na sucho" skręciłem to czy mogę tak pomierzyć. Podobno nowe zawory mają o.40mm luzu, a u mnie zawór ten nowy o przebiegu 15mth wyszedł 0.50mm i nie wiem czy warto sie tym sugerować. Ogólnie jeszcze będę naftą zalewał zaowry by sprwdzić szczelność oraz rozbiorę je by włąsnię pomierzyć to co mówi serwisówka.

Zawory strasznie mnie interesują właśnie bo cenowo oryginalne wychodzą prawie tak samo jak proxa czy kibelwhite i widzę że do exc często je ludzie ładuja i nie wiem co przemawia za nimi Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:54, 20 Wrz 2012    Temat postu:

spokojnie możesz mierzyć ta szczelinę na sucho, serwisówka nie podaje parametru dla nowych zaworów, jest tylko minimalna wartość mierzy talerzykiem a dźwigienka.
Zawory tez wizualnie ocenisz po wyjęciu ich z głowicy, tez po kształcie przylgni można będzie wywnioskować czy kwalifikują się do wymiany czy nie.

Co do firmy to w moim silniku siedzą dolotowe proxa założone przez poprzedniego właściciela i jak narazie dają rade ale jakość wykonania (wizualnie, nie patrząc na parametry techniczne) jest znacznie gorsza od oryginałów.
Powoli kompletuje graty do remontu i sobie będę zakładał oryginalne wraz z oryginalnymi sprężynami i zabezpieczeniami.

jeszcze co do sprężyn to mimo ze jej wymiary mogą mieścić się w tolerancji to jeżeli maja za sobą kilkaset mth to tez warto je zmienić bo potrafi pękać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin