Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zawór membranowy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
theodor




Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:56, 20 Lis 2014    Temat postu: Zawór membranowy

Witam

KTM EXC 200 2010



Jako totalny laik który w przypadku silników 2-suwowych zatrzymał się na etapie wsk i mz potrzebuję konsultacji.



Upaliła mi sie krawędź listka zaworu membranowego.

Co ciekawe tylko jednego listka, drugi jest jak nowy.



Oryginalny zawór Boyesen.



I tutaj pytanie.



Czy jest to standardowa usterka wynikająca z eksploatacji czy objaw i konsekwencja innej niesprawności?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:18, 20 Lis 2014    Temat postu:

Upaliła? czy odłamała

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
theodor




Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:45, 20 Lis 2014    Temat postu:

Krawędź jest poszczerbiona i wygląda na upaloną, carbon jest może nie zwęglony ale termicznie odbarwiony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:07, 20 Lis 2014    Temat postu:

zdarza się to nawet w nowszych sprzętach
musisz wymienić listki lub całą membranę
do tego jak masz boysena a nei v vorca to do takiego musisz szukac listków


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
theodor




Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:15, 20 Lis 2014    Temat postu:

Wymiana to nie problem, interesuje mnie geneza usterki. Czy jest to wynik normalnego zurzycia czy typowej usterki czy szukać problemu gdzie indziej a to jest jedynie konsekwencja.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:22, 20 Lis 2014    Temat postu:

tak zużycie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
theodor




Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:46, 21 Lis 2014    Temat postu:

ok, dzieki za odpowiedź

EDIT:

Aby nie mnożyć tematów.
Mam nowe listki zaworu. W komplecie są carbonowe zewnętrzne i te żółte z tworzywa idące pod te carbonowe.
I teraz mam pytanie, którą stroną montuje się te z tworzywa? Z jednej strony są gładkie z drugiej szorstkie. Którą stroną montuje sie je w stosunku do korpusu zaworu?
Niby jest na nich stempelek TOP, ale niewiele to mówi w praktyce.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez theodor dnia Pią 9:48, 28 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
theodor




Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:21, 28 Lis 2014    Temat postu:

Już ogarnięte, zmontowane, odpalone

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pon 18:39, 12 Sty 2015    Temat postu:

Opowiadać mi tu jaka mogła być przyczyna:


Podejrzewam że to mogła być przyczyna nagłego zaniku średnich obrotów. Chociaż wtedy patrzyłem na membranę nie wyjmując jej przez wyjęty gaźnik i było ok. Dzisiaj odpaliłem dziada oczywiscie dalej nie było srednich, nagle zdechł, kawałek membrany przykleił sie do świecy.

Dziura jest tylko w jednym listku tym od dołu, więc może coś wpadło, ale co jak filtr, airbox czyściutki. To co zostało z listka jest luźne w podstawie, podczas gdy reszta dobrze siedzi, Jako że motocykl niedawno zakupiłem nie wykluczam tez że ktoś mógł podmienić listki.[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:50, 12 Sty 2015    Temat postu:

Niestety takie rzeczy się zdarzają w 2t. Raczej nic nie wpadło skoro mówisz że dolot jest szczelny. Poprostu zmęczenie materiału wystąpiło. Co gorsza jest bardzo duża szansa że sama wymiana listków nie pomoże i trzeba całą kasetę kupić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pon 19:00, 12 Sty 2015    Temat postu:

a co jakas wada fabryczna że trzeba cały kupic?

Jakoś nie wierze w słowa że takie rzeczy zdarzaja się w 2T, bo jeżdze juz od dłuzszego czasu na 2T i nigdy nie bylo problemów, ale nigdy tez nie miałem vforce3
Czytając różne tematy, wychodzi na to że zawsze pada dolny listek w vforce3.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bully dnia Pon 19:01, 12 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Pon 19:42, 12 Sty 2015    Temat postu:

Podobno takie rzeczy właśnie dzieją się w VF3, stąd ograniczniki w VF4. Jeśli chcesz to niedługo pewnie będę sprzedawał kompletny zawór VF4 Smile .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Wto 22:38, 13 Sty 2015    Temat postu:

U mojego zioma w 300 exc tak samo się uwaliły listki w VF 3. Wydaję mi się że jest to wina braku ograniczników.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Śro 6:12, 14 Sty 2015    Temat postu:

ogranicznik jest ale aluminiowy, na karterach mam już około 0,5 mm dziury po listkach, a moto ma jeszcze pierwszy cylinder sel A.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin