Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zawieszenie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ebi11




Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:08, 28 Sty 2021    Temat postu: Zawieszenie

Witam,
Pytanie odnośnie zawieszenia, czy duża różnica jest miedzy zawieszeniem seryjnym (xplor + tył) po settingu, w porównaniu do cone valve trax ohlins, wkład ohlins do xplora itp.
Czy jeździł ktoś na jednym i drugim i ma porównanie ? Jakie odczucia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 21:15, 28 Sty 2021    Temat postu:

zajmuje sie troche zawieszeniem, i troche grzebałem przy settingach - bo zacznijmy od tego że " po settingu" to ty masz juz motocykl w serii Wink setting to pakiet blaszek, pytanie teraz kto co komu odpowiada. jak ktos ci przerobi setting niekoniecznie musi trafić w twoje preferencje. a do czego zmierzam od początku - z jakaśtam dozą doswiadczenia nie mam pojęcia jak działają polscy tunerzy zawieszenia którzy powstają jak grzyby po deszczu, czesc osób kojarze jako osoby o niskiej kulturze technicznej i niewielkim rozgarneciu mechanicznym - a mimo to łoją kase za "settingi" za co maja u mnie mega szacunek że potrafia sprzedać robote - ktorą jak zakładam sami do konca nie rozumieją.
moze troche offtop ;D ale generalnie dobrze dostrojone zawieszenie działa spoko,
aczkolwiek są zawieszenia technicznie lepsze, nie ma co ukrywać xplor czy ogólnie jednokomorówki to zawieszenia jak na swiat offroadowy prymitywne.
z kolei zbyt profesjonalne zawieszenie - taki cone valve wcale nie musi byc lepsze, zwłaszcza do amatorskiej jazdy. to zawias dla kogos kto potrafi wykorzystać jego potencjał - musisz jechać szybko żeby działał. tak juz jest zaprojektowany...
ale wkłady ohlinsa czy np przeróbki (np częsci z racetecha) to trafiony pomysł - wykonanie elementów i sposób skomplikowania jest wiekszy niz jednokomorówka - zwłaszcza mówie tu np o ohlinsie, który jest dwukomorowym zawieszeniem, wykonanym na prawde kozacko, tu bedzie progres bezapelacyjnie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 22:28, 28 Sty 2021    Temat postu:

z Xplora da radę wycisnąć całkiem sporo, jednak wymaga to większej ingerencji (dodatkowe zawory, tłoczyska) jednak zawieszenie dwukomorowe (czy to WP/ czy wkłady,, Ohlins, KYB, CV, czy ConeValve) to jednak półka wyżej,
przerabiałem xplora na maxa i byłem zadowolony , teraz mam dwukomorówkę w której zrobiłem tylko setting + sprężyny i odczucia są dużo lepsze, im szybciej jedziesz tym większa różnica do xplora,
z tyłu po założeniu smart piston i tego tuningowego stroika jest już naprawdę dobrze, ale wiadomo trax to trax Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Czw 22:29, 28 Sty 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ebi11




Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 10:17, 29 Sty 2021    Temat postu:

Kristoff z tego co śledzę forum to zawias mieliśmy tak samo dostrojony (xplor plus tył).
Czyli generalnie przód jest różnica odczuwalna przy szybkiej jeździe.
Jaka jest natomiast różnica z tyłem trax w porównaniu do serii ?
Jakbyś mógł rozwinąć "wiadomo trax to trax" ?
Jeździłeś masz porównanie traxa do dobrze dostrojonego tyłu ?
Bardziej trax klei mniej wybija, nie kopie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 10:36, 29 Sty 2021    Temat postu:

to czy mniej wybija, czy kopie to zalezy od dostrojenia - tak samo jak kazdy inny zawias, trax ma o tyle przewage ze jest lepiej wykonany, mniejszy opory - wiec moze byc czulszy. no i ma ten system opadania szybkiego bez kontaktu koła z podłozem - wiec lepiej lapie trakcje, ale znowu trzeba jechac ba tyle szybko zeby odrywac koło Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:42, 29 Sty 2021    Temat postu:

Ja z mojego doświadczenia powiem, że nie warto ładować się w tuningowe Ohlinsy, cone valvy itd. Po pierwsze kosztuje kupę siana, po drugie ma częstszy i droższy serwis, po trzecie i tak trzeba to ustawić pod siebie co generuje następne koszta i wymaga wiedzy i doświadczenia tunera. Poza tym jest taki paradoks że nie zawsze Cone valve(ohlins itd.) będzie działał pod amatorem, to są zawiasy robione pod zapierdalaczy i one zaczynają chodzić dopiero przy ostrym manetowaniu. Pogadajcie sobie z amatorami którzy próbowali ustawić cone valva pod amatorskie endurko.
Wyjątkiem jest WP dwukomorowe, jak Kristoff wspominał. Zawias ogólnie dostępny, przystępny cenowo, wytrzymały i ma szeroki zakres ustawien(od motocrosu po lekkie enduro).
Jesli masz kumatego tunera to z seryjnego xplora zrobi zapierdalaczkę za ułamek ceny Conevalva i traxa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pajka




Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 601
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-M

PostWysłany: Pią 13:23, 29 Sty 2021    Temat postu:

Bardzo fajnie to opisaliście, tym bardziej, ze zrobiły to osoby znające temat Smile Ja mam u siebie traxa z tyłu, takiego kupiłem (na pewno to było jakieś za kupnem akurat tego sprzętu). Jeszcze nie testowałem, ale z moją jazdą nie wyciągnę z niego za wiele, mam nadzieję, ze będzie to odczuwalne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 13:57, 29 Sty 2021    Temat postu:

akurat wg mnie i nie tylko amor tył to nie podstawa, kiedys oglądałem nawet wywiad z Tadkiem i zapytany jaki element by zostawił ze swojego motocykla do ewentualnej serii to przód. tyl robi robote ale ja tez czuje ze przód wazniejszy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin