Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zatarta głowica KTM 2017

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pkali360




Dołączył: 26 Sty 2019
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:06, 09 Paź 2019    Temat postu: Zatarta głowica KTM 2017

Witam, kolega kupił ktm excf 250 z 2017 roku , nie pojeździł godziny nawet i zaczęło coś strasznie stukać. Rozbieramy, a tam głowica, mostki wałki zatarte, że nadają się tylko na złom. Kupił go od handlarza który to ze szwecji ciąga.. Teraz ciekawe co było tego przyczyną, czy pech czy jednak coś zrobił na sztukę, żeby to wyjechało za brame. Czekaliśmy 2 miesiące na głowicę w ktm żeby ją zrobili,wałki nowe tłok poleci nowy i łańcuch rozrządu, uszczelki olej filtr i jakieś pierdoły. Teraz pytanie co się mogło stać:
-pompa przejrzana i nie widać żęby coś było nie halo
- syfu w kanałach brak

Na myśł nasuwa mi się, że ktoś kiedyś na pałe przykręcił mostki lub jeździł i miał za mało oleju.
Ostatnio rozmawiałem też z kolegą który ciąga z włoch enduro i cross i też tam mieli przypadek z tym 17 rokiem, że głowica przytarta. Czy to jakaś wada fabryczna?
Czemu Ci inżynierowie nie robią głowicy tak jak to było w ktm np 250 sxf z 2008, że kiedy się zatrze coś to składa się z kilku części, a nie teraz jeden odlew i nowa głowica ponad 2k.

Co myślicie o tej sytuacji, teraz gdy to poskładam no to co mogę sprawdzić na zdjętej pokrywie zaworów patrzeć czy olej strzela z dych na krzywki podczas kręcenia rozruchem, jeśli tak to chwilę pojeździć i zobaczyc czy wszystko w oleju?
Gadałem przez telefon w ktmsklep, a w tym moto jest końcówka akcesoryjna fmf założona i konsultant pyta się czy były jakieś mapy wgrywane. Ja tego nie wiem ale zdaję mi się, że takie nie wgranie mapy jak już mogło by spowodować np przytarcie tłoka, a nie głowicy, a tłok i cylinder w fajnym stanie.. proszę o odpowiedzi.

Jeżeli ktośby miał serwisówkę pełną do tego silnika to chętnie też przygarnę bo nie mogę znaleźć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 20:10, 09 Paź 2019    Temat postu:

zadnej wady nie ma, to konstrukcja bardzo wrazliwa na braki w smarowaniu, i jakiekolwiek zaniedbanie, wiec mozna podejrzewac ze było to co sam napisałes - czyli braki w oleju, uszkodzona pompa albo źle skręcone mostki.
bo ty w 2008 roku masz pewnie mniej sztywną głowice i nie da sie wykrzesać tego co jest w 2017 ( tylko tu sie domyslam - gdyby to była konstrukcja idealna to by przy tym zostali )
mozna kręcic rozrusznikiem z wcisnietym kill switchem albo sciągnieta fajka ( warto dać inna swiece zeby obok gdzies była iskrą ) i po paru sekundach powinien olej byc podawany na krzywki.

ktmsklep jak widać nie maja pojecia o czym mówią, w excfie nie ma zadnych map - fabryczna spokojnie swoją adaptacją "złapie" wydech akcesoryjny.

ja mam ale w wersji elektronicznej nie do przesłania, jakbys czegos potrzebował zapraszam na PW


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majster128




Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków

PostWysłany: Nie 12:50, 13 Paź 2019    Temat postu:

Dlatego właśnie zawsze polecam demontaż silnika tuż po kupnie.
Po prostu z jakichś przyczyn brakło smarowania. Nadal zalecam demontaż całego silnika i jego weryfikację. Oby się nie okazało, że za chwilę korbowód padnie, bo też nie miał przez jakiś czas smarowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pkali360




Dołączył: 26 Sty 2019
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 3:18, 20 Paź 2019    Temat postu:

Ktm złożony. Przy próbie kręcenia rozrusznikiem i obserwowaniu dysz 3 na 4 psikaja idealnie a 4 to jest lewa na zawór ssący psika znikomo. Wszystko rozbierane i dokładnie czyszczone przepatrzone i nie wiem czemu tak jest jak nawet z tamtych innych co psikaja na wydechy są dysze w mostku więc są wyżej i olej musi przechodzić przez kanał z tej której psika słabiej. Dysza nie jest zapchana, przed montowaniem była sprawdzona, lekko sobie cieknie ale niema takiego ładnego ciśnienia jak tamte. Ciekawe czy nie dostanie większego ciśnienia jak się odpali motocykl. Trochę to dziwne i mi po długiej rozkminie nie przychodzi nic na myśl. Jak u was spostrzeżenia powinny cieknac 4 tak samo?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 7:36, 20 Paź 2019    Temat postu:

kiedys sprawdzałem tak na rozruszniku to ciekło praktycznie identycznie na wszystkich 4, dwie słabiej bo w inne miejsce lały ale oba ssace i oba wydechowe tak samo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pkali360




Dołączył: 26 Sty 2019
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:20, 12 Lis 2019    Temat postu:

Po około 3 zbiornikach wyjezdzonego paliwa sprawdziliśmy stan krzywek. Wygląda to tak, że na tą na której z tej dyszy olej słabiej tryskał widać, że jest lekko przegrzana. Tak jak by olej tam się dostawał w 50%. Reszta ok. Co myślicie w tej sytuacji? Może profilaktycznie zmienić pompę oleju? Żeby nie okazalo się że za ileś zbiorników wałek będzie do wymiany przez jedną krzywke.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 11:23, 12 Lis 2019    Temat postu:

pompa oleju moze byc do kontroli ale one zwykle biją cisnienie z nadmiarem, jest zawór upustowy ktory cały czas upuszcza nawet to cisnienie, wiec prędzej sprawdził bym ten zawór upustowy, i sprawdził droznosc kanału tej dyszy. no i mozna cisnienie zmierzyc oleju co sie dzieje w ogóle

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 14:11, 12 Lis 2019    Temat postu:

Co do pompy to na oko wydawała się ok jak i po pomiarach szczeliniomierzem. Jak pisałem wyżej przygladalem się przeplywowi oleju i to dziwne że z jednej tryska mniej. Dysze przez montażem też sprawdzane na drozność. Zawór upustowy chodzi o tzw bypass? Sprężyna kulka itp od dołu wkrecany? Jeżeli tak to założony jest także nowy oryginał profilaktycznie. Co do ciśnienia oleju to gdzie się wkreca końcówkę? Manometr zwykły mam. Czy dałoby radę dokupić jakąś przejściówkę itp bo oryginalnego przyrządu nie mam. Nie posiadam serwisowki i nie wiem gdzie dokładnie to wkręcić to sobie gdybam odnośnie gwintu itp.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 15:34, 12 Lis 2019    Temat postu:

tak chodziło mi o bypass, co do czujnika to mozna wkręcic chyba w filtr oleju ( tylko trzeba miec adapter albo sobie zepsuc pokrywke ) ale serwisowka podaje zeby mierzyc na napinaczu rozrzadu ( tam powinna byc na srodku mala srubka do montazu napinacza, i zamiast niej mozna wpiac czujnik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin