Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zakładanie cylindra

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkes




Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:33, 10 Lis 2014    Temat postu: Zakładanie cylindra

Hej,

wiem, że serwisówka zaleca dokręcanie wielu śrub za pomocą klucza dynamometrycznego bodajże, czy jeśli nie mam klucza, mogę normalnie dokręcić cylinder na wyczucie ? to samo z głowicą.


Ps. ciekawi mnie fakt jak można wcisnąć tam klucz dynamometryczny jak ja ledwo co płaski wsadziłem XD



Moto ktm sx 125


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 17:14, 10 Lis 2014    Temat postu:

Jeśli musisz to można ręką ważne by były między sobą jednakowo dokręcone.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:25, 10 Lis 2014    Temat postu:

zaden problem, jak płaski podejdzie to i dynamometryczny.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Pon 18:26, 10 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13686
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 19:43, 10 Lis 2014    Temat postu:

dokładnie, są płaskie klucze dynamometryczne specjalne i wszystko jest do zrobienia.

możesz dla mnie dokrecać młotkiem i przecinakiem. ważne aby dokręcic z odpowiednim momentem wszystkie sruby. jak zrobisz to nieodpowiednio, w najgorszym przypadku moze iśc np woda na silnik ( nawet nie musi isc od razu, moze sie sączyc uszczelką i o zatarcie bardzo łatwo )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 21:39, 10 Lis 2014    Temat postu:

Co do tego typu klucza dynanometrycznego to mam i ni chu** nie dojdę Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 9:00, 11 Lis 2014    Temat postu:

jak kupiłem końcówkę do klucza zwykłego i też nie dojdę.
zwykły klucz oczkowy musiałem szlifować aby tam wszedłSmile
jednak widziałem odpowiedni klucz do tego typu zadań


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkes




Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:14, 11 Lis 2014    Temat postu:

Czyli większość w sumie dokręca płaskim przy czym istotne tu jest, aby wszystkie śruby dociskały cylinder tak samo ?

Ja i tak jestem amatorem więc o jakieś przecieki po wjazdach w rzeki, nie ma mowy..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 11:27, 11 Lis 2014    Temat postu:

arkes napisał:
Czyli większość w sumie dokręca płaskim przy czym istotne tu jest, aby wszystkie śruby dociskały cylinder tak samo ?

Ja i tak jestem amatorem więc o jakieś przecieki po wjazdach w rzeki, nie ma mowy..


Podstawa równy docisk. Jak masz takie wyczucie w ręce to może być.

Wyżej kolegą chodziło że woda w cylinder nie dostanie się poprzez wjazd do rzeki, a że woda z chłodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lam3r




Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Opolskie

PostWysłany: Wto 15:15, 11 Lis 2014    Temat postu:

Mimo wszystko ja bym nie ryzykował dokręcania takiej rzeczy jak cylinder czy głowica na "wyczucie" a zwłaszcza w wyczynie.

Zreszta na pewno szybciutko Ci wydmucha uszczelke pod głowicą i narazisz się tylko na dodatkowe koszty związane z zakupem nowej. Poszukaj po znajomych takiego klucza i zrób to porządnie(albo po prostu kup, na pewno się jeszcze przyda). Dokręcanie wielu pierdół które w serwisówce też mają określony moment czasem można dokręcić na "czuja". Ale sprawy silnikowe rób jak należy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lam3r dnia Wto 15:16, 11 Lis 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 15:29, 11 Lis 2014    Temat postu:

To nie porcelana, nie mam tak specjalistycznego klucza by cylek dokręcać z momentem więc dokręcam na wyczucie i nigdy nic się nie działo i nie dzieje do dziś. W 4t popieram nie ma wg mowy o dokręcaniu na wyczucie ale w 2t gdzie pod głowicami są oringi nic się nie stanie.(biorąc pod uwagę to że dokręcone bd wystarczająco mocno)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin