Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wyrwany gwint od spustu oleju pomocy !!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz sx




Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:50, 01 Sty 2015    Temat postu: Wyrwany gwint od spustu oleju pomocy !!

Witam,

Dziś przy odkręcaniu śruby spustowej olej wyrwał mi się kawałek gwintu Sad
, co mam zrobić klej jakiś do aluminium zastosować ?.
Najchętniej bym zaślepił na stałe byle nie ciekło bo korek też jest z drugiej strony wiec olej bym tamtędy spuszczał .
przesyłam zdjęcie , pomocy



[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek919




Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Dynowa

PostWysłany: Czw 21:11, 01 Sty 2015    Temat postu:

najlepiej pospawać i na gwintować od nowa będzie najlepiej przynajmniej ja bym tak zrobił

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz sx




Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:21, 01 Sty 2015    Temat postu:

Tylko czytałem gdzieś ze tego aluminium nie da się spawać bo ma domieszkę czegoś tam
no i musiałbym rozebrać silnik a niedawno był remont robiony




.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kzq




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań

PostWysłany: Czw 22:04, 01 Sty 2015    Temat postu:

A ten gwint nie jest w bocznej pokrywie sprzęgła? Bo jeżeli tak to warto sprawdzić ceny takich pokryw i rozważyć koszty naprawy i zakupu pokrywy bocznej. Z tego co widać ze zdjęcia to gwint jest wyłamany do "końca"? Bo jeżeli nie mógłbyś po prostu wkleić śrubę na klej do gwintów. i o nim zapomnieć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz sx




Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:13, 01 Sty 2015    Temat postu:

Właśnie nie jest w bacznej pokrywie tylko pod nią , a gwint faktycznie jest wyłamany do końca .
Tak sobie myślę że może wkręcić dłuższą śrubę (bo w środku miejsce na to jest) na klej i ten wyrwany fragment zakleić klejem cx-80 auto weld do spawania na zimno co myślicie ??? niżej link tego kleju



[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 22:32, 01 Sty 2015    Temat postu:

jakie to moto ?

najlepsza opcja to helicoil, najlepsza opcja, kleje sie nie sprawdzają chyba że chcesz to zaciapać na stałe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiterBaja




Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LRA

PostWysłany: Czw 22:41, 01 Sty 2015    Temat postu:

Swoja droga mozesz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kzq




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań

PostWysłany: Czw 23:05, 01 Sty 2015    Temat postu:

helicoil byłby najlepszym rozwiązaniem, ale ze zdjęcia widać że tam nie ma co rozwiercać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek919




Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice Dynowa

PostWysłany: Czw 23:08, 01 Sty 2015    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
ten jest mega mocny i sprawdzony trochę długo schnie a później jak metal


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 10:13, 02 Sty 2015    Temat postu:

Wykręć tą pokrywę, dobrze odtłuść i wklej śrubę na jakimś kleju do aluminium.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz sx




Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 11:44, 02 Sty 2015    Temat postu:

Też myślałem o helicoil ale tam jest tak wszystko cienkie że szok ,
zakleję to a jak będę kiedyś rozbierał silnik to poszukam nowej pokrywy
bo tam trzeba wodę spuścić i dosyć dużo rozebrać bo ten gwint jest e dużej pokrywie




.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:02, 02 Sty 2015    Temat postu:

Tak, jest w dużej ale to jest robota na 40 minut. Jakbyś tam chciał zastosować sprężynki helicoli to też musiałbyś tą pokrywę wyciągnąć. Też możesz zastosować taki patent jak ja robiłem w tym miejscu. Dobrze wszystko odtłuść daj pakuły na śrubkę i klej do gwintów. Później to wkręć. W wcześniejszym motorze jeździłem z takim patentem i wytrzymało dwa sezony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yogi1991




Dołączył: 30 Wrz 2014
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska

PostWysłany: Pią 15:13, 02 Sty 2015    Temat postu:

są jeszcze specjalne sprężynki do naprawy gwintów ale żeby to zrobić musiałbyś rozebrać silnik.
Tu masz przykładowy filmik jak ta cała operacja wygląda. Testowałem to kiedyś to się śruba ukręciła a gwint nie puścił.
https://www.youtube.com/watch?v=aSFFgfj5mmM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 15:26, 02 Sty 2015    Temat postu:

Testawałem kiedyś - zestaw naprawczy do gwintów ma sens tylko w miejscach gdzie śruby nie muszą wytrzymywać dużych obciążeń i gdzie nie są często odkręcane. Jesli chcesz tylko reanimowac ten gwint, wkręcić śrubę a pózniej juz nie odkręcać jej tak czesto jak zwykle możesz spróbować.

Inaczej poprostu z czasem ulegają zniszczeniu a są z bardzo twardego stopu stali więc kiedy fragment takiego gwintu dostanie się do silnika to kaplica...
Praktycznie w każdym lepszym warsztacie maja takie zestawy jak na filmiku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spidi dnia Pią 15:28, 02 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 19:29, 02 Sty 2015    Temat postu:

Decyzja podjęta rozebrałem wszystko i zaworze do spawania
tutaj niedaleko jest ponoć gościu co się tylko tym zajmuje.

Jeszcze mam takie pytanko jak się wleje nowy płyn chłodniczy w sx 125 trzeba jakoś odpowietrzyć czy wystarczy nalać i jaki będzie dobry do KTMa ?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin