Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana łożysk PDS
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_83




Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztynek

PostWysłany: Czw 10:26, 14 Mar 2013    Temat postu: Wymiana łożysk PDS

Witam, kupiłem dwa zestawy naprawcze PDS'a, na dół Prox a na górę Allballs.
Czy mógłby mi ktoś napisać w jakiej dokładnie kolejności ma to się składać, czy i w którym miejscu ewentualnie dawać jakiś smar ?

Góra:
[link widoczny dla zalogowanych]

Łożysko w środek, następnie zabezpieczenia i gdzieś tu zapewne muszę dać tą gumową uszczelkę, która jest w zestawie. Nie widziałem jak to wyglądało podczas rozbierania i nie wiem gdzie dokładnie ta uszczelka ma być, czy naciągamy ją na tulejki które wchodzą na samym końcu, czy uszczelkę tylko przykładamy do łożyska i wtedy wkładamy tulejki. Czy i gdzie ewentualnie dajemy smar i jaki to ma być smar ?

Dół:
[link widoczny dla zalogowanych]

Łożysko w środek i co dalej ? simmering a później ten pierścień metalowy z uszczelniaczem czy odwrotnie ? Którą stroną wkładać simmeringi i pierścienie ponieważ oba te elementy z jednej strony są powiedzmy zamknięte z drugiej otwarte. Czy i gdzie ewentualnie dajemy smar i jaki to ma być smar ?

Sory za banalne zapewne dla was pytania ale wolę się upewnić i mieć 100% pewności że zrobiłem dobrze.
Oddawać tego do serwisu nie chcę bo znając życie zedrą strasznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:11, 14 Mar 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

tu masz fiszki i na nich jest pokazany rysunek na którym wydać wszystko jak na dłoni. W razie dalszych wątpliwości możesz jeszcze pobrać manuala i tam jest wszystko pokazane.

pozDRo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_83




Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztynek

PostWysłany: Czw 11:36, 14 Mar 2013    Temat postu:

Mam manuala i tą książeczkę z poszczególnymi częściami i ich numerami.
O ile górne mocowanie jest tam rozrysowane i wiem jak je złożyć tylko nie wiem gdzie dać smaru, to z dolnym mam problem ponieważ z tych dokumentów wynika że na dolne mocowanie składa się łożysko, metalowy pierścień i tulejka, a ja w zakupionym zestawie mam dodatkowo simmeringi.
Z dołem podobnie jak i z górą nie wiem czy dawać smar, jak dawać to gdzie dokładnie, no i którą stroną wkładać simmering, pierścień.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Czw 11:44, 14 Mar 2013    Temat postu:

Smarujesz wszystko.
To powinno Ci pomóc:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Czw 11:45, 14 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_83




Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztynek

PostWysłany: Czw 12:11, 14 Mar 2013    Temat postu:

No i właśnie z tego co podesłałeś wynika że, te simmeringi które mam w zestawie prox są nie potrzebne. Montujemy tylko łożysko pierścień i tulejki.
Druga sprawa słabo ogarniam angielski ale chyba tam jest napisane że nie smarujemy łożyska bo uszkodzi teflon tak ? gdzie w takim razie możemy dać smar ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13694
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 12:45, 14 Mar 2013    Temat postu:

spoko mozna dać, jak niby moze uszkodzic teflon. przeciez chociazby zawieszenie gdzie też masz teflon i wszystko pracuje w oleju. smar praktycznie nigdy nie przeszkadza. co do uszczelniaczy nie widze innej opcji żeby ich nie było. ja w takie elementy, jak głowka ramy, łozyska kół itp. wale tyle smaru ile tylko wejdzie. - smar wypiera wode, smaruje, zabezpiecza przed korozją itp itd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_83




Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztynek

PostWysłany: Czw 13:15, 14 Mar 2013    Temat postu:

Tylko teraz gdzie dać te uszczelniacze skoro ani w serwisówce ich nie ma, ani w katalogu z częściami. Na stronie Proxa też szukałem, myślałem że może będzie jakaś instrukcja montażu ale też nic :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 14:10, 14 Mar 2013    Temat postu:

Daniel_83 napisał:
Tylko teraz gdzie dać te uszczelniacze skoro ani w serwisówce ich nie ma, ani w katalogu z częściami. Na stronie Proxa też szukałem, myślałem że może będzie jakaś instrukcja montażu ale też nic :/


Przecież w instrukcji amorka którą wyżej przesłał tobie kolega masz zdjęcia gdzie idą uszczelniacze.
Fakt że na zdjęciu są beżowe a nie czarne.
Czytać, oglądać, myśleć przy tego typu pracach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_83




Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztynek

PostWysłany: Czw 15:00, 14 Mar 2013    Temat postu:

Haker, piszesz o górnym mocowaniu PDS'a a to wiedziałem w sumie od początku jak złożyć, nie widziałem tylko gdzie nałożyć smaru, czy w ogóle go nakładać.

A teraz już tylko rozmawiamy o dolnym mocowaniu, konkretnie o tym uchu na wahaczu do którego montujemy PDS'a.
Jak pisałem wyżej z serwisówek wynika że ma tam być tylko łożysko, pierścień w budowanym simmeringiem i tulejka.

W zestawie Prox'a który kupiłem poza tymi elementami mam jeszcze zwykłe simmeringi i nie wiem po co one są i gdzie ewentualnie je się montuje. Tak to wygląda: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 16:18, 14 Mar 2013    Temat postu:

Tak wiem.
Lecz w górnym łożyskowaniu masz taką samą sytuację, więc wystarczy ją praktycznie powielić/skopiować.
Czyli.
simering l uszczelniacz l łożysko l uszczelniacz l simering


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_83




Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztynek

PostWysłany: Czw 16:48, 14 Mar 2013    Temat postu:

No na górze to wygląda tak:
tulejka | uszczelka gumowa | łożysko | uszczelka gumowa | tulejka, nie piszę o zabezpieczeniu bo wiadomo.

A dół w takim razie ma wyglądać tak:
tulejka | simmering ten cały gumowany (częścią zamkniętą czy otwartą do zewnątrz ?) | simmering ten z pierścieniem metalowym (częścią zamkniętą czy otwartą do zewnątrz ?) | łożysko | simmering ten z pierścieniem metalowym (częścią zamkniętą czy otwartą do zewnątrz ?) | simmering ten cały gumowany (częścią zamkniętą czy otwartą do zewnątrz ?) | tulejka

Aha no i jak z tym smarem, jaki smar polecacie i gdzie go użyć ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 17:22, 14 Mar 2013    Temat postu:

tulejka-simering metalowy-simering gumowy-łożysko-simering gumowy-simering metalowy-tulejka

Wszystko częścią otwartą do wewnątrz

Łożyska smaruję smarem do łożysk tocznych firmy Castrol.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Czw 17:22, 14 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel_83




Dołączył: 21 Lut 2013
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olsztynek

PostWysłany: Czw 17:26, 14 Mar 2013    Temat postu:

No i od samego początku na taką odpowiedź czekałem Smile
Dzięki wielkie.

Zastanawia mnie tylko dlaczego nigdzie w serwisówkach nie ma tego simmeringu gumowego, nawet jak do serwisu zadzwoniłem zapytać się jak to złożyć to gość mi wyjechał że tak to jest jak się kupuje zamienniki itp.

Według niego dolne mocowanie składa się tylko z łożyska, simmeringu tego z pierścieniem metalowym i tulejki Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Daniel_83 dnia Czw 17:34, 14 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robertaz




Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk - Racibórz

PostWysłany: Czw 18:31, 14 Mar 2013    Temat postu:

Co do simmerringów w dolnym łożysku: ostatnio to też wymieniałem u siebie (też allballs) i musze stwierdzić iż nie dało rady wepchnąć tam dwóch simmerrów gumowych i dwóch uszczelniaczy metalowych - poprostu tulejki wystawały za dużo na zewnątrz i nie dało rady założyć amortyzatora. W orginalnym zestawie naprawczym KTMa również brakuje gumowych simmerringów. Tak więc odradzam zakładania ich. Sam ich nie zakładałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 18:32, 14 Mar 2013    Temat postu:

Daniel_83 napisał:

Zastanawia mnie tylko dlaczego nigdzie w serwisówkach nie ma tego simmeringu gumowego, nawet jak do serwisu zadzwoniłem zapytać się jak to złożyć to gość mi wyjechał że tak to jest jak się kupuje zamienniki itp.

Według niego dolne mocowanie składa się tylko z łożyska, simmeringu tego z pierścieniem metalowym i tulejki Smile


Może dla poprawy uszczelnienia.
Oryginalnie faktycznie jest tylko jeden simering.
Wydaje mi się, że jeżeli założysz to tak jak w oryginale (tylko na metalowym) to będzie wystarczająco dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin