Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wymiana korby w secie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:00, 25 Lip 2017    Temat postu: wymiana korby w secie

panowie co jaki czas wymieniac korbe w 125 150?
mam 2017 150xcw nalatane 93h korba oryginal jeszcze zero luzu gora dol
i nei wiem czy wsadzac kolejny tlok i latac dalej czy zmienic?
tloki wsadzam co ok 20-25h fura krecona pelnym wierzchem
bedzie ja slychac czy od razu pierdolnie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 18:03, 25 Lip 2017    Temat postu:

w ksiazce masz opisane co ile wymienic. jak bys sie tego stosował to nie ma prawa praktycznie nic strzelic wczesniej

a korby róznie - czasem dostaje luzu i sie łomocze czasem pęka Razz

ten przebieg przy ostrym lataniu to juz tak moze byc że do wymiany


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:34, 25 Lip 2017    Temat postu:

Luz góra dół w setce będziesz miał 5min przed zatarciem(urwaniem) korby. Pierwsze luzy diagnozuje się w innych płaszczyznach ale to musi ogarnięty mechanik z doświadczeniem poszarpać się z korbą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Wto 19:16, 25 Lip 2017    Temat postu:

Jak liczysz te godziny? Wg. licznika czy wg. paliwa? (7 l - 1 mth).
U mnie proxy (innych zamienników znajomi mechanicy i warsztaty nie polecają) idą do wymiany co 200 godzin licznikowych (wychodzi około 100 mth z paliwa). Luz jest wyczuwalny ale to nie jest taki typowy luz góra-dół (tak jak pisze kolega wyżej). Ostatnio u brata w SX 125 oryginalna korba z przebiegiem ponad 120 godzin (nie wiadomo ile dokładnie bo tyle silnik zrobił u nas, a miał jeszcze 2 włascicieli) nie miała wyczuwalnego luzu oraz śladów zużycia (poszła do wymiany bo za 4 tyg. brat ma wesele i... koniec z wydatkami na moto).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:34, 25 Lip 2017    Temat postu:

to jaki to jest luz?
godziny wg licznika made in china

major co ile zmieniales w secie te korby?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 20:54, 25 Lip 2017    Temat postu:

chodzi o wyklekotanie korby, nowa korba ma luz gładko przesuwany lewo prawo. potem zaczyna miec luzy skrętne i łapiąc za góre korby na boki. ( góra dół moze luzu nie miec) jak juz korba rozklekotana na wszystkie strony to długo nie pociagnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:06, 25 Lip 2017    Temat postu:

W setkach co 100godz zmieniałem jak była ostro pałowana.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 5:52, 26 Lip 2017    Temat postu:

zamiennik korby wytrzyma tyle co ori?

a jak z lozyskami walu?na kolejne 100h zostawic czy wymieniac z korba


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 7:23, 26 Lip 2017    Temat postu:

łozyska też da sie wyczaić troche, jak wyglądaja itp oczywiscie po rozbiórce, ale łozyska najlepiej zmienic z korbą i spokój.
zamienniki róznie ale wątpie że wytrzyamja tyle co oryginał. duzo też zalezy od tego jak ktos ten wał przekuje, jakie bedzie bicie itp. jak ktos kiepsko przekuje nawet oryginalna korbe to zywitnosc moze spaść


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 7:38, 26 Lip 2017    Temat postu:

Zamienne korbowody wytrzymują prawie połowę mniej niż oryginały. Na twoim miejscu kupił bym oryginał do tak małej pojemności. I zwróć uwagę żeby wycentrowali ci nową korbę praktycznie do zera(oczywiście jeśli kondycja wału na to pozwala).

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez major000 dnia Śro 7:39, 26 Lip 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Śro 12:56, 26 Lip 2017    Temat postu:

Tak jak koledzy piszą - łożyska przy okazji wymiany korbowodu. Zamienniki korbowodu wytrzymują mniej niż oryginał (j.w. - wpływ ma wyważenie/wycentrowanie oraz stosowany olej).

Jeżeli godziny z licznika to u mnie, jak już pisałem, prox wytrzymuj 200 godzin (wyjdzie z jakieś 90-100 godzin z paliwa) amatorskiej jazdy ale więcej bym nie zaryzykował. Przy proxie na dolnej bieżni widać na oko dużo większe zużycie (robią się rowki i ślady/smugi).

Ciekawostka - w Stanach jest jakas firma, która robi "wieczne" korbowody - nie są kute tylko frezowane (znajomy zakłada takie do kartingów), wymienia się w nich tylko łożyska. Nie wiem czy są dostępne do innych silników.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:03, 27 Lip 2017    Temat postu:

Jak mialem sete to co drugi tlok zmiana korby. Tloki zmienialem tak okolo 50 h ale przy wymianie korby lozysko dolne bylo przegrzane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin