Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wyciek płynu chłodzącego rfs 525

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GIENIU




Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 318
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: POLAND

PostWysłany: Nie 16:17, 27 Lip 2014    Temat postu: wyciek płynu chłodzącego rfs 525

Panowie miał ktoś juz taki przypadek?
Koledze mojemu w exc 525 2007 silnik rfs delikatnie się sączy płyn chłodzący z głowicy przez ten otwór fabryczny co na zdjeciu zaznaczone.
Co jest tego powodem?
Konieczne ściąganie głowicy ?

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piteros1




Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: DBL

PostWysłany: Nie 16:34, 27 Lip 2014    Temat postu:

chyba trzeba zajrzeć do pompy wody

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:40, 27 Lip 2014    Temat postu:

Głowicy nie musisz ściągać. Zdejmujesz tylko pokrywę zaworów, i wymieniasz usczelnienie pompy. Można to również zrobić bez zdejmowania pokrywy ale ja odradzam tę metodę ze względu na duże prawdopodobieństwo uszkodzenia nowych uszczelniaczy przy montażu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:56, 27 Lip 2014    Temat postu:

i7ja miałem taki problem tydzien temu, wsadziłem nowe uszczelniacze i oringi i jest ok, to jest dosyc czesty widok, po to tam jest ta dziurka zebus widzał czy uszczelniacze sa ok. jesli cieknie płyn to oring i uszczelniacz od strony pompy wody do wymiany, a jak olej to od strony zebatki wałka rozrzadu, ale radziłbym wymienic wszystkie dla swietego spokoju. np w hondzie nie ma takiego luksusu, uzytkownik moze nie wiedziec ze mu sie płun z olejem miesza. tu masz wymiary potrzebnych czesci

37 2.15 PLN
O-RING 29,10X1,60 NBR 70
0770291016
38 1.85 PLN
O-RING 25,12X1,78 NBR70
0770020220
40 20.60 PLN
% SHAFT SEAL RING 10X18X4 BSL
0760101843
40 20.60 PLN
% SHAFT SEAL RING 10X18X4 BSL
0760101843

oringi musisz w serwisie kata zamówic bo to nietypowe wymiary ( chyba ze zamówisz w jakims dobrym sklepie w swoim miescie, ja np. miałem taka mozliwosc ale nie chciałem czekac) co do uszczelniaczy to sa uszczelniacze z zewnatrz metalowe i pokryte cienka warstewka gumy wiec kiedy bedziesz je nakładał na wałek nie ma szans zeby sie którys przesuna w tej tulejce na której sa oringi. Mozesz tez kupic zwykłe uszczelniacze w sklepie tylko całe gumowe one sa tansze od tych metalowych bo kosztuja cos około 10zł sztuka ale musisz je wsadzic na klej bo jest ryzyko ze kiedy bedziesz nakładał na wałek moga sie przemiescic itp. Jesli zdecydujesz sie zamówic te uszczelniasze metalowe to nie wbijaj ich na chama do tej tulejki tylko imadełkiem wcisnij delikatnie i sprawdzaj czy równo wchodzi. Faktycznie lepiej zdejmij pokrywe zaworów bo ciezko z tym oringiem bedzie. Ja to zrobilem bez sciagania pogrywy, wepchnałem poprostu oring do srodka przedtem posmarowałem go od srodka olejem i dopiero wcisnełem to tulejke do srodka, mi sie chyba to udało ale jest ryzyko ze sie dany oring podwinie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawciak12 dnia Nie 21:09, 27 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:34, 28 Lip 2014    Temat postu:

moim zdaniem najlepiej jest wymieniać uszczelniacze bez zdejmowania pokrywy i nie widzę możliwości żeby cokolwiek w ten sposób uszkodzić. Ważne żeby dobrze oczyścić powierzchnie wałka rozrządu która sie styka z uszczelniaczami, założyć oryginalne uszczelniacze w prawidłowy sposób, a przy montażu całego uszczelniacza pompy wody na koniec wałka rozrządu założyć i obkurczyć lekko rurkę termokurczliwą żeby uszczelniacze gładko przeszły przez rowek pod pierścień segera który znajduje sie na wałku.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Wto 8:15, 29 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:19, 28 Lip 2014    Temat postu:

ja wałek obkleiłem tasma izolacyjna i tez ładnie weszło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:37, 29 Lip 2014    Temat postu:

U mnie wymiana bez zdjęcia pokrywy była nie możliwa z tego względu, że rant który powinien trzymać zewnętrzną uszczelkę był lekko zjechany i spadała.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:54, 29 Lip 2014    Temat postu:

chodzi o jeden z oringów ten od strony łozyska ? oryginalny jest tak spasowany ze najpierw wkłada sie oring w otwór a później cały moduł z uszczelniaczami, oczywiscie wszystko trzeba lekko potraktowac smarem. Nie ma prawa nic sie podwinac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:53, 01 Sie 2014    Temat postu:

ja nie wiem czy miałem oryginalny czy nie, ale normalnie go nakładałem od razu i wszystko wchodziło elegancko oprócz tego, który jest najbliżej wiatraczka, bo tak jak pisałem spadałem z powodu nie wystarczająco wysokiego rantu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin