Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Temat klasyk - pękająca piasta w tylnym kole

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
godzil




Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:54, 08 Maj 2015    Temat postu: Temat klasyk - pękająca piasta w tylnym kole

Czesc.
Dzisiaj dopatrzylem sie pękającej tylnej piasty w moim 520 EXC.
Zastanawiam sie jak powazne moze to byc pekniecie, bo szczerze mowiac nie wiem czy jezdze z kołem w takim stanie od tygodnia czy od roku. Motocykl posiadam rok, przejechalem nim jakies 30mth pyrkania i w tym czasie dwa razy wymienialem lozyska i simeringi w kolach, bo bylem swiadom slabej zwytonosci piasty.

Czy ktos z forumowiczow mial podobnie?
Oto fotki
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez godzil dnia Sob 0:04, 09 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Sob 0:16, 09 Maj 2015    Temat postu:

U mnie to samo tylko,że w SX520 Very Happy latam tak odkąd go kupiłem (wrzesień 2013) zrobiłem jakieś 60mh też pyrkanie i jak na razie się trzyma(pęknięcie się nie powiększa) nic nie robię bo myślę nad kupnem koła 18"Na tygodniu muszę wymienić tylko łożyska bo złapały lekki luz co kwalifikuje je do wymiany Confused One naprawdę szybko lecą jeszcze jak piasta pęknięta to trzeba zwracać szczególną uwagę bo może się to zle skończyć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szo




Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 5:18, 09 Maj 2015    Temat postu:

Ja tez jeździłem z czymś takim jak ty masz, aż do czasu pękło, łańcuch spadł (dobrze ze miałem buty na motor),ale ktm dalej się toczył tylko koło biło na jedna stronę a i miałem farta że wysprzeglika nie popsuło.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szo dnia Sob 5:22, 09 Maj 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 7:22, 09 Maj 2015    Temat postu:

u ciebie godzil to już bomba zegarowa ;-(
najczęstszą przyczyną pękających piast jest niewłaściwy naciąg łańcucha
kolega kupił 520 z jednym drobnym mikropęknięciem kat dostaje mocno w d... trzy lata minęło a pęknięcie takie samo ale łańcuch luźno lata
z kolei drugi znajomy w 2 letnim ktm-ie załatwił najpierw piastę później wałek zdawczy naciągając łańcuch "na trzy palce" (teoretycznie piasta z tych najmocniejszych)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gelo008




Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bilgoraj

PostWysłany: Sob 9:22, 09 Maj 2015    Temat postu:

Też tak miałem, koleszka mi to ładnie zaspawał i tak juz drugi sezon latam i nic sie nie dzieje Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 10:06, 09 Maj 2015    Temat postu:

mi kiedyś piasta walnęła po hopie, było pęknięcie ale nie wyglądało żeby miało zaraz walnąć,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:12, 09 Maj 2015    Temat postu:

te300 napisał:

z kolei drugi znajomy w 2 letnim ktm-ie załatwił najpierw piastę później wałek zdawczy naciągając łańcuch "na trzy palce" (teoretycznie piasta z tych najmocniejszych)


to na ile ma sie nacigac, chyba nie na 5


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:14, 09 Maj 2015    Temat postu:

jak naciągniesz to zawsze sprawdź jak to się ma przy maksymalnie złożonym tyle, jeżeli zostaje drobny luz na łańcuchu to jest dobrze, a czy zmieścisz 5 czy 2 palce jest mało istotne

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Sob 21:31, 09 Maj 2015    Temat postu:

Przy max złożonym to chyba nie wtedy łańcuch się zluzuje.Trzeba sprawdzić naciąg w momencie kiedy ośka tylnego koła znajduje się na równi ze śrubą przedniej zębatki czyli znajdują się w osi wtedy mamy max naciąg łańcucha.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kzq




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań

PostWysłany: Nie 21:23, 10 Maj 2015    Temat postu:

te300 napisał:
jak naciągniesz to zawsze sprawdź jak to się ma przy maksymalnie złożonym tyle, jeżeli zostaje drobny luz na łańcuchu to jest dobrze, a czy zmieścisz 5 czy 2 palce jest mało istotne

pzdr


Dla ułatwienia najlepiej jest ściągnąć sobie amortyzator i bez problemu obadamy skrajne położenia koła Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 6:47, 11 Maj 2015    Temat postu:

szaman masz rację faktycznie to jest ten punkt w którym łańcuch jest najbardziej naciągnięty, w motocyklach bmw 450 [link widoczny dla zalogowanych] zębatka jest w miejscu łożyska wahacza i tam naciąg może być jak w motocyklu szosowym Wink , tylko zastanawiam się jak tam szybko zmienić zębatkę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 7:47, 11 Maj 2015    Temat postu:

husqvarna ma też podobny patent ( ta za czasów BMW )

co do naciągu to tak jak koledzy pisza - ja zawsze sadzam kogoś na moto, lekko reką dociskam jak trzeba aż sruby oska tyulnego koła i zębatki zdawczej beda w linii prostej poziomo do ziemi.
wtedy łancuch jest na maxa naciągniety, dalej wciskając sie luzuje no i zsiadając z moto też sie luzuje.,

i w tej pozycji łancuch ma miec lekki luz, nie moze byc napięty jak struna.

juz pisałem nie raz ale napisze znowu - prosty patent w tej pozycji jak mam ustawiony idealnie łancuch, stawiam go na stołek, i dopasowałem kawałek blaszki którą wsadzam za slizg łancucha a łancuch, i mam taką blaszke ze wchodzi z lekkim oporem, jak naciągam łancuch wsadzam blaszke, widze ile musze dociągnąć. i dociągam aż blaszka bedzie znowu siedziała z tym samym lekkim oporem - gotowe w kilka sekund, i nie ma opcji żeby przeciągnąć albo zostawic zbyt luźny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin