Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Telepie całą kierownicą, krzywe koło?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:27, 13 Kwi 2016    Temat postu: Telepie całą kierownicą, krzywe koło?

Witam, podczas jazdy szczególnie po asfalcie, przy większych prędkościach zaczyna niemiłosiernie telepać kierownicą, co ciekawe przy hamowaniu zjawisko zdaje się maleć. Winowacją jest krzywe przednie koło/krzywe lagi/półki/rama? W terenie raczej to nie przeszkadza ale przy jezdzie na miejscówke przy przelotowych prędkościach jest to nei do zniesienia. Jakieś rady? To typowe dla enduraków? To samo działo się w moim poprzednim suzuki rm, tyle że tam nie miałem homologacji i aż tak mi to nie przeszkadzało. Istenije możliwośc jakiegoś prostowania/centrowania felg? Czy jestem skazany na poszukiwanie nowych? Proszę o rady..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 18:13, 13 Kwi 2016    Temat postu:

Powodów moze być mnostwo - Krzywe koło, trefna opona, niewyważenia koło, krzywe lagi, luz w główce ramy, luzy na łożyskach w kole, krzywa tarcza itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:26, 13 Kwi 2016    Temat postu:

Byłem w garażu i przesuwałem motor do przodu i tyłu po kilka metrów i zauważyłem drgania motoru góra/dół. Może to po prostu to, że na kostkach nie powinno latać się po asfalcie a takie zachowanie motoru to norma przy większych prędkościach? No ale z drugiej strony dziwi mnie to, bo nieraz oglądam nagrania z przelotów enduraków po asfalcie i niczego takiego nie zaobserwowałem, przynajmniej na nagraniach. Dodam, że sprawdzałem tak mniej więcej ręcznie szprychy i żadna nie jest na tyle luźna, aby ręką wyczuć jakieś luzy. Luz w główce ramy raczej odpada, bo telepanie przy popychaniu motoru a główka ramy to chyba bez przesady, nie ma tam aż takich przeciążen, żeby powodowała to główka ramy. Sprawdzę jeszcze motor na stojaku, upewnię się co do główki ramy i łożysk w przednim kole, tarcze raczej wykluczam, bo trzesięnie występuje niezależnie od hamowania. Czy istnieje jakaś metoda na sprawdzenie czy lagi są proste, prócz wzrokowej? Jeśli tak, jak to sprawdzić porządnie organoleptycznie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 18:32, 13 Kwi 2016    Temat postu:

to ja powiem tak - miałem z tyłu koło 8mke Razz mocno scentrowane, i waliło że przy 70 km h na asfalcie wpadało w taki rezonans ze błotnik klepał raz mnie w plecy raz w koło Very Happy a przynajmniej takie wrazenie miałem. potem gdzies pobiłem koło jeszcze mocniej - i przestało Razz po prostu sie wyważyło "samo"

postaw moto na podnosnik, zdejmij zaciski, i zakręc kołem. przyłóz sobie kawałek czegokolwiek patyka chociazby do lagi, i dosuwaj do kręcacego sie koła, zobaczysz czy nie ma gdzieś bić itp. to samo tarcze mozesz sprawdzić. luzy główki ramy też do sprawdzenia są łatwo. też zobacz cyz opony dobrze naciągniete są na oponie


i z jakim cisnieniem jeździsz? jak masz trzymak i niskie cisnienie to tez normą bedzie to


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:40, 13 Kwi 2016    Temat postu:

Ok, dzięki za rady, jak sprawdzę to napiszę co i jak Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuhacz




Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Czw 23:43, 14 Kwi 2016    Temat postu:

Miałem podobnie i wg mnie to była kwestia wyważenia koła. Mam trzymak opony i ciśnienie koło 1.1 bara, po zmianie gumy z przodu i wyważeniu na nowo problem jeszcze się nie pojawił jak dotąd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 0:20, 15 Kwi 2016    Temat postu:

Jak narazie nie sprawdziłem niczego o czym pisaliśmy powyżej, ale po zrobieniu researchu w necie, myślę że to faktycznie wina trzymaków i niskiego ciśnienia..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:47, 17 Kwi 2016    Temat postu:

Dobra Panowie, chyba odnalazłem powód zamieszania. Moto stało pare dni u kumpla, wracając od niego napotkałem opisane objawy tj telepanie góra/dół. Moto kupiłem niedawno i to była pierwsza trasa jaką nim zrobiłem po kupnie. Zapomniałem, że sprzedawca powiedział mi o uchodzącym powietrzu w przednim kole. Dzisiaj byłem w garażu a z przodu flak. Podczas tamtej jazdy na pewno po kilku dniach było tego powietrza niewiele więcej. Więc zbyt małe ciśnienie + trzymak + porządna kostka = mega turbulencje. Teraz mam pytanie. Załóżmy, że będzie tak samo po napompowaniu koła załózmy 1bar, trzymak mam dokładnie naprzeciwko wentyla, czy wyważą mi takie koło w dowolnym warsztacie/wulkanizacji samochodowej? Nie chcę rezygnować z trzymaka opony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13670
Przeczytał: 26 tematów

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 6:14, 18 Kwi 2016    Temat postu:

nie wyważą, bo oni maja inne wyważarki, juz prędzej w rowerowym zakładzie. to trzeba załozysz na cos co sie kręci bez oporów, i zawsze najciezszy punkt bedzie na dole. wtedy po drugiej stronie dokładasz coś,

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:46, 18 Kwi 2016    Temat postu:

Może by ktoś podrzucił fotkę z odważnikami na przeciwko trzymaka jeśli ma u siebie.. Chciałbym zobaczyć jak to wygląda.

P.S.
1. Czy macie jakieś metody na odróżnienie fejków rękawic FOXa od oryginałów? Poza atrakcyjną ceną ?
2. Ktm exc 125 2004, przód 14z tył 47z - jakiej długości łańcuch/ile ogniw?

Proszę o pomoc..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pon 18:03, 18 Kwi 2016    Temat postu:

1. Trzeba mieć to w ręku i zobaczyć szwy i ogólnie jakość wykonania.
Z tym, że musisz też wiedzieć jak wygląda mniej więcej oryginał.
Trzymaj się z dala od allegro czy olx i unikniesz podrób.
Swoją drogą to nie każdy chińczyk jest beznadziejny.
Drugi sezon latam na podróbach ktm'a i wyglądają całkiem nieźle.
Oryginały wytrzymały cztery sezony, zobaczymy co będzie dalej.
2. Bardzo duże to przełożenie jak na 125, na dół nie masz za bardzo co liczyć (zależnie od ustawień zaworu wydechowego). Chyba, że jeździsz asfaltem.
Zawsze kupuje się najdłuższy, różnica kilku zł, a pewność jest.
Rozkucie nowego łańcucha nie jest trudne.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:51, 18 Kwi 2016    Temat postu:

Dziękuję za odpowiedzi Smile
Zgadza sie, przelozenia dosc duze a moto idzie tylko góra.
Z jednej strony to dobrze bo u mnie slabo z podjazdami i extreme terenem.
W takim razie co wybrac by polepszyc nieco dol ale nie stracic zbyt z vmaxa? Polne drogi, lesne drogi, czasem podjazdy ale nie wieksze niz 15/20m i niezbyt strome, najczesciej bloto, zwir, asfalt, trawa.
Znam stronke gearingcommander, ale licze na jakies rady z doswiadczenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pon 19:59, 18 Kwi 2016    Temat postu:

kamiloz napisał:

Z jednej strony to dobrze bo u mnie slabo z podjazdami i extreme terenem.

Ale słabszy dół Ci nie pomoże Very Happy
Podstawa w każdym 2t to dobrze wyregulowany gaźnik i czysty filtr powietrza.
Ostatnio jeździłem z inną setą i różnica w mocy szczególnie na niskich obrotach była kolosalna. Jestem pewny, że dobrze wyregulowana 85 jechałaby dużo lepiej.
Z drugiej strony na moc wpływa wiele podzespołów.
Membrana, cylinder, tłok, dyfuzor(wgniecenia), zawór wydechowy i milion innych..
Ten ostatni możesz podregulować i sprawdzić czy wgl działa Razz
Mimo wszystko moim skromnym zdaniem takie przełożenie nie będzie dobre przy niskich prędkościach i w nawet lekko technicznym terenie.
Możesz ewentualnie zmienić na czterotakta Wink
I tak nie masz co narzekać, masz exc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pon 20:06, 18 Kwi 2016    Temat postu:

kamiloz napisał:
Dziękuję za odpowiedzi Smile
W takim razie co wybrac by polepszyc nieco dol ale nie stracic zbyt z vmaxa?


Większą pojemność i to nie jest żart.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:02, 18 Kwi 2016    Temat postu:

Tak na prawde to mam 200cc :p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin