Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sxf250 2008 strzela kicha i gaśnie , Problem z biegiem
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtekzne




Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:47, 22 Maj 2013    Temat postu: Sxf250 2008 strzela kicha i gaśnie , Problem z biegiem

Witam mam kolejny problem z moim nabytkiem. Odpala bezproblemowo bez ssania na zimnym. Jednak gdy sie zagrzeje chcąc dodac mu gazu zaczyna strzelac z wydechu i gasnie i leje z gaźnika od dołu ( czy ten problem moze byc powiązany z tym problemem ze leje od spodu gaznika. Dzisiaj zauwazyłem ze podczas dogazowania na zapalonym tez wylewa gdzie przy dole z gaźnika.
I kolejny problem. Gdy włoze bieg na zgaszonym i wciskam sprzęgło to straszny opór jest wygląda na to jak by sprzęgło nie wysprzeglało do końca. Gdy moto odpalone i chce włozy bieg to dosc mocno nim szarpnie i gaśnie. Co mogło sie z nim porobic. Szczerze to jeszcze nie byłem na zadnej dłuższej jezdzie, A juz takie kwiatki wychodzą ? Co do tych strzałów to moze na myśl jeszcze mi przszła regulacja zaworów ? Prosze o jakąs rade bo juz sie całkowicie pogubiłem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kzq




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań

PostWysłany: Śro 19:00, 22 Maj 2013    Temat postu:

Co do sprzęgła, to możesz mieć układ hydrauliczny wysprzęglika zapowietrzony. Jaki olej masz zalany w silniku, jak nie wiesz to nie zaszkodzi zmienić? Być może masz źle poskładane sprzęgło. To że są opory przy zgaszonym silniku to normalne, na zimnym silniku może szarpać przy wbijaniu biegu, lecz na ciepłym nie powinien mocno szarpać.

Jak świeżo nabyłeś moto i są takie objawy to powinieneś zacząć od gaźnika, jego czyszczenia i regulacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13691
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 19:12, 22 Maj 2013    Temat postu:

leje sie pewnie z przelewu - rozbierz gaźnik i wyczysc, podstawowy serwis trzeba zrobic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtekzne




Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:15, 22 Maj 2013    Temat postu:

Powiem tak moto juz mama jakies 10dni na początku jezdziło bez zadnych problemów. Olej jutro bede zmieniał na castrola r1 10w50. PRzy silniku za moich czasów nie było nic ruszane. przejechałem sie moze jakies 2 razy oczywiesci do zakupy na oględzinach i jezdzie próbnej nie było zadnych objawów.Jeszcze jakies 3 dni temu odpalałem i biegi wchodziły bez problemu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13691
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 19:24, 22 Maj 2013    Temat postu:

to nie ma nic do tego. wystarczy że dostał sie jakis syf do paliwa, czy do airboxa. z drugiej strony 10 dni i nic nie robiłes ( czyli nie zmieniałes filtra powietrza ) to też zaniedbanie. zrób jak napisałem i bedzie ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtekzne




Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:52, 22 Maj 2013    Temat postu:

Filtr powietrza był czysciutki i nasączony jak patrzyłem i raczej od stania lub 10 minutowej przejazdzki nie powinien sie zabrudzic Wink Powiem tak jest to mój pierwszy cross wiadome za dzieciaka byłą motorynka i kilka simsonów. A co do prania filtra to kupiłem olej do nasączania putoline. I czy wystarczy jak wymyje filter w ciepłej wodzi z płynem do naczyn wyschnie i go nasącze czy tez jakis spechjalny zmywacz musi byc to oczyszczenia ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5670
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 19:56, 22 Maj 2013    Temat postu:

Wojtekzne napisał:
A co do prania filtra to kupiłem olej do nasączania putoline. I czy wystarczy jak wymyje filter w ciepłej wodzi z płynem do naczyn wyschnie i go nasącze czy tez jakis spechjalny zmywacz musi byc to oczyszczenia ?

nie, mozna się obejść bez specjalnych płynów do czyszczenia, tylko płukaj tak żeby syf z zewnąrtrz nie znalazł sie w środku filtra, ja dla pewności zawsze jeszcze odkurzam Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13691
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 20:17, 22 Maj 2013    Temat postu:

ja piore we wrzątku i płynie DIMER ( od razu uzywam go do mycia moto ) super usuwa syf. czasemi dorzucam proszku do prania jeszcze. potem płucze pod bierząca wodą i jeszcze doczyszczam mydłem albo płynem do mycia naczyń.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Czw 10:18, 23 Maj 2013    Temat postu:

10 dni i nawet filtra nie umyłes Very Happy Rozbieraj gaźnik, szczelnośc zaworka sprawdz, poziom paliwa itp.

Skorzystam z tematu:
Przynieśli mi SXf250 '06 po wymianie łożysk silnika i nie odpala im na kopa po naprawie. Pierwsza diagnoza brak wolnych obrotów, ustawiłem gaźnik, mocno wyrobiona przepustnica, ale ustawiłem że jak juz odpali to pyka idealnie, ale cieżko pali na kopa, na popych od razu.
Co mogli spartolić przy składaniu silnika?
Zapłonu nie da się przestawić chyba? Ewentualnie zajrzę do rozrządu, lub podejrzewam, że może coś z autodeko, ale czy to można źle poskładac?
tłok cylinder ok, luzy zaworów ok, zawory szczelne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtekzne




Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:46, 23 Maj 2013    Temat postu:

NO ale jak jest czysty i nie jezdzony to po co mam myć kolejy raz juz to pisze !!!!??? Chyba z racji tego ze moto stało i to w garazu jeszcze pod przykryciem to chyba filtr nie brudzi sie ? A co do sprzęgła to samo z siebie sie nie zapowietrzyło raczej. Ktos mi podpowiedział ze mogły sie tarcze pokleic? Olej bedzie zmieniany w sobote i do gaźnika tez sie zajrzy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartex




Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 13:16, 23 Maj 2013    Temat postu:

Wojtekzne napisał:
Olej bedzie zmieniany w sobote i do gaźnika tez sie zajrzy.


Też po zakupie 2 dni pojeździłem i sprzęgło stanęło. Wystarczyło wymienić płyn i odpowietrzyć.
Co do gaźnika to zwróć uwagę czy silnik nie jest zimny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Czw 18:52, 23 Maj 2013    Temat postu:

Wojtekzne skoro dopiero co kupiłeś moto to wypadałoby wymienić płyny ustrojowe (płyn ham., olej, płyn wysprzęglika), a niewykluczone, że twoje problemy ze sprzęgłem znikną.
Gaźnik wypadałoby wyczyścić i sprawdzić szczelność zaworka i poziom paliwa. Potem ustawić wszystko wg serwisówki. Do czyszczenia filtra używam benzyny, a później wody z detergentem.

Bully te silniki jeśli słabo odpalają (a z gaźnikiem jest wszystko w porządku) to zwykle albo mają za małe luzy zaworowe, albo słabe ciśnienie sprężania (wymieniali łożyska, a tłok?). Męczę się właśnie z SXF 250 kolegi i też słabo pali, z tą różnicą, że u niego kopie się jakby to było 2t, a u mnie zdecydowanie czuć wyższą "kompresję" (mimo autodekopresatora).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pią 17:52, 24 Maj 2013    Temat postu:

No nie wymieniali, bo niby mały przebieg, ale tez nie pomierzyli Laughing W porównaniu do mojego 300 EXC to kompresja rzeczywiście słaba jak na 4T, ale może mi się wydaje przez to autodeko, Wymontuje je i zobaczę.

PS
Winna okazała się za duża przerwa na świecy, wogole świeca do wymiany.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bully dnia Nie 14:32, 26 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtekzne




Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:00, 27 Maj 2013    Temat postu:

Więc tak olej i płyny pozmieniane. W gażniku brakowało jednego małego oringu i juz wszystko gra. :)Duzo razy trzeba było kopac zeby odpalił moze dlatego ze paliowao wylane całe z gaźnika ? . Odpalic odpali ale czasem na wolnych zgasnie tj. Jak wsadze bieg i chce ruszyc to dodacjac gazu jak by go cos jeszcze przydusiło. I po takiej akcji cięzko go odpalic Czym to moze byc spowodowane ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Śro 19:54, 29 Maj 2013    Temat postu:

Wyreguluj gaźnik wg serwisówki oraz sprawdź/wyreguluj TPS.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin