Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sprzęt potrzebny do wymiany uszczelniaczy zaworowych - RFS

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 8:24, 27 Lut 2015    Temat postu: Sprzęt potrzebny do wymiany uszczelniaczy zaworowych - RFS

Witam,
mój kat przy odwinięciu czasami potrafi zostawić po sobie brzydki ślad, na wolnych nic i jest to ciągła smuga stąd obstawiam że to uszczelniacze. Czy moglibyście mi powiedzieć czego będę potrzebował żeby to zrobić? Wiem, że muszę rozkuć łańcuch, ale nie do końca wiem jak to zrobić dalej, pomożecie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ferdas




Dołączył: 21 Lut 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Pią 9:57, 27 Lut 2015    Temat postu:

Oprócz standardowych kluczy żeby zdjąć głowice będziesz potrzebował coś do wyjęcia zabezpieczeń z zaworów ,
niektórzy korzystają nie mając oczywiście specjalnych przyrządów z ścisku stolarskiego z końcówka z rurki albo nasadki z klucza z wycięty okienkiem żeby szło wyjąć tamtędy zabezpieczenie.
ja przy jakiej operacji zanosiłem do warsztatu gdzie takie rzeczy robią płaciłem 15zł od zaworu z wymianą i dotarciem i inspekcja Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 10:33, 27 Lut 2015    Temat postu:

Rozumiem, ze zanosiłeś po prostu całą głowicę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ferdas




Dołączył: 21 Lut 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Pią 11:38, 27 Lut 2015    Temat postu:

Tak całą głowice
warsztat Morawiec tarnowskie góry
Reanimował mi głowicę w których zawory wpadały gniazdo zaworowe wpadło
i zawsze wszystko super warsztat godny polecenia sprawdzony wiec polecam nie reklamuje :p
planowanie chyba było po 50 w 4 zaworowe głowicy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pią 12:50, 27 Lut 2015    Temat postu:

klucz 8 ,13, chyba 14 do olejowej, dynamometryczny, rozkuwarka lancucha, scisk stolarski z dorobionym tulejka z okienkiem badz specjalny przyrzad, do wyjecia wystarczy rurka stalowa srednicy talerzyka i mlotek, nowa uszczelka, silikon.
Jesli puszcza olej na wydechu to latwo sprawdzic, wystarczy zdjac kolektor i na prowadnicy zawora zauwazysz charakterystyczny zweglony olej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 13:43, 27 Lut 2015    Temat postu:

bully napisał:
klucz 8 ,13, chyba 14 do olejowej, dynamometryczny, rozkuwarka lancucha, scisk stolarski z dorobionym tulejka z okienkiem badz specjalny przyrzad, do wyjecia wystarczy rurka stalowa srednicy talerzyka i mlotek, nowa uszczelka, silikon.
Jesli puszcza olej na wydechu to latwo sprawdzic, wystarczy zdjac kolektor i na prowadnicy zawora zauwazysz charakterystyczny zweglony olej


mógłbyś dokładniej opisać na co patrzeć, bo nigdy nie zaglądałem do silnika od tej strony... ? Smile

Dzięki za polecenie, ale załatwię to na miejscu w Szczecinie, jednak dobrze, że napisałeś, bo myślałem, że chcą za to jakieś chore pieniądze Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 15:03, 27 Lut 2015    Temat postu:

sciagasz wydech masz dziure, jak mokra to znaczy że to raczej zawory.

jak juz rozbierasz to zdejmuj cylinder bo i tak powinienes uszczelke zmienic i sprawdź stan tłoka, moze sie nie skonczy na wymianie samych uszczelnaiczy moze też pierscionki juz puszczają.

generalnie to robota prosta z głowica, aby podstawowe klucze do rozkręcenia i dynamometr żeby skręcić ( w zasadzie dwa dynamometry jeden do małych srubek drugi do szpilek tam idzie wieksza siła) rozkuwarke mozna za pare groszy kupic i warto miec chociazby do łancuchów napędowych ja mam jonneswaya ale identyczne podróbki mozna kupic duzo taniej, a te łancuszki są miekkie i wszystkim sie przepchnie. nowa zapinka kosztuje 15 zł w razie czego.
sciągacze zaworowe też nie kosztują chorych pieniędzy, na allegro jest tego pełno. albo jak koledzy mówią do warsztatu i na miejscu zrobią za pare piwek

a co do cylindra od razu warto pomierzyc sprawdzic tłoczek szkoda rozbierac i tam nie zajrzec.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:39, 27 Lut 2015    Temat postu:

taki mam plan Henio, ale wolałem zapytać bo bałem się, że dostanę sprężyną w oko... Smile Mógłbyś zaproponować jakąś tanią rozkuwarkę? Bo jedną rowerową już załatwiłem, przy okazji, z tego co mi wiadomo to z zakuwarką temat już nie jest taki prosty?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 18:52, 28 Lut 2015    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

ja mam ten zestaw, jest też taki sam ale innej firmy ( ciekawe jak z jakoscią ) za niecałąstówke, chyba 70 zł na allegro. ale tego nie zopiniuje bo nie miałem w reku. jonnesway jest solidny spoko mozna łancuszek rozkuc i zakuć tym bezproblemowo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ferdas




Dołączył: 21 Lut 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Sob 20:14, 28 Lut 2015    Temat postu:

Z starej zapinki zawsze szlifierka nit ściągłem i małym wybijakiem przebijałem oł resztę ogniwa z jednej płytki na której szlifowalem a zakuwke nową oczywiście .
zakuwalem kilkoma "punktakami" jednym mniejszym drugim większym i było zawsze dobrze nawet w ninja 750 Smile
Tu masz obrazek jak z tym ściskiem dać radę


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ferdas dnia Sob 22:44, 28 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 21:12, 28 Lut 2015    Temat postu:

mozna i tak, czasami taka zabita młotkiem zapinka lepiej trzyma niz spęczona zakuwarką. mozna sobie też bita naciąć na srodku, żeby "scinała" zapinke, i bedzie tak samo jak w oryginale

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ferdas




Dołączył: 21 Lut 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bytom

PostWysłany: Sob 22:58, 28 Lut 2015    Temat postu:

tak jak henio12323 pisze możesz zajrzeć od wydechu , jak puścił uszczelniacz na zaworze wydechowym to na trzonku zaworu którą widać jest taki jakby zaciek.
pokusił bym się o wymianę zaworów wydechowych bo te najczęściej pękają z przegrzania
tu masz fotkę nx650 której po przegrzaniu gniazdo zaworowe się rozsypało i spotkało wielokrotnie z tłokiem miażdżąc wszystko nad nim
wszystke zawory nowe , gniazda zaworowe , prowadnice i spory kawał samej głowicy bo jak kolejny zawór pękł odgryzł kawałem aluminium glowicy hehe
[/b]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13690
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 269 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 8:49, 01 Mar 2015    Temat postu:

z kolei dolotowe najszybciej siadają, u mnie 2 doloty wytrzymały tyle co jedne wydechy. wiec po sprawdzeniu stanu bedzie co oceniać Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 15:03, 01 Mar 2015    Temat postu:

W szczecinie motortech może to zrobić lub zanieś do mleka na słonecznym

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin