Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

"rzecz" przy przelewie oleju EXC / SX 525

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:34, 21 Cze 2014    Temat postu: "rzecz" przy przelewie oleju EXC / SX 525

Witajcie, sorry że zakładam nowy temat, ale w ogóle nie wiem jak nazwać to o co chce zapytać, a już tym bardziej nie będę mógł tego znaleźć...


Nie mogę się uporać z wyciekiem oleju z pod pokrywy sprzęgła, próbuję różnych rzeczy i wykręciłem tą śrubę obok przelewu oleju, wiem, ze tam powinien być jakiś element i sprężyna, ja mam samą śrubę, w środku pusto Neutral Co tam powinno być, za co jest odpowiedzialne i o co w ogóle chodzi? To jest ten element opisany przez poniższy fragemnt serwisówki:

"Bypass valve
Check valve plunger, sealing seat, and pressure spring for damage.
Minimum length of pressure spring 2: 23.5 mm
NOTE: If the length of the pressure spring is less than 23.5 mm, the
opening pressure of the bypass valve will decrease. This causes a decrease
in oil pressure and subsequently increased wear."

5-5C


z drugiej strony nie jestem pewien czy na 100% tyczy się tego elementu, bo on jest w pokrywie sprzęgła, nie mogę go znaleźć...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 22:23, 21 Cze 2014    Temat postu:

to co jest po angielsku opisane, to zawór cisneniowy, od reguluje cisnienie oleju w układzie. nie ma znaczenia do wycieków. z tyłu silnika w karterze lewym, masz taką srubke/korek na imbusa chyba 6. i od razu widac że są 2 podkładki miedziane, pod spodem masz spręzynke i taki tłoczek jakby. spręznke i podkładki mierzysz jak cos nie tak to wymieniasz. skoro czegos tam nie ma, to serwis ktma i rób zakupy.

co do wycieku - jakich uszczelek uzywasz ? czym dokręcasz pokrywe ?
ja to robie tak, pokrywe mozna delikatnie na czyms przeszlifowac, w sensie na czyms płaskim. i nie mówie tu o zbieraniu kilku mm, tylko papier wodny powiedzmy 1500 gradacja i delikatnie przeleciec, oczywiscic papierkiem mozna tez powierzchnie na karterze. jak ma jakies wżery to mozna pacnąć silikonem/pastą do uszczelnien ale to musi byc jakas mocna wgniotka czy rysa, potem zakładasz nową uszczelkę, oryginalna bo zamienników ktm nie toleruje. i dokręcasz dynamometrem - jak pocieknie to masz bardzo trefne moto ;D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:01, 21 Cze 2014    Temat postu:

Dzieki bardzo, to na pewno mi sie przyda, ale w takim razie nie chodzi mi o tenelement. Ten moj to sruba na imbus ktora jest wkrecona w pokrywe sprzrgla, tak jakby wzdluz silnika, na wtsokosci. Dyszy olejoweh, przy przelewie. Sorry za bledy ale sobota, wiadomo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5668
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 23:09, 21 Cze 2014    Temat postu:


chodzi ci o to?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 0:32, 22 Cze 2014    Temat postu:

Nie Kolego, jeszcze raz podkresle ze ta sruba jest w pokrywie sprzegla, czyli jak odkrecam 8x M6 30mm i 2x M6 35mm, zdejmuje dekiel sprzegla to ta sruba jest na tym deklu, z jej otworu jest rzeswit na otwor w ktory zdaje sie wchodzi ta czesc walu z walkiem wyrownazajacym

[link widoczny dla zalogowanych](KGrHqR,!pIE9c2BDUPOBPc7rVLkb!~~60_35.JPG

Jak jest korek wlewu to idac w prawo jest otwor na srube, pozniej ta o ktorej mowie ( prostopadle do tamtej) i mastepna. Chodzi mi o ta pomiedzy tymi dwoma po prawo od korka wlewu


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jaacaman dnia Nie 0:39, 22 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lionix




Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 8:36, 22 Cze 2014    Temat postu:

Tak problem dac screen z serwisowki o co chodzi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13677
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 9:22, 22 Cze 2014    Temat postu:

tam raczej żadnej sruby nie powinno byc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:24, 22 Cze 2014    Temat postu:

Gdybym znalazł to w serwisówce lub na fiszkach to nie pytałbym na forum co tam powinno być Einsteinie.


tak jak zaznaczyłem, zgodnie z kierunkiem strzałki mam tam wkręconą śrubę

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jaacaman dnia Nie 11:27, 22 Cze 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Nie 12:18, 22 Cze 2014    Temat postu:

To jet kanał do obróbki technologicznej kanału olejowego powinien być wprasowanym kawałkiem metalu(tak jest u mnie) sprawdzałem na silniku,który zdemontowałem 2 tygodnie temu Smile Zaślepiane są one w fabryce po procesie obróbki.Jeśli u Ciebie jest śrubka to ktoś coś kombinował chyba,że zaślepka wypadła ale to są sporadyczne przypadki poza pytaniem nie tak dawno mieliśmy na warsztacie przypadek wycieku oleju napędowego z takiego kanału w głowicy ciężarówki Confused

Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez szaman108 dnia Nie 12:24, 22 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 22:22, 22 Cze 2014    Temat postu:

Kolega wyżej ma rację, powinno to byc zaslepione, czyli musze tam dolozyc podkladke miedzianą do tej śruby i dobrze uszczelnić skoro już jest taka faza. Dziękuję wszystkim, którzy wnieśli coś do tematu za cenne rady Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaacaman




Dołączył: 10 Lut 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 7:53, 14 Lip 2014    Temat postu:

Czy macie jakiś pomysł jak zaślepić tą dziurę? Była wkręcona śruba ale to nie zdaje egzaminu bo gwint jest już wyrobiony, a nie bardzo mam jak to przegwintować na większy... znacie jakąś substancję, która mogła by to wypełnić/uszczelnić/zaślepić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin