Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przymulanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pkali360




Dołączył: 26 Sty 2019
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:52, 15 Lip 2019    Temat postu: Przymulanie

Witam motocykl jak w tytule z 2015 roku.
Problem na tym, że pewnego dnia motocykl zaczął przymulać podczas pracy na biegu jałowym i po dodaniu gazu w czasie jazdy, na wysokich obrotach jest ok. Wymieniony łańcuch rozrządu, świeca, wtrysk czyściłem.

W serwisówce od tego rocznika nie mogę znaleźć ustawień TPS.Słyszałem o wpinaniu się igłą ale nie chciał bym tego praktykować. Wiem, że obroty pasowało by też mu wolne ustawić, tylko chyba muszę licznik MTH taki kupić. Czy do pomiaru tego trzeba mieć specjalne złącze któe widzę na różnych filmach które adaptuje złączenie wtyczek i jest z niego wyjśćie żeby sobie przyłożyć kóńcówki z multimetru? Czy da się podpiąć normalnie z wtyczki pod wstrysk?? Bo nie mam żadnych wskazań z tego. Czy można jeszcze próbować taką metodą że złączyć sobie wszystkie kabelki i wtedy przykładać do pomiarów? Nie mogę w serwisówce znaleźć wskazań dla TPS z tego rocznika lub jestem ślepy..

Druga sprawa czy pompa oraz filtr w baku i na szybkozłączce mogły by dawać takie objawy?

Trzecia rzecz to pomiar cylindra wyszedł mi 78,02-78,04 czyli niema tragedii, ale nie wiem jaki siedzi tłok, najlepszy by był 77,97 czyli selekcja C choć to zależy od producenta. A może jest wsadzony A czyli 77,95 wtedy już pasowanie byłoby zbyt wielkie. Nie mogłem odczytać tego a pomiar mikrometrem to raczej tak się dokładnie nie zmierzy. Żałuje, że nie został wymieniony bo by odeszła jedna rzecz, a tak to się muszę męczyć choć nie wydaje mi się, że zużyty tłok dawał by takie objawy.
Z błędów na kontrolce FI nic nie pokazuje.

Słyszałem jeszcze o jakimś czujniku ktoś na forum pisał lecz nie pamiętam jaki, że kosztuje nie dużo po jakieś 40 zł ale on może płatać jakieś figle.

Możliwośći podpięcia pod kompa nie mam ale czy on by coś pokazał? Może tam trzeba by było wgrać jakąś dawkę paliwa, mape.. nie wiem sam.

Zmienił bym całą pompę z wtyczką itp od 250 z 2012 ale nie pasuje, a takiego innego moto na podmianę z tego rocznika nie mam. Wtedy łatwiej by było.

Chciałbym mieć ustawiony TPS poprawnie tylko nie znam wartośći. Nie był on ruszany, a tak przerywać zaczęło samo. Dodam, że kiedy go próbuje przesuwać i jest na maxa w lewo i dociśnięty śrubą to wtedy moto bez problemu odpala ale ciąglę muli, dalej do tej strony niema już możliwośći przestawienia bo blokuje go ograniczenie.
Kiedyś trochę pogrzebałem w sensie wyczyściłęm wtrysk, zawory ok i trochę było dobrze nie mulił potem znów zaczął i teraz trochę loteria ale stanęło na tym, że zamula. Paliwo wlane świeże.

Proszę o porady co mogę zrobić jeszcze?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 15:11, 15 Lip 2019    Temat postu:

jakby był za luźny tłok to nie odczuł bys spadku mocy tylkko zauwazył pobor oleju w pierwszej kolejnosci,

te wtryski sa takie deliaktne ze czyszczenie nie zawsze pomaga, moim zdaniem to wtrysk ale moge sie mylić. najłątwiej podmienic z innego moto albo w ciemno wziac nowy.
pompa paliwa tez moze dawac ten objaw tu mozna zmierzyc cisnienie

mape masz wgraną jak było ok to na pewno tu jest ok

inny zbiornik mozesz podpiac wtyczka nie pasuje ale weź dwa przewody i połącz, zasilanie jest to samo, w EXC jest 3 pin od rezerwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pkali360




Dołączył: 26 Sty 2019
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:26, 15 Lip 2019    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Czy mogę zastosować ten filtr? MAHLE KL 97 zdaje mi się, że jest to to samo co jak kupie oryginał za 200zł.

Mam bak od sxf 250 ale z 2012 jest tam trochę inaczej, ale może spróbuje podłączyć.

Czy takie zamienniki pomp paliwa za 150-200 z allegro zdają egzamin?

Wtrysk też 500 zł, a wyrzucić 500 na darmo..

Wiadomo jeżeli mieć na półce rzeczy na podmianę lub drugie moto to jest łatwiej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 16:42, 15 Lip 2019    Temat postu:

jak pamietam to tak ten filtr to to samo co oem, tylko opaski musisz sobe nowe ogarnac
zamienniki pomp róznie sie spisuja, czasem chodzą długo bezproblemowo czasem potrafia sie sypnac po tygodniu, cena i tak na tyle niska ze warto zaryzykowac zwłazcza w takim moto gdzie pompa jest na "wierzchu "
niestety ja pracuje z tym na codzien i posiadanie czesci na podmianke znacznie ułatwia diagnostyke, dlatego tez przemysl czy nie warto wstawic na serwis, zapłacic za diagnoze i za częsci które są rzeczywisie uszkodzone czasem taniej wychodzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 16:54, 15 Lip 2019    Temat postu:

Wiem,że jest łatwiej bo podmieniasz i wiesz czy to czy tamto. Tylko moto robię dla kolegi kilka innych rzeczy ogarnąłem tylko teraz to zostało, a raczej nie chce się poddać. Myślę teraz podpiąć bak od 12 roku to wykluczył bym te pompę jak już i filtr. Wtedy został by tylko wtrysk który mógłbym kupić. Ten bak z 15 roku ma 3 piny. Czy takie szły czy jest tam coś kombinowane z exc? Jak myślisz? Dodam, że kiedyś w moim sxf miałem potrzebę wyczyścić wtrysk bo po glebie pękła mi szybkozlaczka to kiedy przylaczalem kabelki z aku żeby wtrysk pryskal mgiełką to zdaje mi się że dużo lepiej to pryskalo niż w tym 15 roku z być może wadliwym wtryskiem. Tu jakoś tak słabiej lecz mi się może zdaje. Widziałem też w innym temacie że radziles komuś chyba pompę sprawdzić tak że odpial bym wtrysk tzn odkrecil dwoma nakretkami zakrecil chwilę rozrusznikiem i zobaczył czy pojawia się kropla na wtrysku. Ale czy mi to coś da? Aha i czy znasz wartości dla tps dla konkretnie tego rocznika bo w serwisowce nie widzę.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 32 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 6:12, 16 Lip 2019    Temat postu:

jak pisałem, zasilanie pompy jest to samo, w eXC jest trzeci pin od rezerwy paliwa, jak kabelkami podłączysz to tak samo zadziała. takie sprawdzanie wtrysku jak napisałem niewiele da bo lejący wtrysk pewnie nie bedzie miał wpływu az takiego na prace, nawet na bogatszej mieszance moze dobrze chodzić, problemem czasem jest rozruch na gorącym silniku, i wtedy lejący wtrysk moze to powodować. wartosci tpsa nie znam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin