Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z łożyskiem w tylnym kole. 250 EXC

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karolktm250exc




Dołączył: 15 Sie 2019
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw 9:22, 15 Sie 2019    Temat postu: Problem z łożyskiem w tylnym kole. 250 EXC

Witam wszystkich,

Próbowałem ostatnio wymienić łożyska i uszczelniacze w tylnim kole w moim 250 EXC 08' i napotkałem problem na piaście od strony zębatki. Gdy chciałem wbić nowe łożysko to wskoczyło w piastę praktycznie samo, byłem w stanie włożyć je rękami. Bez wbijania, weszło z minimalnym luzem..
Gdy próbowałem kręcić nim to potrafi kręcić się razem z pierścieniem zewnętrznym, całe.
Łożyska mam dobre, Koyo 6005.

Drugie łożysko w piaście od strony tarczy hamulcowej weszło normalnie na wcisk, musiałem wbijać.

Czy to oznacza konieczność wymiany piasty? Czy może można sobie z tym poradzić w inny sposób? Dobrać inne łożysko?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 11:44, 15 Sie 2019    Temat postu:

generalnie fachowo i długoterminowo piasta do wymiany
mozna wklejac łozyska na klej są do osadzania takich rzeczy, innego łozyska nie dobierzesz, mozna też roztoczyc piaste i dać tuleje redukcyjną ale duzo zabawy z tym


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Czw 15:59, 15 Sie 2019    Temat postu:

Wklej na klej do powierzchni cylindrycznych tak jak pisze henio.
Będzie ok. Sprawdzone w praktyce.
Aby zminimalizować częstość wymiany łożysk, zainwestuj w tulejki dystansowe, które mają orig od strony osi.
Łożyska wytrzymują tyle ile trzymają uszczelnienia. Jak się dostanie woda to już szybko wymiana.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5669
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 18:15, 15 Sie 2019    Temat postu:

i przy wymianie łożysk trzeba opalarką podgrzać piastę, wtedy łożysko nie wyciera piasty i też wydłużamy jej żywotność.
a co do wybitej piasty:
kuzyn kiedyś wmontował kawałek stalowej metrówki w piastę jako uzupełnienie - idealnie spasowało Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Czw 18:28, 15 Sie 2019    Temat postu:

jeszcze bardziej precyzyjnie można dobrać listek szczelinomierza, ale teraz te kleje sa naprawdę super i załatwiają sprawę, szczególnie przy małych ubytkach średnicy piasty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13681
Przeczytał: 33 tematy

Pomógł: 267 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 21:53, 15 Sie 2019    Temat postu:

od siebie dodam tylk ojedna rade odniśnie wklejania, najlepiej na niewielki ubytek uzyc anaerobowy ( chyba to taki jest ) np loctite 638 na szybko zamontować łozysko, zabic uszczelniacz, tulejki dystansowe, przezłozyć oś, dorzucic jakies podkładki/dystanse i skręcic koło ośka, i połozyć poziomo ( np za oś wkręcic w imadło ) odciązy to łozysko i równo ustawi, bywa ze po zamontowaniu i załozeniu na moto ustawi sie nieosiowo, albo po wyschneiciu i skręceniu ośką cos sie bedzie chciało przestawić i pusci połączenie klejowe - wtedy duzo szybciej sie wszystko zuzyje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Serwis Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin